TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Brooms MR2 91

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414109  av Broom
 
Heisann! Endelig fått nok poster til å komme inn her :D Legger ut noen enkle bilder av bilen og det som skal gjøres. Skal i første omgang pusse opp interiøret da rattet og girspaken er veldig slitt. Stoffet i dørene og setene skal trekkes om i hvitt skinn, girposen skal skiftes ut i hvitt skinn.

Når dette er gjort blir det å få bilen lakkert om i ny fin farge, da har jeg lyst på en babyblå metallisk farge, men her må jeg spare opp litt penger først. Beste tilbudet jeg har fått på lakkering så langt er rundt 25.000kr fra lakkering.net.

Ønsker videre å få helt hvite blinkere, litt bedre lys på instrumentene mine samt bedre lyd i annlegget.

Det som er gjort til nå er klutch, reg og vannpumpe skift. Bilen lager en svak ulyd når jeg kjører sakte. Lyden er noe lik den man får om man har løsgrus i bremsene :lol: Har ikke fått undersøkt hva det kan være enda.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #414113  av GhostRider88
 
så ut som et meget pent eksemplar du har fått deg :) Skal bli spennende å følge med på prosjektet og hvordan interiøret blir. Ikke så mange som trekker om, så dette blir moro å se 8)
 #414120  av Broom
 
Han jeg kjøpte den av hadde ikke spurt forrige eier om så mye :P han hadde kjøpt den med slitt klutch og egentlig bare fått kjørt den en halv sesong før snøen, klutchen og mangel på penger gjorde at han måtte parkere den i garasjen.

Jeg kjøpte den og fikk den tauet til toyota økern hvor de skifta klutch, regreim og vannpumpe (da vi ikke fant noe tegn til at hverken regreim eller vannpumpe noensinne var byttet!! :shock: ) dette tatt i betraktning og interiørets stand gjorde at jeg regnet med at bilen var kjørt ganske hardt, og dårlig vedlikeholdt ( felgene bærer preg av mye dritt kjøring innat fortauskanter osv, de ser ikke ut) så jeg har vært forberedt på å bruke en del penger og tid på den.

Lakken er sliten, noen riper her og der + at det ved bakre venstre hjulbue er gjort noe fiks og bare malt over med en sort farge (ikke pent). Den har de klassiske boblene på vingen bak og har en rar ulyd når man kjører sakte (av og til)

Med tanke på hvor lite rust det er på den (hjulbuer og under osv) så vil jeg tippe at ingen av dens tidligere eiere har vinterkjørt den noe særlig og jeg har heller ingen planer om å kjøre den noe særlig om vintern.

Enkelte av dekkplatene under har løsnet, men disse skal jeg feste til helga, skvetter hver jævla gang jeg kjører over en fartsdump og hører skrape lyden av den ene dekkplaten :| Gjør vondt i hjerte xD

Elsker bilen så sykt, er så latterlig god å kjøre, sitter som et skudd, knurrer som en tiger og er barsk som en løve!
 #414121  av GhostRider88
 
Broom skrev:Han jeg kjøpte den av hadde ikke spurt forrige eier om så mye :P han hadde kjøpt den med slitt klutch og egentlig bare fått kjørt den en halv sesong før snøen, klutchen og mangel på penger gjorde at han måtte parkere den i garasjen.

Jeg kjøpte den og fikk den tauet til toyota økern hvor de skifta klutch, regreim og vannpumpe (da vi ikke fant noe tegn til at hverken regreim eller vannpumpe noensinne var byttet!! :shock: ) dette tatt i betraktning og interiørets stand gjorde at jeg regnet med at bilen var kjørt ganske hardt, og dårlig vedlikeholdt ( felgene bærer preg av mye dritt kjøring innat fortauskanter osv, de ser ikke ut) så jeg har vært forberedt på å bruke en del penger og tid på den.

Lakken er sliten, noen riper her og der + at det ved bakre venstre hjulbue er gjort noe fiks og bare malt over med en sort farge (ikke pent). Den har de klassiske boblene på vingen bak og har en rar ulyd når man kjører sakte (av og til)

Med tanke på hvor lite rust det er på den (hjulbuer og under osv) så vil jeg tippe at ingen av dens tidligere eiere har vinterkjørt den noe særlig og jeg har heller ingen planer om å kjøre den noe særlig om vintern.

