TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt Supra MK3 2JZ prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #413824  av TBS
 
I dag lagde jeg klart litt slanger til fuelrail og bensintrykksregulator.

Fjernet Tractioncontrol motoren på spjeldhuset, og kappet til en blindplate.
Aeromotiven passer perfekt over skruehullene! måtte bare file opp braketten 3mm, så sklei den rett på :)
Bilde

Bilde

Begynte også å lage nye braketter til oljekjøleren, og har bestilt ny oljekjøler til servoen,
http://www.summitracing.com/parts/DER-13309/?rtype=10
Bilde
 #413847  av Holger
 
skal vel klare å blåse litt liv i supran den snurra der :) stå på! :D
 #413914  av TBS
 
Holger skrev:skal vel klare å blåse litt liv i supran den snurra der :) stå på! :D
Håper på det :) skal så vidt bikke 400 hjulhester i år, har bare 550 dyser, og Walbro 255 pumpe, hvor mye juice klarer pumpa å presse ut trygt? Også er blokk og topp helt urørt.
 #413915  av TBS
 
Jeg har forresten noe deler til overs jeg kan selge for en billig penge:

Masse deler som er tilovers fra 7M'en; dynamo, igniter, releer osv, Har også en 7M-GTE topp som er planslipt, lagde nye turbo støtte-stag til 7M-GTE'n som ser freshe ut, børsta stål som kan selges billig
2jz JDM twinturboer, 2jz AC pumpe, 2jz front sump bunnpanne

jeg KASTER eksosmanifold, innsugsmanifold og noe annet drit fra 7M'en iløpet av uka, så hvis noen vil ha det får dem plinge på.
 #413918  av Holger
 
500 hester på urørt blokk går fint ja :) walbro'n skal klare det også, men med større dyser kanskje?
 #413955  av TBS
 
Holger skrev:500 hester på urørt blokk går fint ja :) walbro'n skal klare det også, men med større dyser kanskje?

Utifra det jeg har funnet kan man trygt få 475 svinghjulshester med 550cc dyser på 80 % belastning... det er akkurat passe for i år, også får jeg brukt de helt nye dysene jeg hadde liggende fra før :)
251 is the amount of fuel at 80% the 550cc injectors can supply. The 262.5 is the amount of fuel needed to make 500HP. Now to show that 550cc's are not recommended for 500HP. This HP figure is FLYWHEEL HP. Manual transmission rob 5-10% power where autos can take up to 25%!!! If you have a manual, the most you could put down, SAFELY, is around 425-450WHP. Ouch.
http://www.supraforums.com/forum/showth ... zing-guide
 #414072  av Holger
 
kjør på! :)
 #414242  av TBS
 
Fikk låne skikkelig profft glassblåse kabinett av en som leier verkstedlokale ved siden av oss:) Det gikk som en drøm og få innsugsmanifold og div. til å se ut som nytt igjen!
Bilde



Prøver med klarlakk for å beskytte mot irr og møkk. 2-komponent klarlakk (på boks) er virkelig å anbefale! ikke mer korn eller sig, super lett å jobbe med og gir bra glans. har brukt det på alt jeg har lakka..
Bilde

Bilde

litt andre deler som fikk ny lakk
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #414305  av TBS
 
thomas_ja27 skrev:Ser bra ut dette:-) Satser du på å ta ut mye HK?
Takk :)
skal se 400 tallet, på hjula.. det bør holde i massevis i år. Også er det sikkert greit å se hvordan ting fungerer...

Enn du da? Ser du bygger opp motor med smidd innmat og div. snacks :D?
 #414334  av thomas_ja27
 
Drar meget godt med 2jz i forhold til orginal 7m ihvertfall :) Disse motorene skal jo tåle ganske mye hvis de har hatt sånn nogenlunde bra behandling.

Kjørte med orginal motor med singel i fjor, tipper jeg lå på litt over 400 på hjula. Utrolig at det gikk såpass greit med orginalsprut.
Men hadde noe feiltenning på tomgang og lavt turtall som var forårsaket av at det hadde vert rust i en cylinder. Manglet mye comp.
Så da var det bare å rive sundt å lage noe som forhåpentligvis holder noen år :) Håper på 500tallet når datasprut er på plass.
 #414346  av 3rlend
 
thomas_ja27 skrev:Drar meget godt med 2jz i forhold til orginal 7m ihvertfall :) Disse motorene skal jo tåle ganske mye hvis de har hatt sånn nogenlunde bra behandling.

Kjørte med orginal motor med singel i fjor, tipper jeg lå på litt over 400 på hjula. Utrolig at det gikk såpass greit med orginalsprut.
Men hadde noe feiltenning på tomgang og lavt turtall som var forårsaket av at det hadde vert rust i en cylinder. Manglet mye comp.
Så da var det bare å rive sundt å lage noe som forhåpentligvis holder noen år :) Håper på 500tallet når datasprut er på plass.
en kompis benket 444 hk på hjulene, det er kun byttet turbo og dyser, eksos og åpent filter. ALT annet er orginalt, til og med ic :P
dette er på mk4 supra :)
 #414365  av TBS
 
Jøss, det er rått!!

Har Bredbåndslambda, AEM datasprut, større radiator og oljekjøler og med jevnlige oljeskift så burde jo ting fungere lenge håper jeg.. skal rett til mapping når jeg får liv i skuta.. greit å ha et bra map fra starten av :) har hørt at det kan ha en del å si..

Det er kun èn ting jeg faktisk håper jeg kommer til å få problemer med....
...og det er dårlig feste og hjulspinn :D