TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr292's 89 Golf GT syncro

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #407856  av mr292
 
Da har bilen fått sota sideruter fremme i svakere (35%) solfilm fra 3M, var mye bedre å jobbe med enn biltema sin, revner ikke like lett, og får heller ikke riper like lett, også virker den tynnere. skulle uansett innom biltema for å kjøpe mer mørk billigfilm til bakluka, men det rakk jeg ikke før biltema stengte. får kjøpe'n i morgen, å legge den til uka =)
Solfilm på dører fremme =)
Solfilm på dører fremme =)
1. mars.jpg (66.41 kiB) Vist 1887 ganger
tok også et bilde av felgen som kommer på til sommern, blir nok bra :)
for fin til å ha på bilen nå kansje ^^
1. mars2.jpg
1. mars2.jpg (61.16 kiB) Vist 1887 ganger
ellers rakk jeg å gjøre meg nesten ferdig med en vinter alu felg idag, pusset kant(-kjøringsskader) og sandblåst hele felgen og lakka den hvit, ble litt sig i lakken en plass som må slipes litt før klarlakk kommer :)

edit: det er faktisk solfilm forran på begge bildene, bare den så veldig mørk ut på bilde nr 1. og veldig lys ut på nr 2 :P
OG i bakgrunnen har vi noe som kan relateres til toyota ;P nemlig en lexus RX400 :)
 #407877  av Andrepedersen
 
felgene passa kjempeflott.. Blir en kanonkul bil det her!
Men, skal låve deg at det kommer til å subben som faen vist du kjører full bil MED senk :P Hadde 17toms på min uten senk, og da subba det..

En annen ting som er tøft til sommermodus, er sorte lykter, emblemfri grill :)
 #408734  av mr292
 
Liten update:
- baklykter er skiftet (bilde kommer muligens i morgen)
- vinge er bestillt, (men selgern er treg!!)
- har lagt inn bud på coilovers
- har anskaffet 90 mod fram og bakfanger. blir til sommern

things to do i nærmeste framtid:(en måned ca.)
- Skifte en bensinslange (sprakk forrige uke, midlertidig fiks nå)
- Skifte en handbremswire, (røyk samme dag som slangen), del anskaffet.
- skifte en sprukket drivaksel mansjett, del anskaffet
- sote bakrute (fortsatt ikke gjort), mer sotfilm er kjøpt
- skifte komplett speil førerside, justering fungerer ikke, har speil.
- fullføre vinterfelgene
- om mellomaksling å eksos må ned for å skifte handbremswire så fjerner jeg katalysator innmat med det samme :)
- bilstereo!
 #408836  av mr292
 
Andrepedersen skrev:felgene passa kjempeflott.. Blir en kanonkul bil det her!
Men, skal låve deg at det kommer til å subben som faen vist du kjører full bil MED senk :P Hadde 17toms på min uten senk, og da subba det..

En annen ting som er tøft til sommermodus, er sorte lykter, emblemfri grill :)
gleder meg SÅÅ mye til nye dekk kommer nå jeg, venter på tlf fra dekk1 hver dag :P
får se ann hvor mye senk som er mulig når jeg får prøvemontert hjulene :)

planen for lykte modusen nå er baklykter, som vist i neste post, sorte blinkers(skjermer/framfanger) og gule tåkelys i 90 fanger, med hvit xenon i hovedlys(4000-5000k) og med gul lyktefilm over. er litt usikker enda på hvilken kombinasjon jeg vil gå for (dobble lykter/enkle lykter/jetta)
selv synes jeg kansje det kunne vært tøfft med noe slik:
http://www.ebay.com/itm/VW-MK2-Mean-Loo ... 4a&vxp=mtr, i hvertfall om det kunne blitt kombinert med jetta frontlykter.
tror det ville blitt gangke eget/skjelden stil(aldri sett det før) og med xenon og gulfilm.
 #408838  av mr292
 
var innom torshov idag å fikk tak i nye blinklyspærer til baklyktene, disse ble satt i (hadde hvitt blinklys tidligere, etter jeg bytta lykter) Her komme baklyktbildet som lovet:
skitten bil med nye baklykter.
skitten bil med nye baklykter.
15. mars3.jpg (59.25 kiB) Vist 1841 ganger
fiksa også handbremswire'n idag =)
måtte ikke ned med eksos eller noe, så har ikke fjerna katalysatorinnmat enda.

skulle egentlig også skifte en drivakselmansjett, da ytre mansjett venstre foran har hull/sprekk, ble så jeg droppa det da jeg så indre drivakselmansjett synger på siste verset også. (dyp sprekk i gummi, men ikke gjennomgående).
å simmeringen på girkassa lekker også litt så får skaffe simmering og indre drivakselmansjett og ta alle på en gang.

tok også å bestillte meg tåkelys på ebay idag :)

istedet for drivakselmansjett tull så fikk jeg gjort meg ferdig med de gamle sommerfelgene. så nå har bilen fått nye vinterfelger :) slenger ut ett bilde :)
Bilde
 #411824  av mr292
 
UPDATE:

ting som har blitt gjort.

