Driver jo og overhaler motoren nå..Er inne til borring og sliping av toppen.
Så blir smidde stempler og råder, nye pakninger etc. Større dyser, datasprut, kjøling,turbo. (sikkert noe jeg glemmer i farta men uansett)
Men så kommer jeg tilbake til toppen, for snakka med de på Cylmo og det er der man henter ut kreftene sier de.
Da er spørsmålet er nye kammer nøødvendig påkostning sammen med porting? Eller er det bare spørsmål om hvor mye penger jeg vil bruke?
Med portingen vil jeg jo få bedre luftstrømming og får bort varmen mye bedre.
Kammene vil jeg få en mer turtallshissig motor??
Vi hadde egentlig ikke planer om å porte den og nye kammer. Men hvis dette vil gjøre motoren mer stabil og driftsikker? Har ingen planer om å bygge en motor vi skal skru på annenhver gang vi bruker den. Så om vi må ta de kostnadene bruker vi bare litt lengre tid på den:)
(st185 3sgte)
Så blir smidde stempler og råder, nye pakninger etc. Større dyser, datasprut, kjøling,turbo. (sikkert noe jeg glemmer i farta men uansett)
Men så kommer jeg tilbake til toppen, for snakka med de på Cylmo og det er der man henter ut kreftene sier de.
Da er spørsmålet er nye kammer nøødvendig påkostning sammen med porting? Eller er det bare spørsmål om hvor mye penger jeg vil bruke?
Med portingen vil jeg jo få bedre luftstrømming og får bort varmen mye bedre.
Kammene vil jeg få en mer turtallshissig motor??
Vi hadde egentlig ikke planer om å porte den og nye kammer. Men hvis dette vil gjøre motoren mer stabil og driftsikker? Har ingen planer om å bygge en motor vi skal skru på annenhver gang vi bruker den. Så om vi må ta de kostnadene bruker vi bare litt lengre tid på den:)
(st185 3sgte)
Toyota Avensis 2005-bruksbil
Toyota Celica Carlos Sainz 1992 #2072, min for evig og alltid!
Toyota Celica 1997, solgt.
Toyota Carina 1989, solgt.
Toyota Celica Carlos Sainz 1992 #2072, min for evig og alltid!
Toyota Celica 1997, solgt.
Toyota Carina 1989, solgt.