TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 mk1 4agte " trackday"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426252  av MR2i
 
Dette gleder jeg meg til!! :)
 #427760  av steffen karlstad
 
da er bilen montert og testet. 4hjulkontroll utført og diverse er utbedret.
første test tur så røyk clutchen. ny act racing clutch ble bestilt med ekspress for og rekke test dagen på gardermoen raceway. bilen fungerte over all forventing. fikk testet mye. kvitt all understyring med nye oppstett.

lager en liten blogg om det som har skjedd siste måneden så heng på, har ikke hatt tid oppdatere her så tar alt i en sleng.


først diverse montering

nye coilovere

Bilde

montert

Bilde

Bilde

Bilde


hvite blinklys i fanger

Bilde


bilde av olje kjøler oppsettet

Bilde


Bilde


Bilde

Bilde


bra passform på nye glassfiber skjermene som måtte kappet i fillebiter pga breddere.

Bilde

Bilde

Bilde



og sånn ble det ferdige resultatet. 8) 8)

Bilde


Bilde


Bilde



fått montert nye qsp ratt og seler. også fått inn omp brannslukker. (ikke vasket innvendig her)

Bilde


Bilde



motoroppsett slik det er nå. løpet av sommeren skal jeg mulig få inn en dumpvalve.

Bilde



4-hjulkontroll. juster til lotus sitt dry track oppsett. 2,2 grader camber front og 2,5 bak. 2mm toe inn front og 2mm toe out bak. dette passer bra til r888 og ca 20psi på kalde dekk. caster er justert max front 5.5.

Bilde

Bilde





som fortalt gikk clutch etter første dragene på motor vei. så ny ble montert. bilen har blitt lett skrudd. 30min på ta ut kasse og ca 1 time inn med montering av clutch, fylling av olje osv.

slik det skal se ut!
Bilde


defekt :oops: :oops:
Bilde

bytte
Bilde

Bilde





avslutter med stemning bilde fra første turen.

ses på trackday 20 april!

Bilde
 #427763  av ArildM
 
Ser veldig bra ut :D
Bare ett lite spm, hvorfor er profilen på bredderene foran så ujevn? Tenkte det skulle være en jevn bue jeg? :oops:

K-sport coilovers eller?
 #427768  av steffen karlstad
 
ArildM skrev:Ser veldig bra ut :D
Bare ett lite spm, hvorfor er profilen på bredderene foran så ujevn? Tenkte det skulle være en jevn bue jeg? :oops:

K-sport coilovers eller?

Ja de er litt slitt og ble lakkert som de er, ferdig subbet til;)
K sport rr coilovere. Er race utgaven. Hadde vanlige før og dette er en annen verden og pris;)
 #427877  av steffen karlstad
 
noen som skal på trackday den 20/21??
 #427881  av ArildM
 
Da skjønner jeg :) Skulle jo ha fått laget deg runde hjulbuer foran nå som bilen ellers ser dønn strøken ut da :wink:
Vurderer K-sport til AW11en min jeg også, synd jeg ikke slo til når du solgte de forrige dine :P
Trackday, hvor og når?
 #427914  av steffen karlstad
 
ArildM skrev:Da skjønner jeg :) Skulle jo ha fått laget deg runde hjulbuer foran nå som bilen ellers ser dønn strøken ut da :wink:
Vurderer K-sport til AW11en min jeg også, synd jeg ikke slo til når du solgte de forrige dine :P
Trackday, hvor og når?
buene blir sånn uansett. heve er jo uaktuelt. disse k-sportene er helt noe annet en de billige ebay coiloverne. du får disse på ebay også men en annen pris.
skal kjøre nå rudskogen 20-21 april og så 29 april våler og så 19mai. osv osv osv
 #427937  av MR2i
 
Da jeg bare bor 13 minutter unna Vålerbanen tror jeg nok jeg tar meg en tur for å se denne doningen live da du skal dit den 29. april.. :)
 #427954  av steffen karlstad
 
MR2i skrev:Da jeg bare bor 13 minutter unna Vålerbanen tror jeg nok jeg tar meg en tur for å se denne doningen live da du skal dit den 29. april.. :)

Kan sikker sitte på også om bilen lever etter helga;) opp kl 6 og rett til skogen. Kryss fingra
 #427955  av steffen karlstad
 
MR2i skrev:Da jeg bare bor 13 minutter unna Vålerbanen tror jeg nok jeg tar meg en tur for å se denne doningen live da du skal dit den 29. april.. :)

Kan sikker sitte på også om bilen lever etter helga;) opp kl 6 og rett til skogen. Kryss fingra
 #427958  av MR2i
 
Det sier man takk til! :)
Satser på at det går pent for seg.. hehe..
 #427977  av steffen karlstad
 
Nytt panser med hengsler ønskes kjøpt! Hastee
 #427979  av Mr2mr2
 
Hare et grønt et :lol:

Men det er i Bergen.
 #427982  av VIGGO
 
Har et "strøkent" i riktig farge 040 hvit, men uten hengsler, jeg bor i Trondheim men panseret står i Trøgstad...
PM meg for videre samtale/info.
 #427997  av ure
 
Så ett bilde av bilen din på Trackday siden på FB. Hva har skjedd? Panser "blåst" opp under kjøring? Ellers så jo bilen meget bra ut på de siste bildene her på forumet :D
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19