Mr2 mk1 4agte " trackday"
Legg innLagt inn:04 mar 2012 12:45
Jepp den lever enda. Etter sessongen 2011 og ikke hatt noe prosjekt tråd ble den kjørt 4-5 Treff feilfritt og masse ble rettet på og fikset etter den hadde vært solgt i et par år. Satt da 1.45 på nye rudskogen som er relativt ok med kun 180 hk på 0,35 bar trykkk haste bremset oss krb i mai med det gamle motor oppsettet med høylomp stempler og tull (gått fra e85 til v99).
Men i vinter er den nå tatt hva jeg føler er helt ut så lang man kan gå så lenge man ikke skal bygge subframe, endre motortype, osv og ha skilt.
Ny spec liste er.
Motor:
Arias lavkomp stempler
H-profil råder
Arp studs/bolter
Garret gt2554r
Hks (style) stål manifold
Simens deka 710cc dyser
Magnaflow eksos
Vannkjølt ic
Alt coustom lagt opp med an koblinger og alurør
Girkasse:
C64 drevsats fra lotus exige/2zzge 6 gir.
Mr2 mk1 4age c52 girhus
Mr2 mk3 1zzfe torsen diffsperre.
Mr2 mk2 3sge drivaksler.
Cs racing shortshift kit med kulelager på girkabler i stedet gummi
Kjøling:
Frosenboost ic med alu radiator front. Drevet av en bosch pumpe.
Org radiator og vifter ( disse holder i massevis)
Stewart racing vannpumpe. Elektrisk (mont under innsug).
2x derale oljekjølere front. Ene har vifte for kjølin mellom heat og er tempbryter styrt.
Alle kjølere og radiatorer er ductet.
Understell/karosseri
D2 coilovere.
Polyforinger
Uniball spissingstag bak
Uniball stabstag
St suspension stabstag front/ bak.
Xxr 8x16 felger med kumho ecsta gateslick very soft.
Wms 300mm bigbrake kitfront med ferodo ds3000 klosser
Wms 280mm bigbrake kit bak med ebs klosser
Earls bremse slanger.
Ebc racing bremse væske.
Ae86 breddere
M3 style bakvinge flip og side luft i inntak flip
Rx7 bak diffuser
Glassfiber under front plate/ splitter
Sparco seter og ratt.
Motorstyring:
Autronic sm4
Msd race coiler
Aeromotive bensinpumpe/bensintrykk regulator
255l i tanken pumpe til fuelswirlspot.
zeitronix wideband, eksostemp, turbotrykk osv
Bilen i vinter etter sessongen 2011 ble strippet ned og tatt rust i gulv. Bygd ny motor, rettet på masse så ting.
Større ting var og få til girkasse uten og gå for gamle og tunge løsninger og få til bremser front og bak
Driver for fult litt gjennom hele ukene som er for og bli klar. Skal bremses oss kai fortløpene.
Bilder kommer.
Men i vinter er den nå tatt hva jeg føler er helt ut så lang man kan gå så lenge man ikke skal bygge subframe, endre motortype, osv og ha skilt.
Ny spec liste er.
Motor:
Arias lavkomp stempler
H-profil råder
Arp studs/bolter
Garret gt2554r
Hks (style) stål manifold
Simens deka 710cc dyser
Magnaflow eksos
Vannkjølt ic
Alt coustom lagt opp med an koblinger og alurør
Girkasse:
C64 drevsats fra lotus exige/2zzge 6 gir.
Mr2 mk1 4age c52 girhus
Mr2 mk3 1zzfe torsen diffsperre.
Mr2 mk2 3sge drivaksler.
Cs racing shortshift kit med kulelager på girkabler i stedet gummi
Kjøling:
Frosenboost ic med alu radiator front. Drevet av en bosch pumpe.
Org radiator og vifter ( disse holder i massevis)
Stewart racing vannpumpe. Elektrisk (mont under innsug).
2x derale oljekjølere front. Ene har vifte for kjølin mellom heat og er tempbryter styrt.
Alle kjølere og radiatorer er ductet.
Understell/karosseri
D2 coilovere.
Polyforinger
Uniball spissingstag bak
Uniball stabstag
St suspension stabstag front/ bak.
Xxr 8x16 felger med kumho ecsta gateslick very soft.
Wms 300mm bigbrake kitfront med ferodo ds3000 klosser
Wms 280mm bigbrake kit bak med ebs klosser
Earls bremse slanger.
Ebc racing bremse væske.
Ae86 breddere
M3 style bakvinge flip og side luft i inntak flip
Rx7 bak diffuser
Glassfiber under front plate/ splitter
Sparco seter og ratt.
Motorstyring:
Autronic sm4
Msd race coiler
Aeromotive bensinpumpe/bensintrykk regulator
255l i tanken pumpe til fuelswirlspot.
zeitronix wideband, eksostemp, turbotrykk osv
Bilen i vinter etter sessongen 2011 ble strippet ned og tatt rust i gulv. Bygd ny motor, rettet på masse så ting.
Større ting var og få til girkasse uten og gå for gamle og tunge løsninger og få til bremser front og bak
Driver for fult litt gjennom hele ukene som er for og bli klar. Skal bremses oss kai fortløpene.
Bilder kommer.