TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Torras KE70 stv - Nye felger! :D

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #408697  av Torra
 
Har dratt land og strand for å hente meg ny bil, har noen småplaner for bilen i tiden som kommer! :)

I første omgang er det å få tilbake skiltene på den og gjøre den litt mindre harry :p

Specs:
4AGE bigport
T50 girkasse
AE86 forstilling og bakaksel
Rustfri eksos og grenrør

Om noen har baklykter og diff til AE86 å selge så rop ut!!


Her har jeg akkurat kommet hjem etter 24timers tur for å hente den..
Bilde

Bilde
Sist redigert av Torra den 16 apr 2012 11:23, redigert 7 ganger totalt.
 #408714  av Torra
 
Hehe, litt for harry for meg :p Men blir bra nå som den er litt mer clean :)

Har sveisa det som var av rusthull, bilen er faktisk ganske bra for rust!
Første gangen jeg sveiser rust på karosseri, så ble litt klabb og babb... Men det ble tett :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


Ny girolje, filter og bunnplugg fra Holger :)
Bilde
 #408724  av Holger
 
dette blir virkelig ei grisvogn! :)

Turen ble lang osom faen, men var artig :D
 #408770  av DanielJ
 
Torra skrev:Hehe, litt for harry for meg :p Men blir bra nå som den er litt mer clean :)
Enig med deg der, va var litt harry nå :P Kommer til å bli bra når du får den clean eller en touge stil
 #408772  av Torra
 
Så sant så sant :p Nå er jeg ikke helt sikker på hva touge stil er, men clean er iallefall planen ;)
Den forblir mattsvart med hvitt panser. Skal se om jeg klarer skaffe noen feite retro-felger. Jeg skal forhåpentligvis bygge om til spiralfjærer bake istedetfor bladfjærer, og i den anledning fyrer vi liksågreit coilovers..

Bytta skiver og klosser fremme idag
Bilde
Bilde


Fra hvilke biler passer diffen over i AE86 bakaksling med trommelbrems?
Diffen er sveisa nå, og det går aldri igjennom teknisk kontroll hos biltilsynet :p
Som meg bekjent passer diff fra TA60, men er det noen flere?
 #408840  av toredl87
 
Har selv en TA40 som jeg så potensiale i når jeg likevel trengte praktisk bil som jeg kunne bruke på lands å tvers når det sankes deler hist og pist til GT-Apex`en.

Lette litt rundt om på google, en fyr stappa 1UZFE V8 i AE86 SR5 og brukte TA40 bakaksling med AE86 LSD.

Og i AEU86 forumet har jeg blitt forsikra om at man kan stappe AE86 Zenki LSD of any kind i TA40 bakaksling om man korter stikkakslinger c.a 6mm.
Finns i tillegg andre lignende referanser, so I guess it`s true!

Finns noen få TA40 delebiler rundt om i landet (En på forumet hadde visst funnet en) eller på skraphauger, så du får bare lete!
 #408932  av Torra
 
Takk for tipset! :) Vi får se hvordan det blir angående bakaksling og diff.. I verste fall setter jeg inn aksling fra 240, med torsen-sperre og det hele :p

Mesteparten av gårdagen og dagen idag har gått med til overhaling av Volvo girkasse, men har som smått begynt med brakett til bensinpumpa (sto inni bagasjen tidligere) så jeg får den under bilen. Har også begynt å plukke ned girkasse, skal bytte simring i bakkant av veiv og utgående aksling på girkasse. Ble dårlig med bilder desverre, mest opptatt av å sose rundt :p
 #408945  av Holger
 
blir vel bedre når pumpa er under bilen nå, trenger ikke kjøre med hørselvern lenger :lol:
 #408972  av Torra
 
Vil tro det gjør susen :p
Skal montere større lyddemper under bilen samt lydisolasjon i gulvet baki.. :p
 #409123  av Torra
 
Har montert nye simringer på girkasse og bakant av veiva idag :)
Desverre hadde jeg ikke M8 låseskiver, så får ikke skrudd fast trykkplata.. Så det får bli imorgen sammen med girkasse!
Kurrant jobb å demontere iallefall, sammen med Holger ble det gjort på 30min :p
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


Fuelcell.
Bilde

Skal lydisoleres og lakkeres baki her..
Bilde

Racingratt og største turtelleren i NATO.. Blir byttet ut etterhvert :)
Bilde

Og et litt bedre bilde av motoren :)
Bilde
 #409196  av Torra
 
Takk takk :)
Kommer ikke så godt frem på bildene, men jeg har fjernet alle dekalene :)
 #409217  av Torra
 
Har handla litt deler nå :D
Nye baklykter til både sedan og vogn, nye blinkers i fanger, nye lyktesarger for gamlefronten ke70 og sist med ikke minst quad front!!

hehehehehe
Bilde