TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøre uten bremseskjold.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #412453  av Nils

Skal til å oppgradere bremsene på min 90 mod. Mr2 til originale 92+. Vurderer å droppe innkjøp av nye bremseskjold. De gamle blir vel for små.

Noen her inne som kjører uten? Eventuelt hatt noen problemer med det?
 #412455  av Drafter

Nils skrev:Skal til å oppgradere bremsene på min 90 mod. Mr2 til originale 92+. Vurderer å droppe innkjøp av nye bremseskjold. De gamle blir vel for små.

Noen her inne som kjører uten? Eventuelt hatt noen problemer med det?
Det spiller ingen rolle, og det er heller ingen mangel på EU kontroller dersom det var dette du tenkte på.
 #412472  av lasse

Jeg har kjørt uten i mange år, ingen problem det.
Nå bruker jeg riktignok ikke bilen min på vinteren da...
 #412492  av Nils

Da blir det bare å fjerne hele skjoldet ja. Vektreduksjon på kjøpet :D .
 #413157  av john_e

Jeg har fjernet bremseskjoldene på min, men planlegger å legge opp fleksible ventilasjonsrør inn til sentrum av skivenes bakside i stedet.
Det skal i alle fall gå fint å kjøre uten hvis den ikke går på bane.
 #413160  av lasse

john_e skrev:Jeg har fjernet bremseskjoldene på min, men planlegger å legge opp fleksible ventilasjonsrør inn til sentrum av skivenes bakside i stedet.
Bruker min mest på bane jeg :wink: kjører riktignok med klosser som tåler høyere temp (yellowstuff) og har ikke noe problemer med fading, bremsene blir varme, men det skal de jo også bli når man kjører hardt....
Har også vært inne på tanken med rør som går som kjøling, problemet jeg har støtt på er bakkeklaringen, er jo ikke all verdens plass når bilen er senka, greit å slippe å subbe overalt.
 #413225  av john_e

lasse skrev:
john_e skrev:Jeg har fjernet bremseskjoldene på min, men planlegger å legge opp fleksible ventilasjonsrør inn til sentrum av skivenes bakside i stedet.
Bruker min mest på bane jeg :wink: kjører riktignok med klosser som tåler høyere temp (yellowstuff) og har ikke noe problemer med fading, bremsene blir varme, men det skal de jo også bli når man kjører hardt....
Har også vært inne på tanken med rør som går som kjøling, problemet jeg har støtt på er bakkeklaringen, er jo ikke all verdens plass når bilen er senka, greit å slippe å subbe overalt.
Kan være at yellowstuffklossene gjør forskjellen ja. Hørte at originalklossene på en annen MR2 hadde smeltet etter banekjøring :lol:
Har tenkt ut en løsning som hindrer subbing, må bare prøve den ut i praksis så jeg kan legge ut bilder i prosjektråden ;)
 #413226  av lasse

Har smeltet ett sett med bak klosser en gang, disse var oem, men da hadde jeg faktisk skjold bak :lol: foran gikk det greit, uten skjold der :wink: men man må jo bruke hodet litt da, man merker det godt når man får fading, må jo tråkke pedalen gjennom gulvet for at det skal skje noe...
 #414773  av David

du får bedre kjøling ved å beholde bremseskjoldet når du har den flappen der!
om du legger opp rør og gjør det skikkelig vil jo det bli enda bedre såklart, men husk at selv formel1 biler bruker bremseskjold til å hjelpe på kjøling!
riktignok litt bedre utvikla enn noe som er halveis rusta i filler ifra tidlig 90 tall

yellowstuff klossene er dårligere enn originalt! ved mindre definisjonen på originalt er nedslitt, såklart!
det er noen år sia det var kult og "bra" med gule koni og EBC klosser nå! er mange andre produsenter som lager langt bedre deler til tilsvarende pris :)

men bremsevæske av HØY kvalitet er vel så viktig!
samme gjelder såklart calipre som er tipp topp og nysmurt!
 #414856  av sindrejl

David skrev:du får bedre kjøling ved å beholde bremseskjoldet når du har den flappen der!
om du legger opp rør og gjør det skikkelig vil jo det bli enda bedre såklart, men husk at selv formel1 biler bruker bremseskjold til å hjelpe på kjøling!
riktignok litt bedre utvikla enn noe som er halveis rusta i filler ifra tidlig 90 tall

yellowstuff klossene er dårligere enn originalt! ved mindre definisjonen på originalt er nedslitt, såklart!
det er noen år sia det var kult og "bra" med gule koni og EBC klosser nå! er mange andre produsenter som lager langt bedre deler til tilsvarende pris :)

men bremsevæske av HØY kvalitet er vel så viktig!
samme gjelder såklart calipre som er tipp topp og nysmurt!

hmm? Yellowstuff dårligere enn originalt? Hvor har du falt ned hen? For det første, Yellowstuff er nesten en Racing klosse og fungerer bedre når de er blitt varme. Kan også brukes til gatebruk, men blir som sagt best når de blir varme.
Redstuff eller greenstuff er et bedre valg til gatebruk.

Hvorfor tror du de bruker Yellowstuff klosser til feks Porsche Cup, Formula Basic, Rally og Camaro Cup i Sverige? Fordi det er gøy med dyre klosser? Nei her er du ute å sykler litt..

Samme gjelder forøvrig koni, det er en ypperlig og rimelig løsning om man ikke ønsker coilovers, for å få stivere bil og bedre handling, med justering av stivhet