Enkelte av dekkplatene under har løsnet, men disse skal jeg feste til helga, skvetter hver jævla gang jeg kjører over en fartsdump og hører skrape lyden av den ene dekkplaten :| Gjør vondt i hjerte xD

Elsker bilen så sykt, er så latterlig god å kjøre, sitter som et skudd, knurrer som en tiger og er barsk som en løve!
Der ser man fordelen med galvanisert karoseri og den kjente toyota kvaliteten (tenker da på at den muligens har gått helt til i dag før regreim skifte)

Ã… kjenner meg veeldig godt igjen i det siste du skriver! :mrgreen:
 #414122  av lasse
 
Tror jaggu jeg kikket på denne for en stund siden selv! På den tiden var tanken å kjøpe den for å bruke motoren for å godkjenne min egen bil og deretter sette den tilbake og selge den.
Da holdt bilen hus i Nittedal rett utenfor Oslo. Venstre bakskjerm var da rettet etter at noen hadde sparket den inn, var ikke lakkert da, liten skade på ene siden av spoileren og ett utrolig nedsitti førersete.
Det stemmer ihvertfall med fargen og at bakskjermen er litt annerledes.

Grattis med mr2 ihvertfall! Mye moro som sitter i de bilene der! Ser den allerede er senka, ett sett med skikkelige støtdempere og noen gode dekk så har du en skikkelig svingspiser 8)
 #414128  av Broom
 
lasse skrev: ...Ser den allerede er senka, ett sett med skikkelige støtdempere og noen gode dekk så har du en skikkelig svingspiser 8)...
Hehe den er HELT FORFERDELIG å kjøre med i gater type norsk RÆVA! rister i hjel om man kjører på brustein og trikkespor + at må ned i 20kmt om det er hull i landeveiene. Har heldigvis lært meg veiene der jeg bor, men er alltid spennende på nye veier =P

Gjørt vondt i sjela når det pluttselig dukker opp et hull et sted og jeg dunker nedi og er sikker på at jeg nå har revet av hele understellet xD

Norske veier, y u so crappy!?! :x
 #414134  av 3rlend
 
Broom skrev:
Hehe den er HELT FORFERDELIG å kjøre med i gater type norsk RÆVA! rister i hjel om man kjører på brustein og trikkespor

dette er en del av sjarmen ;)
 #414200  av DanielJ
 
3rlend skrev:
Broom skrev:
Hehe den er HELT FORFERDELIG å kjøre med i gater type norsk RÆVA! rister i hjel om man kjører på brustein og trikkespor

dette er en del av sjarmen ;)
Ser heller ikke på det som et problem! Er som sagt sjarmen med å kjøre slik bil :) Jeg er mer ivri på å få den enda stivere 8)
 #414205  av ArildM
 
Elsker bilen så sykt, er så latterlig god å kjøre, sitter som et skudd, knurrer som en tiger og er barsk som en løve!
Bra beskrivelse av Mr2 8)
 #414302  av 3rlend
 
ArildM skrev:
Elsker bilen så sykt, er så latterlig god å kjøre, sitter som et skudd, knurrer som en tiger og er barsk som en løve!
Bra beskrivelse av Mr2 8)
knurrer som en tiger å barsk som en løve er jo ikke noe bra beskrivelse :P
er jo bare en kjedelig rekke 4 med og uten turbo :P
 #414317  av ArildM
 
Pøh :mrgreen: SW20 er da kul den 8)
 #414332  av 3rlend
 
kul ja, og bilen ser drit rå ut :P
men det er fremdeles en slapp "kjedelig" rekke 4 :P
 #414333  av Broom
 
Da har jeg vært i kontakt med lsc-interiors.co.uk, ser ut til det blir setetrekk og dørplater fra dem :D Sitti å sett på en del ratt fra momo, men ikke fått bestemt meg helt hvem å gå for enda og siden de er ganske dyre, så vil jeg være helt 100% før jeg velger, for har ikke råd til "2" :P

Er på jakt etter ny gearknob så hvis noen har noen forslag om sider med stort utvalg så sleng gjerne opp en link her! :)

Siden penger ikke vokser på trær så blir det nok ratt, gearknob og nye setetrekk + dørplater som blir det første som går i orden. Så får jeg fortsette å leite etter noen som kan omlakkere og fjerne litt rust på bilen for mindre enn 25.000, mens jeg sparer opp mer penger :P
 #414337  av magnesmurf
 
Girkuler finnes i hauger. Kjøp noe som faktisk er laget for bilen, med riktige gjenger, ikke sånn jalla kule som må skrues fast med umbraco.
Subaru og toyota har samme gjenger på girkulene sine. Så de passer på mr2 :wink:

Ratt må du jo selv velge. Men både sparco, OMP og momo har jo flere fine.
Bare velg etter smak. Skinn er mye lettere å holde fint enn alcantara ratt, men alcantara er mye bedre å holde i :wink:
Mulig du har sett rattet mitt i tråden min? Ville ha noe som så nesten orginalt ut, og det er jo både skinn og alcantara. Er egentlig et sparco ratt.

ebay gir svar på det meste, både når det gjelder ratt og girkuler :wink:

Spent på å se hvordan interiøret ditt blir når det blir ferdig :wink: