Ny turbo, ladetrykk reeett til himmels, hva kan være galt?
Legg innLagt inn:18 mai 2012 17:57
Som noen av dere kanskje vet har jeg byttet motor og fått i ny turbo, en CT26 Stage 3.
Nå som den er montert og prøvekjøring er i gang, sliter jeg med at ladetrykket stiger omtrent med en gang, mellom 1-2kg, når Boost Controlleren er innstilt på 0,55. Noen som har noen erfaringer eller formeninger? Har noen teorier selv:
- BCen har jo stått i bilen, som har stått i ro, over lengre tid, så kan den ha tatt skade, og dermed ikke lukker/åpner som den skal. Tror egentlig ikke det er dette siden jeg sliter med det samme når BCen er slått av/uten strøm
- Kan det være at WasteGaten ikke er riktig innstilt fra fabrikk/overhaling, og dermed ikke åpner?
- Vakuumlekkasjer, men dette skal vel heller føre til at jeg IKKE får opp ladetrykket?
Tips taes i mot med stor takk
Nå som den er montert og prøvekjøring er i gang, sliter jeg med at ladetrykket stiger omtrent med en gang, mellom 1-2kg, når Boost Controlleren er innstilt på 0,55. Noen som har noen erfaringer eller formeninger? Har noen teorier selv:
- BCen har jo stått i bilen, som har stått i ro, over lengre tid, så kan den ha tatt skade, og dermed ikke lukker/åpner som den skal. Tror egentlig ikke det er dette siden jeg sliter med det samme når BCen er slått av/uten strøm
- Kan det være at WasteGaten ikke er riktig innstilt fra fabrikk/overhaling, og dermed ikke åpner?
- Vakuumlekkasjer, men dette skal vel heller føre til at jeg IKKE får opp ladetrykket?
Tips taes i mot med stor takk
