Side 1 av 2

Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 12:47
av loft
Hei, i går begynte vi å demontere min carlos sainz. Den skal strippes helt ned slipes, lakkes, overhales og trimmes til ca 400hk.
Det jeg lurer på er det flere st185er eller lignende der ute som er godkjent så vi slipper å gå i mange av de samma feila?
Hvor mye tåler drivverk, clutch osv?

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 13:20
av Andrepedersen
loft skrev:Hei, i går begynte vi å demontere min carlos sainz. Den skal strippes helt ned slipes, lakkes, overhales og trimmes til ca 400hk.
Det jeg lurer på er det flere st185er eller lignende der ute som er godkjent så vi slipper å gå i mange av de samma feila?
Hvor mye tåler drivverk, clutch osv?

Kjempebra!! :) Såg den hadde låge ute lenge! Blir morro å se den strøken på veien igjen!
Hva er det du tenker å ha godkjent da?

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 16:25
av loft
Ja er utrolig gira, motoren er ute på mandag:) syns vi har fått til mye på kort tid (siden vi starta i går og har ikke peiling på hva 50% av det vi tok ut var, men vet det nå :D )
Vi har tenkt litt på rundt 400HK for etter det går pengesummen mye høyere opp.

Hvor mye tåler diffen?
Hvor mye tåler girkassa?
Vi vurderte jo veltebur men vi det er vell umuli å få registrert så blir mest sannsynelig ett avtagbart halvt bur.
Kommer til å lage prosjekttråd etter hvert:)

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 17:01
av MOTORSPORTHUSET
tror aldri du vil få godkjent celicaen med 400hk i vognkortet..
da må du på teknisk institut og teste bremser støytest og avgass og bruke en hall million..

du må nok eller ha 2 programmer.
et uten ladetrykk med lav tenning og et friskt et....på
en hemmelig knapp. :twisted:

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 18:14
av sleeper
loft skrev:Ja er utrolig gira, motoren er ute på mandag:) syns vi har fått til mye på kort tid (siden vi starta i går og har ikke peiling på hva 50% av det vi tok ut var, men vet det nå :D )
Vi har tenkt litt på rundt 400HK for etter det går pengesummen mye høyere opp.

Hvor mye tåler diffen?
Hvor mye tåler girkassa?
Vi vurderte jo veltebur men vi det er vell umuli å få registrert så blir mest sannsynelig ett avtagbart halvt bur.
Kommer til å lage prosjekttråd etter hvert:)

Som motorsport sier, og godkjenne denne med 400hk krever at du godkjenner den hos TUV i tyskland, noe som koster mye penger ( Blir mest sannsynlig godkjennt her i norge da, men statens vegvesen har vel faktisk fortsat lov til og nekte.. )
Så her er det 2 programmer som gjelder. ( de har ingen mulighet til og nekte deg og kjøre med en turbo som leverer 1000000000hk, så lenge det kun er potensiale og ikek hva du faktisk har tatt ut, ( den orginale har jo MULIGHET til og levere mer en orginalt, men gjør ikke det fra fabrikk)

Det eneste de kan nekte deg og ha montert er egentlig ettermarkeds sprut, noe som egentlig er et must hvis du skal ha ut 400hk.

Bakdiffen din tåler ikke stort i det hele tatt, 300+hk en sinna clutch og rivstart er egentlig nok til at den lever et farlig liv, så her er det enten og sveise den ( billige alternativet eller og kjøpe en cusco diff ( dyre alternativet) begge vil fint tåle hva du skal gi den..
Girkassa behøver du ikke være redd for, den tåler fint mye mer en du skal trimme til, men standard slitasje som synk ringer er jo noe som kan gå istykker uansett effekt. ( skal du bruke orginal 185 kasse så er gaflene i kassa også noe du kan knekke hvis du er ALT for hard på giringa.. men som sagt: det er bruken, ikke effekten som bestemmer levetiden på kassa. )

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 18:54
av loft
Hmm da har jeg jo egentlig ett lite problem da mtp på dataspruten...?

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 19:34
av MR2i
Nyere biler enn 1988 ble det nektet å bruke ettermarked datasprut på. Jeg var gjennom det der når jeg begynte MR2-prosjektet mitt.

1988 har sammenheng med at det var da alle nye biler skulle ha katalysator.

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 19:58
av loft
Er det da 1. Like greit å gi F i å prøve å dette godkjent på noen måter hos biltilsynet og kjøre rundt med 400hk, eneste er vell teknisk kontroll alt snuten kan se at det er datasprut? De har jo fjerna dynobenken i trheim nå.

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 21:04
av Andrepedersen
Riktig.. Blir en DYR bil vist du skal ha dette godkjent..

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 21:25
av Mr_Storbrua
Hadde bare gitt f selv i godkjenning. Skal vel noe til at de faktisk ser at det er ettermontert sprut. Det ligger vel i kupe'n allikevel..

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:10 mar 2012 22:29
av loft
Hmm okai takk for tipsa:)

Hvis det er noen som har gått i feller før og har gode løsninger på ting så tar vi gjerne imot tipsene=)

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:11 mar 2012 19:44
av loft
Senkesett til st185 (cs)? Tips noen?
Justerbart i høyde og hardhet.

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:11 mar 2012 20:06
av Offern
Tein. Selges hos fensport. Dyrt men bra

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:11 mar 2012 20:52
av MR2i
Ellers finnes også K-sport

http://racing-shop-germany.com/

Med TUV faktisk...

Re: Godkjenning av trimma st185

Legg innLagt inn:11 mar 2012 21:38
av loft
Ser der ja!:) takk!