Side 1 av 2
Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:17 mar 2012 21:54
av DanielJ
Er desperat etter å få senka bilen nå.. Er ALT for høy! Så da er spørsmålet, har noe erfaring med TA Technix colovers til SW20 eller generelt? Disse er jo veldig billig og i tillegg tüv godkjendt, så jeg er redd for at det kan være veldig dårlig kvalitet? Koster ca. 3800kr med frakthttp://
www.ebay.com/itm/TA-Technix-Gewindefaha ... 572wt_1202
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:18 mar 2012 03:52
av ArildM
Spent på hvordan et slikt sett ser ut etter et par sesonger med salt

Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:18 mar 2012 12:33
av DanielJ
Ja jeg også ;p
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:18 mar 2012 13:05
av TM custom
så på de selv så jeg søkte litt rundt på de og de skal vist være ganske bra kvalitet men de har ikke stivhets justering og det er mange som klager på at de er for myke. så de er sikkert bra vis du bare bruker bilen på veien men for meg som skal ha det til banebruk så blir de for myke
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:18 mar 2012 14:56
av DanielJ
Ahh da er de bare å glemme! Skal på bane selv med bilen.. Har tenkt å senke den MYE og da er det greit å kunne justere stivheten!

Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:18 mar 2012 23:17
av TM custom
Du kan jo se på megan racing coilovers. Vet ikke hvordan kvaliteten er men de har høyde, stivhet og camber justering også er de i samme prisklasse som ta technix sine. Fant ikke noe særlig negativ omtale om de så det blir nok de jeg kommer til og kjøpe

Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:18 mar 2012 23:49
av DanielJ
Skal ha et sett som er tüv papirer med. Skal ha det godkjendt da jeg ikke orker å ha noe problem med vegveseb eller politi. Så hvilke justerbare coilovers har tüv papirer? Jeg vet om KW, K-sport, H&R, TA technix

Finnes det fler?
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:19 mar 2012 00:00
av celicat23
Tror fk automotive lager til mr2'n. Det er sånn jalla scheisse ala alt annet i den prisklassen.
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:19 mar 2012 16:59
av Ocean Walley
Hvis jeg var deg, ville jeg kjøpt et sett som var forholdsvis mykt og heller satset på tykkere stabstag og hardere foringer. Det er ikke demperene som skal hindre krening. Du vil angre hvis du kjøper et stivt dempersett siden du skal bruke bilen 98% på vei og 2 % på bane. Jeg har et knallstivt Øhlinssett på min turbobil og med dette er nesten vondt å treffe en hump du ikke ser og treffer hard. KW variant 3 er en sikker vinner, men det koster deretter og da..
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:19 mar 2012 19:16
av sindrejl
H&R Coilovers til SW20 var ganske dyre, kommer seg på 14300,- for alle fire monotubes
senking FA fra 20 mm, senking FA til 60 mm, senking BA fra 20 mm, senking BA til 50 mm
TÜV godkjente og av høyeste kvalitet
for gudsskyld, ikke kjøp billig-ræl. Du vil hate dem. Enten spretter de, eller er for myke, eller tåler ikke et halvt år engang. Det er en grunn til at dem er billig ..
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:19 mar 2012 19:20
av sindrejl
Ocean Walley skrev:Det er ikke demperene som skal hindre krening

utdyp det er du snill? Mener du at en god kombinasjon dempere og fjøre (coilovers) IKKE hindrer krenging, og at polyurethane foringer ikke gjør at bilen blir vond som F å treffe humper med? (som du nettopp påpekte at stive coilovers tydeligvis gjør)
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:19 mar 2012 20:59
av lasse
Stabstag er vel det som i bunn og grunn skal hindre krengning, men stive fjærer/faste dempere gjør også det. Gjelder å finne noe som passer fint sammen.
Går du for justerbart så gjør som sindrejl sier, kjøp noe skikkelig, billige dempere er billige av en grunn.
Kw og h&r er skikkelige saker. Men husk at med justerbart så må du ofre plass til brede framfelger.
Pass også på at du ikke senker for mye, hjulgeometrien på mk2 takler ikke ekstremsenk, da blir camberen ekstrem og kan gå over på positiv camber når du presser hardt i svinger, må evt ha avstandsstykker mellom bærekulene og navene.
Kjører med h&r fjærer, gule koni, st suspension stabstag og polyforinger på min, synes det funker veldig bra på både bane og vei ( stabstagene er VELDIG stive, hjulløft ved veldig ujevn vei er ikke uvanlig for meg, diffsperre er er kjekt å ha så man ikke blir stående med ett hjul i lufta og spinne

)
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:19 mar 2012 21:16
av DanielJ
Da sparer jeg bare til KW V3 som jeg hadde tenkt fra første stund

Takk for mye bra svar!
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:19 mar 2012 21:25
av Ocean Walley
Re: Justerbare coilover spørsmål
Legg innLagt inn:19 mar 2012 21:30
av celicat23
Godt valg. Har kjørt med både h&r og kw coilovere (og har kw liggende til bmw'n som skal monteres snart) og vært fornøyd hver gang. Far prøvde noen FK-automotive coilovere... Ikke så fornøyd. Gikk vel 1 eller 2 vintre før de så ut som sånne skipsvrak som har ligget på bunn av havet siden krigen (ergo: var ikke justerbare lengre) og var 2 eller 3 året så knakk ene fjæra

Første og siste gang det ble kjøpt.