Min Carlos sainz, total overhaulin!
Legg innLagt inn:11 mar 2012 20:10
Etter å ha hatt den på eukontroll var det en del mangler, og har hatt problemer med å selge den i 6mnder nå. Og på torsdag bestemte jeg og en kompis at "faen vi gjør det!" Og i morgen så kommer motoren ut:)
Vi tenkte først å få den godkjent på vei men etter litt spørsmål og svar her virker det som i allefall å få det godkjent i vognkortet er umulig (jeg er iallefall ikke milionær). Så skal ha diskusjon i morgen om det blir "fullblods" banebil istede.. Eller om man skal kjøre rundt med 400 og 200 står i vognkortet. Bare kjedelig hvis man blir stoppa til teknisk kontroll av snuten.. Evt alt må jo være tuvgodkjent mtp eukontroll også
Første bilde: Det blir å få ut motoren, shine motorommet. Skal kunne spise av det etterpå! Plukke motoren helt fra hverandre, få den slipa (muligens porta om vi får råd til det), den må pusses ned og lakkers, noe rust må sveises. Nye råder, stempler, dyser, bensinpumpe,turbo,intercooler, datasprut, clutch, bremser, diff?girkassa?. Vi skal ha på bodykit (ja ikke drep meg for det), få den senka etc.
Fått fjerna en god del fra motorrommet som ikke skal inn, så får bedre plass.
Forstå meg riktig dette er ett prosjekt som ikke er ferdig til sommern. Men håper på at vi klarer å få den klar til sommeren 2013 kanskje. Avhengig av pengene selvfølgelig. Siden vi aldri har gjort dette før så er læringskurven bratt og vi tar imot alle tips med åpne armer. Vet det er mange som har skrudd på disse motorene før og sikkert hatt mye problemer og plaging, så hvis vi kan lære av andres feil så er jo det topp
Vi tenkte først å få den godkjent på vei men etter litt spørsmål og svar her virker det som i allefall å få det godkjent i vognkortet er umulig (jeg er iallefall ikke milionær). Så skal ha diskusjon i morgen om det blir "fullblods" banebil istede.. Eller om man skal kjøre rundt med 400 og 200 står i vognkortet. Bare kjedelig hvis man blir stoppa til teknisk kontroll av snuten.. Evt alt må jo være tuvgodkjent mtp eukontroll også
Første bilde: Det blir å få ut motoren, shine motorommet. Skal kunne spise av det etterpå! Plukke motoren helt fra hverandre, få den slipa (muligens porta om vi får råd til det), den må pusses ned og lakkers, noe rust må sveises. Nye råder, stempler, dyser, bensinpumpe,turbo,intercooler, datasprut, clutch, bremser, diff?girkassa?. Vi skal ha på bodykit (ja ikke drep meg for det), få den senka etc.
Fått fjerna en god del fra motorrommet som ikke skal inn, så får bedre plass.
Forstå meg riktig dette er ett prosjekt som ikke er ferdig til sommern. Men håper på at vi klarer å få den klar til sommeren 2013 kanskje. Avhengig av pengene selvfølgelig. Siden vi aldri har gjort dette før så er læringskurven bratt og vi tar imot alle tips med åpne armer. Vet det er mange som har skrudd på disse motorene før og sikkert hatt mye problemer og plaging, så hvis vi kan lære av andres feil så er jo det topp
