TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Uling fra manuell girkasse - Is 200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #412634  av Cigaro
 
Jepp, til å være over 10 år gammel modell så er det utrolig god bil og kjøre.
Hadde det ikke vært for at den har lite bagasjerom skulle jeg ha beholdt den jeg hadde.
Savner den nå på sommeren
Skal nok ikke kvitte meg med den her med det første nei, så fort alle feil er utbedret på garanti fra firma, så blir det nok noen små visuelle oppgraderinger på bilen :)

Mine siste 3 biler har vært gamle slitne 3-dørs civicer, så bagasjeromsplass skal ikke bli noe problem med det første :P

En ting til: Har kjørt bilen kun 40 mil etter at jeg fikk den på onsdag, men har måttet etterfylle 0.5 liter vann 2 ganger allerede.
Har ikke tatt trykktest av kjøleanlegg enda, men etter en visuell inspeksjon, ser det tørt å fint ut.
Har lest her at lekkasje på vannpumpe kan være et problem, men der er det tørt. Samme rundt/på radiator,slanger,varmeregister osv..
Eksos ryker ikke hvitt, er ikke "majones" i oljepåfyllingslokk eller peilepinne.
Noen som har innspill? Er det andre ting som lexus er "kjendt" for å ha som feil?
Ikke at det er noen feil på dem i utgangspunktet :D
 #413259  av Cigaro
 
Vannpumpa ble byttet på garanti. Det samme ble reg.reima, da de fant en skade på den gamle.
Jeg fikk kjørt bilen 3 km før det ble ulyd fra register..
Viste seg at de hadde montert reima feil ( tatt ut posisjonseringsbolten til strammeren), så bilen står på verkstedet til firmaet enda..

Men, nytt spm.. Skal skifte bakakselolje, hvordan finner jeg ut om jeg har sperre eller ikke bak? hvilket serienr skal jeg se etter?
Er usikker på om jeg har Sport eller ikke..
Har delskinn,2delt ratt,alu pedaler og alu innstegsliste.