TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 mk1 4agte " trackday"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #428040  av steffen karlstad
 
ure skrev:Så ett bilde av bilen din på Trackday siden på FB. Hva har skjedd? Panser "blåst" opp under kjøring? Ellers så jo bilen meget bra ut på de siste bildene her på forumet :D

Uheldig med panseret ja
 #428233  av steffen karlstad
 
Da er panser og hengsler lakkert;)

Motor tatt opp og ny pakning må inn. Topp levert til pasning og sjekk.
Blir ny trigger feste og oppsett (hallgiver) så får jeg mere turtall håper jeg. Ny 3 tommer downpipe og bremsing i mai så får vi lurt den over 300 hjulhester håpet jeg
 #428537  av steffen karlstad
 
Takk for nominasjon til månedens bil 2013;) støtt og stem!
 #428556  av steffen karlstad
 
Er på Våler banen i dag på nsk kjøring og deler bil med min bror den gamle svarte min;)
 #428946  av steffen karlstad
 
da er bilen på vei sammen igjen med ny slipt topp, ny topp pakning og div utbedringer.
nytt panser og frontrute er på vei inn i morgem :oops:
bilen får ny downpipe i 3 tommer med v-bånd ut av turbo. hallgiver i stedet for innduktiv som var synderen denne gangen og ny bremsing.

da føler jeg med god sammvittighet at er dagen her igjen da bilen luftes for salg! dette er den mest ultimate mr2 trackday (bil med inntriør du kan kjøre komfertabelt med til rudskogen/nurburgring, kveste lotuser og porcher og kjøre hjem igjen). som prosjekt tråden viser her er ikke spart på mye.
 #430860  av steffen karlstad
 
Zero respons og tenkte ja vi hever til et nytt nivå da 4age motoren min gjennom 7 år har spist sin andre topppakning på kort tid. Det er enten sprekk eller skjev blokk. Så om noen vill kjøpe den motoren så hyl ut.

Smidde stempler 8,5 komp
Smidde råder
Arp studs på topp og råder og veiv lagre
Hks pakning
Ny overhalt topp
Ny overhalt bunndel
Justerbare camdrev
Hks regrei
Simens 550 dyser
Trigger fester til data sprut
Innsug med total t-vis removal kit
Mye mer


Vet det ikke har noe betydning med motor med sjel men den har vert på spa, nurburgring osv

Selges høystbydende ikke pga skaden for det er kurrant fikse men fordi jeg vill ha noe nytt og prøve få noe jeg ikke har sett før 20v turbo i aw11 på nesten 9000rpm. selges som long blokk med innsug som er klargjort for data sprut.


Setter inn en 4age 20v. Begynner i dag og håper jeg er klar til trackday weekend nå til helga.
Om ikke det er mulig er det ringen turen i august som er målet.
 #430867  av ArildM
 
Du har ikke vurdert Rotrex charger da? Beste fra både Turbo og kompressorverden, det har jeg i alle fall sett før på 20v motor :)
 #430871  av steffen karlstad
 
ArildM skrev:Du har ikke vurdert Rotrex charger da? Beste fra både Turbo og kompressorverden, det har jeg i alle fall sett før på 20v motor :)

Alt jeg har er bolt on på denne motoren;)
 #430876  av ArildM
 
Sant nok :) Du bytter jo stort sett bare blokka og toppen, hadde vel strengt tatt ikke trengt å bytte blokka engang.
Blir det ITBene du bruker som innsug med custom luftboks?
Silvertop eller Blacktop? Har blacktop kammer liggende om du skulle ha behov for også :)
 #430893  av steffen karlstad
 
ArildM skrev:Sant nok :) Du bytter jo stort sett bare blokka og toppen, hadde vel strengt tatt ikke trengt å bytte blokka engang.
Blir det ITBene du bruker som innsug med custom luftboks?
Silvertop eller Blacktop? Har blacktop kammer liggende om du skulle ha behov for også :)

Bytter fra 3 rib blokk til 7 rib blokk med underspyling og kraftigere veiv osv så mye vits bytte blokka også.
Bruker itb så klart med originale boksen ( klarer ca 1 bar)
 #430896  av ArildM
 
Cool cool, gleder meg til å se resultatet, håper på video :D
 #430924  av steffen karlstad
 
Mye jobb dette. Det meste er i boks. Sveising av vann hus og tilpassing av ledning nett på stell. Motor skal inn i morgen;)
 #430975  av steffen karlstad
 
Noen som har et originalt silvertopp innsug eller et alu plenum?
 #430984  av ArildM
 
Ikke så lenge siden jeg kasta mitt :(
 #431036  av steffen karlstad
 
Noen sm4 guruer der ute. Koble autronic opp mot fordeler 24 tenner
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19