TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • supra dyser i 3sgte

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #412301  av mats_24
 
har fått tak på noen dyser fra 2jzgte som er det jeg har forstått kan brukes i min cs celica.. er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte det?
 #412307  av MRPETTER
 
mats_24 skrev:har fått tak på noen dyser fra 2jzgte som er det jeg har forstått kan brukes i min cs celica.. er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte det?

på hvilken fuelrail?
 #412315  av 3rlend
 
hei :P

jeg har de lilla supra dysene :P

på oppborret fuel rail ble get ALT for mye bensin.

supra dyser og org fuel rail funker dritbra, lift feit på blandinga da men get er man del klar over.

hvilken turbo har du?
 #412326  av mats_24
 
good!
turbo er ikke helt klart ennå.. foreløbig har jeg en ct 26 57 trim, men havner vel på en presicion turbo.. specs er jeg ikke helt sikker på ennå, er jonus som skal finne en god turbo til meg.. men må ha på plass noe greier først..


har fått avbalansert bundelen ferdig nå, så den står å skal bli montert i morgen, så er toppen igjen.. der blir det match porting, mulig hks kammer eller at jeg bare lar det være med gti kammer, også blir resten shina og godt over... bytta til gti innsug, med custom 70mm spjeld på.. så får man se hva slags turbo og sprut jeg havner på.. blir morro å se tallene til slutt... håper 450-500...
 #412330  av donk2k
 
Hvis du først skal ha sprut ville jeg kjøpt større dyser enn supra-dyser. Skaff deg noen #1000 dyser eller noe sånt. Hvis du skal kjøre på sprit bør det tilogmed kanskje være litt større enn det. Får kjøpt ferdig top-feed fuelrailkit hos ATS racing, Speedsource og www.wolfkatz.com/ feks.
 #412338  av mats_24
 
dette har litt med lommeboka å gjøre også.. gjør meg ferdig med bilen uten sprut nå før vinteren, så jeg får kjørt litt, men da med et lavere trykk selvfølgelig, så tar jeg sprut og oppgraderer bensinsystemet skikkelig til vinteren igjen.. så derfor jeg tenkte å kjøre med supra dyser i første omgang..
 #412339  av celica_st185
 
En billig måte og gjøre det på, for å bruke en helt orginal rail med supradyser, er å mate bensin inn på begge sider. Så kjører du retur ut der hvor kaldsartdysa er koblet orginalt. Da er du bedre sikra lik bensinmengde på alle dysene hvertfall. Kjørte med slik selv en stund, med en greddy E-manage som du kan justere både blanding og tenning en hel del med. Kan kjøre opptil 150% større dyser (Kjørte en stund med 1000cc dyser på denne). Er hvertfall bedre enn å bare sette i dysene å la den gå altfor feit/ugjevn på blandinga.
 #412352  av sleeper
 
Vil ikek anbefalle deg og kjøre med 550 dyser ( pass på at det er fra en euro spec 2jz og ikek en jdm.. jdm har 440 og euro har 550.... )

orginal 3sgte kjører veldig rikt som det er med 440 ( 2 gen!) så med 550 så vil du bare vaske cylindrene!)

Eneste gode grun du kan ha for og kjøre 550 er hvis du fyller e85, med en justerbar regulator så kan du få det til og passe med orginal ecu...
Et problem med og kjøre afc på denne er at du fort ender opp med alt for aggresiv tenning.. noe som skaper bank.


Så enten så kjør med orginale 440, eller så gjør du det skikkelig med en gang og monterer sprut.. ( vet ikek hvor du holder til, men send meg en PM hvis du holder til på østlandet. )