TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Carlos sainz, total overhaulin!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #409354  av moekkamann
 
loft skrev:Der va det myyytjii gooodsaka ja :D
Gleder meg til å sette meg ned og bestille deler!

Kommer nok til å stille mange spørsmål som virker helt idiotiske at jeg ikke vet men må spørre ellers lærer jeg ikke :D

Når man nå skal sette sammen alt igjen, man trenger ikke radiatoren elrnoe av det der (kun oljekjøla) hvis man har intercooler?
Vet du i det hele tatt hvilken oppgave en radiator har hvis du tror en intercooler erstatter den?
 #409356  av Andrepedersen
 
moekkamann skrev:
loft skrev:Der va det myyytjii gooodsaka ja :D
Gleder meg til å sette meg ned og bestille deler!

Kommer nok til å stille mange spørsmål som virker helt idiotiske at jeg ikke vet men må spørre ellers lærer jeg ikke :D

Når man nå skal sette sammen alt igjen, man trenger ikke radiatoren elrnoe av det der (kun oljekjøla) hvis man har intercooler?
Vet du i det hele tatt hvilken oppgave en radiator har hvis du tror en intercooler erstatter den?

Ingen grunn til å måle penislengde med noen.. Han skriver klart og tydelig på forrige side at han er ny på dette her, og vill komme til å stillle mange grunnleggende spørsmål.
 #409365  av loft
 
Tenkte kanskje intercoolern kunne erstatte radiatoren også ;p
men da vet jeg det, anskaffelse av ny radiator! (Da den andre hadde litt lekkasje).
 #409366  av Andrepedersen
 
loft skrev:Tenkte kanskje intercoolern kunne erstatte radiatoren også ;p
men da vet jeg det, anskaffelse av ny radiator! (Da den andre hadde litt lekkasje).
Den orginale holder lenge, dvs 350hk. Men, ville ha gått for en jeg kjøpte som erstatter. Den er både billigere og bedre. Gå på ebay, og søk på mishimoto alu radiator st185. Kjøp et samco slangesett deifra også. :)
 #409369  av Andrepedersen
 
loft skrev:http://www.ebay.com/itm/Mishimoto-89-93 ... 9e&vxp=mtr
SÃ¥ denne passer bolt on eller?
Fant noen geniale vifter på biltema som vist nok skal funke som faen, de uuuubertynne :D
Denne er bolt on ja. Mulig gummiforingene dine i underkant av radiatoren er ødelagte. Her må en ny løsning til vist ikke toyota kan skaffe slike. Har du en link til vifta? den orginale er mer en god nokk. og den kan du feste på framsiden av radiatoren, og snu strømkretsen slik at motoren på vifta går andre veien.
 #409370  av loft
 
Nei, bare fikk tips av en kar som driver med S2en sin. MEN er ser jo ut som det er masse plass i fronten så ikke sikkert trenger å tenke på plassen.
ja... er nok en del foringer som må byttes! Ikke sjekka nærmere om de er gode nok enda..
-----



Blir 4 uker uten skruing nå :o...Han som har garasjen stikker til syden, og når han kommer hjem stikker jeg bort 3 uker :p.
Så blir demontering av motoren og så få sendt den til planing og muligens porting i slutten av april /starten av mai.
 #409371  av Andrepedersen
 
loft skrev:Nei, bare fikk tips av en kar som driver med S2en sin. MEN er ser jo ut som det er masse plass i fronten så ikke sikkert trenger å tenke på plassen.
ja... er nok en del foringer som må byttes! Ikke sjekka nærmere om de er gode nok enda..
-----



Blir 4 uker uten skruing nå :o...Han som har garasjen stikker til syden, og når han kommer hjem stikker jeg bort 3 uker :p.
Så blir demontering av motoren og så få sendt den til planing og muligens porting i slutten av april /starten av mai.
skal du ha fmic, så er det mindre plass, må du huske :)
 #409373  av MOTORSPORTHUSET
 
noen tips i fronten.

fjern servokjølerrør. trengs ikke.
fjerne girkassekjøler og set på et mr2 turbo returrør på girkassa.
kjøleren er toltalt unødvendig med så mye olje i kassa.


da fær du mer plass.

så bruker du org viftene som Andre sier.
akkurat disse bruker og gr.a rallybilene.
jeg prøvde og ,og det kjøler 300%mer en biltemaviftene.
 #409377  av loft
 
MOTORSPORTHUSET skrev:noen tips i fronten.

fjern servokjølerrør. trengs ikke.
fjerne girkassekjøler og set på et mr2 turbo returrør på girkassa.
kjøleren er toltalt unødvendig med så mye olje i kassa.


da fær du mer plass.

så bruker du org viftene som Andre sier.
akkurat disse bruker og gr.a rallybilene.
jeg prøvde og ,og det kjøler 300%mer en biltemaviftene.
Takk for gode ord! ;)
 #409378  av loft
 
Setter virkelig pris på alle tipsene jeg kan få :)
Greit å lære av andre som har holdt på med 3SGTE før!^^

God helg godtfolk!
 #409419  av loft
 
Tenkte litt på dette med veltebur.. Det får man jo ikke godkjent og det tikker de jo på når det kommer til eugodkjennelsen sikkert.
Har noen vært borti avtagbart halvbur. Vet det finnes. Men man må vell kanskje lage dette selv i så fall? Har vell sikkert noe bekjentskap som kan lage dette.

Veldig heldig da vi har masse bilfolk rundt oss også som har mye erfaring med bil.
I garasjen ved siden av står stefaren til han ene som er med på bila og skrur på en racingbåt med V8, rundt 7-800hk..fikk ikke høre den starte=(
Skal visst gå som faen
 #410966  av loft
 
Da er man BACK fra ferie i USA:) For ett herlig land å besøke.
Skulle gjerne blitt igjen men tror lønna hadde blitt litt lav mtp utdanning mi :p
Hadde store planer lenge om å leie Camaro SS eller Mustang GT/shelby men så sa jeg at vi dropper det bare og bruker pengene på annet vi kan finne på.
Dagen før vi skulle levere den casual leiebilen vi hadde (Ford Edge) så kjørte vi innom flyplassen for å høre om vi kunne ha den en dag ekstra (spurte "hvorfor ringte dere bare ikke??" Fikk bare ett mumlende svar. De tok med sertifikatet mitt så jeg også fikk lov å kjøre den..minuttene gikk og nesten 1time senere kom de ut..Brodern vinka meg bort og jeg tenkte "har vi fått en annen "drittbil" da eller.. (skulle egentlig leie en 5.7l chrysler 300)..Så åpna han døra på Mustang GT`en :D :D wohooo...5l med 400-430hk
Klarte å få ræva lekende lett ut med den..Prøve å ligge bredt men min manglende erfaring med bakhjulsdrift og dritfting på asfalt gjorde at vi tok en 190`bare :p
20120416_161438.jpg
20120416_161438.jpg (139.89 kiB) Vist 1426 ganger
Siden jeg er liggende med feber så blir det ikke skruing før til helga.
Skal prøve å få gjort alt klart så vi kan ta den med til Cylmo på mandag :)
 #411173  av loft
 
Begynte å demontere selve motoren i dag..kom ikke langt før vi kom til toppen...hvor vi må ha en 20-og-noe-kant nøkkel :p så må kjøpe det i morgen og SÅ får vi demontert mye mer.
MEN veiva..åssn i helvette får man løsna det hjulet? går jo rundt:p er jo ingenting som stopper den. Prøvde å stikke ett tykt skrujern der clutchen ska være meen det knapp (skurjernet altså)..Gidda ikke å se så mye på det, står sikkert i boka. Var å sjekka oppstart av en 700og noe hesters båtmotor..FYFAEN rista i sjela når de gassa på.. Så kompisn min og jeg ble gira så vi stakk og henta speedbåtn hans og cruisa litt. Herlig vær!
20120429_142832.jpg
20120429_142832.jpg (54.61 kiB) Vist 1395 ganger