TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senk av Avensis T27

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #413377  av Flakki

Hei dere - nytt medlem her :-)

Skal levere inn leasingbilen og har klint til med en 09 Avensis 2.2 D. Har vel den i garasjen i månedskiftet og tankene har naturligvis begynt å svirre.
Med tanke på senk, så hadde jeg 60/40 på Passaten. Det var helt perfekt i mine øyne.
Kan ikke se at det er noen sett som gir et lignende stuk til T27, men jeg har sikkert ikke sjekket alle muligheter :-)
Leste noe om en som hadde kuttet en ring av Toyota Motorsport sitt 30/30-sett, men det er ikke en jobb for hvem som helst:-)

Har dere noen konkrete tips?
 #413382  av ArildM

Velkommen til TS-ogn.
Du finner nok noen biler under prosjektdelen av forumet når du har fått 10 poster her inne :) Ellers er ikke dette mitt fagfelt :wink:
 #413392  av ErikG

Er vel jeg som har testet det meste til t27n.. Er pr dags dato ikke noe senkesett som får riktig stuk. Første Avensisen jeg hadde kappet jeg senkesettet foran en runde for bra nok stuk. Den jeg har nå blei det luft på. Har fult Toyota motorsport kit liggende om du er interesert
 #413402  av Flakki

Det er viktig med slike som deg som tester og kjører på litt. Bilen din (eller gamlebilen heter det vel) ser meget bra ut med det kittet. Ble ikke akkurat veldig lav, men med 20" satt hjulene nydelig mot hjulbuene.

Jeg har ikke sjekket nypriser på dette settet og heller ikke hva det koster med montering etc.
Du kan gjerne gi meg en pris på dette på PM eller noe :-) Jeg kjøper bilen av en familievenn som driver Toyota i Hokksund og Kongsberg. Bør høre med han kanskje før jeg kjører over fjellet :-)
 #414880  av Flakki

Har saumfart nettet etter respektable senkeløsninger - selv om dere allerede har svart meg :-)
Fant Vogtland-fjærer som gir 40mm. Har ikke funnet noen som senker mer.

http://shop.vdf-springs.com/index.php/a ... iesel.html

Noen som kjenner til Vogtland?
 #417586  av Flakki

Hei sveis.

Da var senken på plass. Bilen er ikke rengjort for noe photoshoot, men tok et bilde når jeg kom på jobb imorges.
Vi snakker her om H&R 35/35 og jeg er meget fornøyd. Økonomien gjør at det ikke blir noen felger eller andre sprelske ting i år... kjipt, men slik er livet :-)
Vedlegg
2012-08-24 08.30.53 edit.jpg
2012-08-24 08.30.53 edit.jpg (315.52 kiB) Vist 2293 ganger
 #417687  av Flakki

Hei igjen dere.

Iforbindelse med senkingen fikk jeg beskjed om at camber er i ytterste grense. I tillegg at camberen ikke er justerbar på bilen min. Har dere andre T27-eiere samme utfordring?
 #417703  av ErikG

Kjører rundt 2,5 grader foran og bak;) Har justerbart foran og bak
 #417747  av Flakki

Ah, det var jo godt å høre. Hvis jeg leser riktig av her, så er det snakk om 1,43 og 1,33 grader hos meg.