TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt: Mr2 mk1 pÃ¥ veien igjen

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #421703  av Mr2mr2
 
Blir spennende og se tinn sparkling. jeg holdt meg til vanlig sparkel.

Blir iallefall gjort helt riktig, og strøkent med tinnsparkling. :D
 #423011  av CelicaGT
 
Sveisinga ferdig.

4 stk calippere bestillt fra rockauto.com.

Vurderer foliering av bilen, da orginal lakken på bilen er så falma at det ikkje er mulig å hente fram skikkelig glans som varer.....
Vurderer å enten gå for rød (så lik som orginal) eller matt svart...

Forslag???
 #423019  av Mr2mr2
 
Jeg er litt fan av sort matt foliering 8) , men klarer ikke helt å se for meg hvordan det ser ut på en mr2....

rød er jo alltid en vinner :D
 #423061  av Andrepedersen
 
Hadde ikke vurdert foliering engang.
Du som nå har sveisa karroseriet ferdig, er ikke sikker på om at du er ferdig med sparklinga å fyllingen :?:

uansett, så koster det deg ca 10k for å få gjort det (folieringa) noe som det også koster om du bestikker en bil-lakkerer, og av di 2 valgene mener jeg at lakkering er det åpenbare valget!

Og, bestemmer du deg for å foliere, vær så snill å ikke ta matt svart. Er stygt redd for at bilen kommer til å se ut som en batmobil wannabe :lol:
 #423064  av Mr2mr2
 
Når du sier det så kan jeg se for meg at det kan bli seendes ut som en batmobil.

Men 10k for lakkering? hvor er det henne?
rundt om her koster det 20-30-40k for hel-lakkering.

bare lakk,grunning og utstyr kostet meg 8k når jeg lakkerte min mr2, og da var jeg sparsom. hadde litt knapt med metallick base.
 #423079  av Andrepedersen
 
Mr2mr2 skrev:Når du sier det så kan jeg se for meg at det kan bli seendes ut som en batmobil.

Men 10k for lakkering? hvor er det henne?
rundt om her koster det 20-30-40k for hel-lakkering.

bare lakk,grunning og utstyr kostet meg 8k når jeg lakkerte min mr2, og da var jeg sparsom. hadde litt knapt med metallick base.

"Ca" står det..

Jeg betalte totalt 12500kr for alt av utstyr med lakkeringen. Jeg gjore all sveising sparkling, fylling og grunning selv.
Pris kommer ann på hvor godt du kjenner lakkern :)
 #423092  av CelicaGT
 
Foliering tar eg på jobben, da vi har en som driver med dette. eg betaler kun for folien.(har ikkje bestemt meg for lakk eller foliering enda :-) )

Hjulbuene er grunna. Blir selfølgelig sparkel og spray filler over dette før lakk.





Varming av fluss middelet, dette må på før "tinninga"
Bilde




Her er stoffet komt på. Klart til rasping og sliping
Bilde



Grunna med 2K epoxy
Bilde
 #423099  av Mr2mr2
 
se her ja.....

her var det heller lite rust igjen, på den siden iallefal :D