Side 1 av 1

Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 07:42
av Aleks_
det som skjer er at hvis vi ska ha start på bilen så må vi sette opp feil tenning.. så starter den, også justerer vi tenningen tilbake til 0 og får den til å gå fint på tomgang.. men hvis vi da stopper bilen og prøver å starte igjen så vil den ikke. får opp trigger error counteren med flere feil .. 

noen ide om hva det kan være? 

Registeret er sjekket og det står riktig montert.. 

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 09:48
av celica_st185
Sjekk at triggeren er kobla riktig. Hadde noe lignende når jeg monterte Link (Mye det samme som vipec), og da var det 2 ledninger som var bytta om

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 10:05
av Aleks_
Vi har byttet om på ledningene på kam sensoren fordi vi fikk ikkje triggersignal først, men kan sikkert prøve å bytte tilbake. Men det virket ikkje først så derfor byttet vi til slik det er no.

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 10:15
av Aleks_
Kan jo være den på veiven er koblet feil men vi får jo triggersignal. Og det ser ut til å stemme når vi kinner motoren, men når vi starter den og turtallet blir høyere så får vi trigger error counter utslag.

Kor mange tenner har du på ditt truggerhjul? Mitt har 12. Så lurer på om løsningen er å kappe vekk en tann og kjøre 12-1 i tenning.

Kunne du sendt meg innstillingene dine?

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 14:15
av celica_st185
Jeg kjører med 24-1 på kammen, funker fint det til mitt bruk hvertfall. Er en 3s-gte min da, og bruker det orginale triggerhjulet i fordeleren bare filt ned en tann.

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 18:49
av Morten
Høres og ut som om det kan være verdt å leke litt med "trigger arming threshold" settingene. Mulig du må sette litt høyere (eventuelt lavere) spenning der ved turtall der den er i gang.

Men om du VET du har bytta om på polariteten på triggeren er det noe som VIL skape trøbbel om det er bytta om. Noen ganger med litt rare symptom som at den går helt rent og fint utenom i ett eller annet turtallsområde som alt blir tull.

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 19:24
av Aleks_
grunnen til at eg har byttet om de to ledningene i forhold til sånn som de var er at før eg gjorde det så fikk eg ikke kam signal :P

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 21:56
av Supramk3turbo
Har du hatt ut trigger sensoren på veiva å sett på den... Jeg hadde også et rart problem med trigger sensoren en gang... da tok jeg den ut å så at den hadde fått seg en bulk, ikke vet jeg hvordan det har forekommet, men byttet den ut, å motoren gikk bra igjen :)

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:23 apr 2012 22:09
av Aleks_
det kan nok være verdt å sjekke.. men rart at den klarer å telle riktig på lavt turtall då.. :P

har prøvd å endre på de innstillingene.. men alikevel så har vi feil tenning mellom 1500 og 3000 rpm

ser ut som at det blir 12-1 tenning på meg :P

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:24 apr 2012 07:53
av Supramk3turbo
Ja, min var motsatt... Klarte ikke å telle ordentlig på lave turtall, bare over 1500 omdr :p

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:24 apr 2012 08:32
av Aleks_
Okei? :p og du byttet bare sensor? Ka sprut kjører du? Og ka motor?

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:24 apr 2012 09:47
av Supramk3turbo
Jeg kjører 2jz-gte med aem ems 30-1100 :)

Re: Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

Legg innLagt inn:24 apr 2012 13:41
av Aleks_
Okei. Det blir litt annerledes, for aem har spesialisert seg på 2jz og triggersystemet. Men vi pec skal og være kompitabelt med dette. Ska sjekke sensoren i kveld.