TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • SpørsmÃ¥l ang. clutch bytte pÃ¥ celica cs

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #410619  av Maveric
 
Hei,

holder på å bytte clutch på bilen nå. har plukket fra hverandre det meste og fått tiltet motoren ned. men må fordelingskassa av for å bytte clutchen? og når jeg står rett under gearkassa så kan jeg se to bolter som sitter meget trangt til oppi en trang sprekk mellom gearkassa og fordelingskassa. må disse av for å få gearkassa av motoren?

håper på svar og at ikke spørsmålene var for "lamme" :D
 #410621  av celica_st185
 
Det går uten å ta av fordelingskassa. Må bare løsne brakettene mellom fordelingskassa og motor. Er en bolt opp innimellom fordelingskassa og motor i retning svinghjulet som må av. Men ingen som går mellom girassa og fordelingskassa. Det er trangt som bare det, men det går...
 #410660  av Maveric
 
takker for svar :D skal til igjen i kveld så får vi se.

noen som vet hvor jeg får kjøpt drivakslene fremme til en 92 carlos sainz??
Når jeg tok de av gearkassa ramlet jo alle kulene ut av lageret. slik skal det vel ikke være?
Toyota her i byen kunne ikke skaffe de lenger da de hadde gått ut av produksjon. Men han kunne gi meg prisen og den var 6600,- pr stk. (ABS)
måtte jo solgt halvparten av mine indre organer for å få råd til det :?
Thorsov hadde heller ikke btw....
 #411098  av camryv8
 
Haugrud skrev:er bare å sett inn kulene igjen..men du må gjøre det riktig...får de bare inn på en måte..
du får inn kulene på flere måter men bare den ene måten er riktig.. setter du den feil sammen blir drivleddet helt stivt.. :)