TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Solør Trackdayklubb - VÃ¥lerbanen

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #411707  av MR2i
 
Jeg har startet et lite forsøk på å lage et trackdaymiljø i Solør, men som blir åpent for alle som ønsker å kjøre et par timer.

Kostnaden er tenkt til 2-300 per kveld for 2 timer kjøring på 2'er og 3'er banen som de heter. Også hele hovedbanen kan være aktuelt, men da til en noe høyere pris. Men uansett langt lavere pris enn noen andre trackdaytilbud. Det vil bli både helgekjøring og ukedager.

Jeg har fått med Kjetil Bolneset, Olav Opås og muligens André Falkenhaug til å kunne tilby opplæring av sporvalg for raskest banetid på Vålerbanen.
Jeg har også fått med meg Per Kristian Sollien og Arve Opås som er baneledere med erfaring gjennom mange år på Vålerbanen.

Dersom interesse, kan dere finne Solør Trackdayklubb på Facebook her: https://www.facebook.com/groups/350594181661965 og melde dere på der for tider, mer håndfaste priser osv så fort jeg har fått nok interesserte til å melde seg på der.
 #411728  av hmsilset
 
Er bare 5 timer kjøring til våler da :) Meldte meg inn og er med ett par ganger i året om det blir. Vil ikke ha opplæring eller lære sporvalg, men regner med at det ikke er pålagt.Har kun kjørt på ACR 3 hele dager før, og aldri vært i nærheten av grusen :) Savner arrangementer en kan der en kan kjøre og ha det gøy uten at det er 50 andre biler på banen.
 #411730  av MR2i
 
Alt er frivillig.. og det blir ikke så folksomt at man må kjøre som i rushtida på Ring 3 i Oslo...

Tanken er rett og slett ha gøy uten å være på hovedveien.. og jeg vet at det blir godt støttet opp om i distriktet. Er vel bare en regel som gjelder.. 90dB.

Vi hadde jo tilogmed Politiet med som arrangør på "rånetreff" på Vålerbanen inntil noen IDIOTER begynte å kjøre gris ut fra banenområdet.. endatil av folk som ikke gadd å bruke penger på å kjøre på banen...
 #411731  av hmsilset
 
Synd at noen altid skal ødelegge.Er bare å stenge ute sånne for godt..vel, jeg skal følge med på facebook og bli med i sommer om jeg får mr2n eu godkjent.Var noen få smådyre mangler..Om ikke blir det med saaben ;)Alt er morro på bane.
 #411732  av ArildM
 
Jeg skal definitivt vurdere turen. Enten med Mazdaen eller med Mr2en :)