TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny bil, MR2 MKI, '85

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #407603  av 3rlend
 
kan ikke forklares, får håpe det går bra når du opplever det :D
 #407832  av DanielJ
 
Syns ikke det en noe problem i det hele tatt! Kjør pent i begynnelsen lær deg bilen å kjenne, så kan du begynne å leke deg litt mere :) MR2 er fantastiske biler, og en fryd å kjøre på sommer og vinter (utenom på humpete veier...). Jeg syns selv bilen er veldig lett på kontrolere på vinter og det kan ha noe med at jeg har blitt vant med bilen :) Utrolig rå og pen AW11 du har skaffet deg! Hadde jeg hatt AW11 ville den sett ganske lik ut vil jeg tro :wink:
 #407843  av 3rlend
 
DanielJ skrev:Syns ikke det en noe problem i det hele tatt! Kjør pent i begynnelsen lær deg bilen å kjenne, så kan du begynne å leke deg litt mere :) MR2 er fantastiske biler, og en fryd å kjøre på sommer og vinter (utenom på humpete veier...). Jeg syns selv bilen er veldig lett på kontrolere på vinter og det kan ha noe med at jeg har blitt vant med bilen :) Utrolig rå og pen AW11 du har skaffet deg! Hadde jeg hatt AW11 ville den sett ganske lik ut vil jeg tro :wink:
fantastisk bil! :)
Sist redigert av 3rlend den 06 mar 2012 12:15, redigert 1 gang totalt.
 #408088  av Steffen209
 
DanielJ skrev:Syns ikke det en noe problem i det hele tatt! Kjør pent i begynnelsen lær deg bilen å kjenne, så kan du begynne å leke deg litt mere :) MR2 er fantastiske biler, og en fryd å kjøre på sommer og vinter (utenom på humpete veier...). Jeg syns selv bilen er veldig lett på kontrolere på vinter og det kan ha noe med at jeg har blitt vant med bilen :) Utrolig rå og pen AW11 du har skaffet deg! Hadde jeg hatt AW11 ville den sett ganske lik ut vil jeg tro :wink:
Tusen takk! :D
Vil vel tro at med tiden, vil jeg lære meg å kontrollere den... 8)
3rlend skrev:
DanielJ skrev:Syns ikke det en noe problem i det hele tatt! Kjør pent i begynnelsen lær deg bilen å kjenne, så kan du begynne å leke deg litt mere :) MR2 er fantastiske biler, og en fryd å kjøre på sommer og vinter (utenom på humpete veier...). Jeg syns selv bilen er veldig lett på kontrolere på vinter og det kan ha noe med at jeg har blitt vant med bilen :) Utrolig rå og pen AW11 du har skaffet deg! Hadde jeg hatt AW11 ville den sett ganske lik ut vil jeg tro :wink:

prøv å kjøre i 80, så blir du forbikjørt av en kompis sin blodsenka bmw e46 318 uten at du merker det :P
det gjør noe med innsatsen. og 170km/t i regn på en sving med en stygg hump i er ikke så veldig gøy :P

kan ikke klage på at mr2 sitter dårlig. tvert imot! men slipper det så slipper det bare plutselig :P
Har ikke tenkt til å bli forbikjørt av en blodsenka BMW... :wink:
Sist redigert av Steffen209 den 06 mar 2012 20:25, redigert 1 gang totalt.
 #408092  av Andrepedersen
 
Ung og udødelig..

Blir nesten småirritert når jeg leser sant, har selv vært der og jeg var heldig som kom i live ut av hele greia.
 #408101  av 3rlend
 
haha :P

er faktisk bare 22, men det er ganske så fantastisk hvor mye man forandrer seg på de 4 årene :P
 #408127  av ArildM
 
Mentaliteten skal være at man ikke skal kjøre fra noe som helst, sånn egentlig, på en offentlig vei. Da kan du heller invitere samme BMW til å møtes på en bane så kan dere fort finne ut hvilken bil, og ikke minst fører som er best. Om en av dere havner i grøfta på bane blir det så veldig mye mindre skader og tilogmed liv som kan gå tapt enn om dere frontkoliderer med en uskyldig familie midt i en sving.

Dette er ikke synsing, men realitet. Kjør pent nå som våren er på vei, respekter fartsgrensene, vil ikke se noen av våre medlemmer i trafikkulykker i sommer!
 #408134  av 3rlend
 
når jeg tenker meg om så var det en smule teit skrevet :D
skal redigere :P

meeen som sagt. er sluttet med "kappkjøring" etter veien :P
 #408137  av ArildM
 
Det er bra :)

Føler meg litt teit jeg også som preker slik, skal vel ikke glemme at man har vært ung og kjørt som en tulling selv :wink:

Steike fin vårfeeling ute nå 8) Perfekt for litt AW11 kjøring 8)
 #408209  av vegardsandvik
 
Gratulerer med en utrolig fin mr2! Såg meget strøken ut! Mener jeg har møtt på denne her i bergensområdet :)
Som de andre sier så er det lurt å bli kjent med bilen først. Jeg var i samme situasjon som deg ifjor da jeg kjøpte min mr2 som førstebil. Heldigvis for min egen del og de andre rundt meg så kjøpte jeg den med slitt clutch, slik at det bare var 1. og 2 gir jeg kunne dra den ut på. Det var ingen dum måte å starte min karriere bak rattet på :lol:
 #408213  av Steffen209
 
Takktakk! :D Stemmer det, var og hentet den i Bergen litt føre jul :D Liten julegave til meg selv 8)
Har ingen planer om å rase avgårde, har en onkel som har langtidserfaring med mr2, så blir nok en del banekjøring for å få 'feelingen'... :)
 #408215  av Steffen209
 
ArildM skrev:Det er bra :)

Føler meg litt teit jeg også som preker slik, skal vel ikke glemme at man har vært ung og kjørt som en tulling selv :wink:

Steike fin vårfeeling ute nå 8) Perfekt for litt AW11 kjøring 8)
Min sleppes ikke ut på en stund, skifter fremdeles hjullager. I tillegg kom det sånn hvit møkk utenfor i dag :evil:
 #408225  av MR2i
 
Ser det er litt snakk om å kappkjøre..
Jeg nærmer meg "farlig" nært de 50, men er fortsatt litt der gitt.. hehe..

Men tåler å bli forbikjørt nå uten å måtte "bli med"..
det gjorde jeg nok ikke da jeg var 23-24 da jeg hadde Peugeot Gutmann 205 GTI.. Hehe..

Jeg har godt over 200.000 km med Mk1, og vinterføre er MORSOMT.. :)

I gamle dager kunne vi ha bane på alle innsjøer på vinterstid. Var bare å ha en traktor med snøskjær på.
Vi kjørte og herja på banene. Kjørte inn i snøhauger og måtte spa i en time for å komme seg løs.. Men man LÆRTE å håndtere bilene. Og man fikk rast fra seg...

Der lærte jeg MR2 å kjenne! :)

Savner denne muligheten.. nå er det jo så farlig.. co2..