- Bilen er på sommerhjul :), bilder kommer når senk er på plass :)
- Skiftet begge drivakselmansjetter VF, samt simmering. simmering lekker fortsatt på høyre side.
- Montert 55w Bi-Xenon i hoverlyktene.
- montert powerfilter, en god del tøffere lyd ved pådrag :D
- Sotet bakruta (med dårlig resultat) tror jeg skal prøve meg på den igjen senere.
- pusset/rustbehandla/lakket rundt/under bakfanger, samt hengerfeste/krok.
- Hjulbuer: valset alle,kappa bort rust under hjubuelister, pusset overflaterust, lakkert hjulbuer. samt en del ekstra arbeid V.B da hjulbuen var trykkt inn en god del (sidekollisjon?) under lista, måtte til med hammer, slagters o.l
må bare legge til at valsing og hjulbuemodifisering ikke er noe arbeid jeg kan si meg stolt av resultatet, tykt rør, hammer og vinkelsliper var det som ble brukt. men med hjulbuelistene på er alt "usynlig", disse ble også modifisert en del for å få sommerhjulene oppi.
- Idag fikk bilen Olje/filter skift, samt bytta dynamoreima da den gnall helt jævlig, tok også servoreima med det samme. 17 år siden sist dokumenterte service, så hadde nok godt av ny olje.
gikk også over bilen litt, fant slakke i ytre styreledd på V. Side, etter en rask tur på biltema var den saken biff.

ting som står for tur nå:
- ta en titt inne i bremsetromler bak.
- skifte tennplugger
- ta 4-hjulskontroll
- justere tenning.

etter det er gjort tror jeg at jeg skal ha bra oversikt over bilens stand :)


Har også fått en del deler :)
- vinge, var uheldigvis av typen for å ha under bakluka :( håpa på at den var for taket)
- tåkelykter til 90 fanger.
- Bad look hood extension list. (til singellykt grill)
- gul lyktefilm.
og venter på coilovers som ankom tollen i går. tok litt ekstra tid da jeg måtte bestille spesiellt til syncro (litt stivere fjører).

ellers MÅ jeg ro ned shoppingen på bilen nå :P som 20 åring med mr2 planer og nykjøpt hus med mye renovasjonsbehov "burde" golfen være lav pri. men ting som gjennstår nå er:

- emblemfri grill
- dørlåssett med hanskerom og bensinpåfyllingslokk
- dørhandtak av "dra" type. slik som nyere VAG biler.
- svarte blinkers-
- xenon til grøftlys.
- nye hjulbuelister
- klarglass hovedlykter, mulig med angel eyes (tror det kan bli tøft sammen med "badlook" stilen), er i hvertfall for harry uten badlook. klarer ikke bestemme meg.

samt bilen skal få seg en veldig liten tilhenger strax, frakter en del varer trondheim-hjembygda mi i helgene og enda mere blir det så fort jeg har overtatt mitt nye hus, aldri fått plass til stereo i bilen enda :P

det var vel en ganske lang å oppsummerende tråd om ting som er gjort/ skal gjøres, er handlet og skal handles :P
 #415473  av mr292
 
Da har golfen fått tilhenger. denne er allerede blitt brukt flittig, og mere vil det bli.
liten og grei som kan knekkes og plasseres sammen med golfen på parkeringa si i trondheim.
Tilhenger :)
Tilhenger :)
421542_10150843099931646_200849819_n.jpg (70.32 kiB) Vist 1805 ganger
ellers så har jeg "valsa" siste hjulbuen, dette gikk ut på å småhamre litt på skjermen til rusta gikk bort. var mye rust.

monterte coilovers. så nå er bilen så lav den kan bli. (i kjørbar stand)
kosta på meg nye fjærbenslager i begge støtdempertoppene foran. greit å slippe å flytte over lagrene samtidig som man bytter til vinterhjul/fjører/dempere.
lavare blir den ikke, skal bli plass til 90 mod fanger foran og bak etter hvert også.
Senk på plass. bilde av mobilkvalitet.
Senk på plass. bilde av mobilkvalitet.
532262_10150913240346646_1449641336_n.jpg (83.47 kiB) Vist 1805 ganger
.
en drøm å kjøre med coiloversene på ny vei.
og et helvette på vegarbeid/dårlig vei/hull osv.

er faktisk TUV testet/godkjent disse coiloverne. så hadde vært fint om jeg kunne fått dette godkjent.

inpresset på felgene mine er alt for lavt, så om noen i trondheimsområdet har 4x100 felger med godkjente sommerhjul og inpress fra et35-et41 jeg kan låne til visning hadde det vært kjempeflott. AW11 felger fungerer utmerket.

da tar man ferie å begynner med hus istedet. :)
regner med å få til understellet etter ferien. er fortsatt ting som kan gjøres. skal prøve å huske bilder.
 #415485  av ArildM
 
Det var du som sto utfor Toyota når jeg var å kikket på GT86 altså?
 #415861  av ArildM
 
Det så ekstreemt ghetto ut :mrgreen:
 #415959  av mr292
 
haha, ja. ille å kjøre var den også :P
faktisk litt bedre nå som den er senka foran da, skal justeres litt mer når ferien er over. er husoppussing som opptar all min tid nå.

neste dekkbytte skal jeg bytte til hakket breiere dekk også. (kjører med strekte 165/40-17 nå). 7" felg. 175 dekk uten eller med lite strekk skal nok gå akkurat. blir "mer" profil når man slipper strekken også.
kjenner hull og ujevnheter i veien GODT!
 #415961  av ArildM
 
Viste ikke at man får så smale 17" dekk. Blir sikkert bedre med 175 :wink: