TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Carlos sainz, total overhaulin!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #411183  av loft
 
3rlend skrev:haha, plagdes som F med reimhjulet selv! :D

muttertrekker og komprimert luft er nøkkelordene!
Hm ja det kan nok funke ja! Da det muttertrekker innvistering :) Har en oppladbar en på jobb, overraskende bra må jeg si. Skulle aldri tro det var så mye kraft uten kompressor og greis
 #411242  av loft
 
3rlend skrev:mange elektriske muttertrekkere har sjokkert meg også mtp styrken :P
sant!:) Låste fast på girkassiden med metallstenger så den ikke sku snurre rundt og så brukte vi ett langt metallrør på skralla og rykka den litt, vips løsna:P
----------------------------------
Kom på at vi har jo ikke sånn "tesch" (eller hvordan det skrives) for å få av veivhjulet såå fikk ikke med meg blokka og toppen i dag...blir vell neste uke at vi får borra opp og plana den. Må ha nye stempelringer til mine JE pistons 87mm hvis noen er interessert i å hjelpe meg å finne.. Må også ha nytt pakningssett til motoren, aluminiumstoppakning?? etc??
stempler.jpg
stempler.jpg (132.6 kiB) Vist 2270 ganger
Stemplene så IKKE gode ut..var svartbrent olje ellernoe som lå oppå dem.. Hva i all verden har de gjort med den? :(
veiv.jpg
veiv.jpg (67.12 kiB) Vist 2270 ganger
Skal høre med hva de skal ha for å porte men tror det blir litt dyrt.. Er jo ikke nødvendig men hjelper på en del! :)
 #411487  av loft
 
Fått tak i litt nødvendig verktøy for å få jobben gjort. Fått demontert blokka helt nå. Pakka blokka og toppen i bila så skal kjøres til cylmo på mandag!:)
Skal få sjekka stemplene før vi får borra opp slik at de er 100% like i vekt og størrelse..
Så er det bare å handle inn mye lager, pakninger, klutsj, stempelringer, råder og dyser så er er det bare å begynne å sette sakte men sikkert sammen igjen
Skal borre opp sylindrene og plane toppen. Vurdert å porte den men tror det blir litt dyrt og det gjør de ikke på cylmo
 #412744  av loft
 
Fikk blokka og toppen tilbake i dag:) så pene ut!
Så nå må vi ha pakningsett til hele motorn+cometic toppakning, lager, råder og ARP bolter så kan vi sette greia sammen
20120529_135300.jpg
20120529_135300.jpg (134.86 kiB) Vist 2210 ganger
 #412764  av 3rlend
 
sier det igjen.
du finner alt på realstreetperformance.com

å siden du skal bestille mye, så slår de fort av en 2000 peising :P
gjorde de med meg ivertfall :D
 #412768  av loft
 
3rlend skrev:sier det igjen.
du finner alt på realstreetperformance.com

å siden du skal bestille mye, så slår de fort av en 2000 peising :P
gjorde de med meg ivertfall :D
Takk!;) Skal legge ting i vogna og se hva det blir:D
Erfaringsmessig med ting de har på lager, hvor lang tid tok det før du fikk varene?
 #412809  av loft
 
3rlend skrev:Tror det tok ca 10 dager :p
Det går an!=)
 #412849  av loft
 
Kasta bort en del tusen kroner rett i dass allerede.. Takket være meg selv at jeg ikke har gjort mer research!!!
Kan ikke bruke 2gen blokka som man betale 3k for å få borra opppppp...så ser ut som man må finne seg en 5S blokk istede.
Skjønner ikke helt detta, hvis jeg bruker en 5S block, hvordan er det med alle motorfestene etcetc. Er alt såpass likt at det går smood sammen? Eller må jeg frem med sveisebrillene tro? ARG :p jaja, bra man har god tid=)
EVENTUELT hvor langt man kan pushe 3s blokka? noen tips? hvis det blir totalt styr og MYE mer utgifter å skifte til 5s blocka så får man heller justere ned den ønska effekten.
 #412850  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg hadde en 2 gen blokk med 250hk som sprakk i vannpuma en gang!
da er det bare og kaste den..

kjører du 3 gen blokk og etanol og supercoolfrostveske med kald termostat og lager selvluftene system swirltank så kan du opp i effekten du ønsker.
 #412853  av loft
 
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg hadde en 2 gen blokk med 250hk som sprakk i vannpuma en gang!
da er det bare og kaste den..

kjører du 3 gen blokk og etanol og supercoolfrostveske med kald termostat og lager selvluftene system swirltank så kan du opp i effekten du ønsker.
Hmpf...thats no good news!
Var 5min unna å kjøpe en haug med deler så bra man fikk vite det nå=)
-----------------------------------
Skal man inn med 5sblokk så må man vell tilpasse veeeeeldig mye mtp råder/veiv og girkasse....grublegruble..detta blir dyrt .. :o
 #412857  av Drafter
 
loft skrev:
3rlend skrev:haha, plagdes som F med reimhjulet selv! :D

muttertrekker og komprimert luft er nøkkelordene!
Hm ja det kan nok funke ja! Da det muttertrekker innvistering :) Har en oppladbar en på jobb, overraskende bra må jeg si. Skulle aldri tro det var så mye kraft uten kompressor og greis
dette spesial verktøyet er genialt hvert fall hvis du ikke har tilgang på luft verktøy

http://www.handsontools.com/Schley-6430 ... _6322.html

du skrur fast de 2 skruene i reimhjulet til veiva. så bruker du en 1/2 latmannsarm du legger inntil karosseriet o.l så den ikke flytter seg.
så bruker du enda en latmannsarm med et LAAANGT rør.
funka hvertfall fint på lexusen!