TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #409483  av rkarlsen
 
Noen som har tips om hvordan jorde coil. Får ikke gnist på pluggene etter motorbytte.
 #409486  av 3rlend
 
det er den svarte store boksen som ligger under sikringsboksen du snakker om ?
skru den fast i torpedoveggen mellom bagasje og motor rom :P
 #409487  av rkarlsen
 
stemmer det. men ser ikke ut til å løse problemet, kansje bytte den og se. er samme på NA og Turbo ifølge delenr. motor går rundt men er ikke gnist.
 #409493  av 3rlend
 
hmm... jeg fikk verken gnist eller bensin da min ikke var jordet.
da må det være feil en plass :P
 #409499  av lasse
 
rkarlsen skrev:stemmer det. men ser ikke ut til å løse problemet, kansje bytte den og se. er samme på NA og Turbo ifølge delenr. motor går rundt men er ikke gnist.
Delenr under det svarte dekselet? Hadde to med "like" delenr engang jeg også, men viste seg at det bare var delenr på det sorte plastdekselet jeg så, var ett annet nr på en klistrelapp under...

Har du koblet om noe på ledningsnettet?
 #409503  av rkarlsen
 
har sjekket. men de var like begge to. både coil og tenningsmodul. eneste fra 3sge var litt kraftigere ledning fra coil til fordeler!? mente da det hadde vært logisk å ha det andre veien? kraftigere på turbo? kan hende jeg har klart å blandet disse. må nesten sjekke opp. men vi sjekket om det var gnist fra coil ved å ta av kabel til fordeler å legge denne mot jord. ingenting skjedde. Noen tips?
 #409512  av rkarlsen
 
Har riktig ledningsnett. er tatt fra en orginal turbo bil kjøpt av egon i danmark. men lurer faktisk på om jeg kan ha byttet om på coilene i alt rotet mitt når jeg bytta motor.
 #409525  av lasse
 
Selv om du har riktig motorledningsnett så må du klippe og lime litt. Usikker på hvordan dette er på 2gen motor.
Er jo blant annet resistorpakker til dysene på gte, og bensinpumpereleet blir styrt annerledes mener jeg, er uansett ikke alt som får riktige signal uten å koble om litt, de fleste gjør dette i sikringsboksen i motorrommet.
 #409530  av rkarlsen
 
har bestilt en donor sikringsboks fra en turbo mr2. også har jeg sett på bilder fra dr ling sin ombygging. kan hende jeg mangler en kabel om NA ikke har kontra Turbo.
 #412998  av Iceman22
 
Har du funnet ut av problemet ?
Jeg ser ikke helt vitsen med å bestille ny sikringsboks, den er da permament montert på ledningsnettet til bilen.
Skal du bytte sikringboks må du dermed også bytte hele ledningsnettet som er på bilen.

Her er det jeg fant ut hvorfor man ikke får start på bilen uten å modifisere litt på sikringsboksen.
Det er en ledning på en av kontaktene fra motoren som skal i sikringsboksen, som har noe med dyser/tenningen å gjøre.
Denne får IKKE strøm på N/A sikringsboks da det ikke er lagt opp strøm i denne pluggen i sikringboksen.
Slik jeg ser det så må man enten legge opp strøm undenfra sikringboksen, eller kutte litt på en annen kabel og overføre strøm til den ledningen som mangler strøm.
Jeg har kommet like langt så har ikke prøvd det selv, men skal gjøre det snart..

Edit: Her er litt mer detaljert info:
Check the 8pin connector in the fuse box. This is where the power for the igniter (among other things) comes from. What you may notice when you pull the plug out is that there are a few wires on the harness that don't have corresponding pins in the fuse box.

These will most likely be the black and red 12v power wires. If you bridge the one that has the 12v pin to the ones that don't, you will get power to your igniter.