TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Carlos Sainz nr 3043

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414141  av laffy
 
Får legge ut prosjektet mitt også.

Kjøpte bilen til Kjelikken her inne, 92 carlos.

Bilen bærer preg av å ha levd et hardt liv, og å ha stått avskiltet nå i 3-4 år.
Vedlegg
IMG_3431.jpg
IMG_3431.jpg (39.75 kiB) Vist 2283 ganger
IMG_3432.jpg
IMG_3432.jpg (41.52 kiB) Vist 2283 ganger
IMG_3434.jpg
IMG_3434.jpg (150.58 kiB) Vist 2283 ganger
 #414148  av Astro
 
Tøff bil da. Store planer?
Husker for ikke "mange" åra siden,da disse va uoppnåelig for normale folk...
Gikk å kikka på en sånn slutten av 90 tallet..Sto en til salgs hos en lokal sjappe...
 #414150  av laffy
 
Har kikka på disse bilene lenge jeg og, så måtte nesten kjøpe en når jeg kom over en til riktig pris. Selv om det nok blir dyrt til slutt likevel.

Planer er eu, sveise rust i kanaler, lakkering, få motor til å gå. Har kjølevannslekkasje på sylinder 4 (toppakning). Er også slitemerker på innsugskam og rammelager. Har lyst å fjerne mest mulig unødvendig fra motorrom, så ac, tvis, kullfilteret og egr skal bort iallefall. Mulig jeg flytter batteri bak også..
 #414172  av 3rlend
 
ser ut som den nettop har vært på lakk behandling jo :D
 #414175  av laffy
 
3rlend skrev:ser ut som den nettop har vært på lakk behandling jo :D
Den er nettopp DITEC-behandlet med 5 års garanti :)
 #414179  av 3rlend
 
nettop som i etter bildene er tatt, eller var dette en spøk ? :D
 #414180  av GhostRider88
 
3rlend skrev:nettop som i etter bildene er tatt, eller var dette en spøk ? :D
Setter en knapp på spøk ;)

Blir stilig å se en carlos i foreliggende forfatning få nytt liv igjen :) Det fortjener disse bilene!
 #414183  av laffy
 
Det var en spøk :) Må ta noe rust først, så blir det lakkering i sommer kanskje. Kanalene er verst, de må jeg lage nye. Ellers så var bilen tectylert da den kom til Norge, så den er ganske grei under. Kommer mer bilder snart.
 #414194  av laffy
 
Har aldri sett en så ekstremt solbleika lakk før, taket var seriøst hvitt!! Men på den andre siden så er den så matt og shabby at den nesten ser litt kul ut. Nesten så jeg har vurdert om jeg skal lakke matt rød, men er redd det kan slå feil vei. Er vel greit å holde seg til orginalfargen, selv om den aldri kommer til å bli noen showbil likevel.
 #414202  av ArildM
 
Godt å se at noen forbarmet seg over denne :) Lykke til :)
 #414233  av laffy
 
Litt bilder fra forrige søndag. Bilen har som nevt defekt toppakning, så bestemte meg derfor for å ta ut motoren.

Bilde

Greit med skikkelig utstyr, 1800 NM løsnet bolten ganske lett. Men tar ikke akkurat sjansen på å bruke denne når den skal på igjen :)
Bilde

Hadde dessverre ikke tilgang på noen større motorløfter, så jeg satset på at denne holdt :)
Bilde

Nesten ute. Utrolig enkelt å bare kunne slippe den ned i grava, for så å trille bilen 2 meter bak.
Bilde

Tomt
Bilde
 #414279  av SupraJensen
 
Ja den burde holde så lenge du ikke utsetter den for lange løft :lol:
meget stilig bil du har kjøpt, du sku bygget en vanvittig motor i den, og hatt den slik den er utvendig, skru skiltene på på skeiva og kjør fletta av alle og en hver :twisted:
 #414282  av ArildM
 
Høres ut som en plan :mrgreen: