TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Carlos Sainz nr 3043

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414321  av laffy
 
Kunne jo lakkert den med "slitasje" slik som Guldagers Bonneville bomber: NB, lakken er ikke slitt, det er motivlakkert for at det skal se ut som om bilen har stått i ørkenen i mange år. Råå bil, og jeg er ikke spesielt interessert i lastebiler..

Bilde
 #414525  av Andrepedersen
 
Uff.. Næh!


Lakkerte min opp i orginalfargen med 2sikts lakk. Hadde jeg skulla valgt en annen farge hadde jeg valgt en audi svartfarge eller kansje koksgrå :)
 #414530  av laffy
 
Blir nok orginalfargen, selv om jeg kunne tenkt en litt skarpere rødfarge. Usikker på om jeg skal legge klarlakk eller ikke. Blir lakkert etter ferien en gang, må bare få fiksa kanalene først. Går det an å kjøpe fra Veng eller noe? Eller må jeg lage selv?
 #414531  av Andrepedersen
 
laffy skrev:Blir nok orginalfargen, selv om jeg kunne tenkt en litt skarpere rødfarge. Usikker på om jeg skal legge klarlakk eller ikke. Blir lakkert etter ferien en gang, må bare få fiksa kanalene først. Går det an å kjøpe fra Veng eller noe? Eller må jeg lage selv?

Jeg lagde selv, hos veng får du ikke tak i men er ganske sikker på at toyota kan.
Vill anbefalle deg å legge klarlakk når du først gjør jobben. :)
 #415844  av laffy
 
Da er motor på vei over dammen. Gått 45000 miles, så satser på at den er i grei stand.

Tar visst 4-6 uker i frakt, så får se om jeg ikke får gjort noe kometisk i mellomtiden, samt fjerne/plugge spjeldene på TVIS fra det gamle innsuget. Har også bestilt reimhjul for fjerning av aircondition.
 #415866  av Andrepedersen
 
Hadde en gti som var i den orginale rødfargen, men dog en 20 år gammel lakk. Den farga og den samme orginalfarga, nylakkert med 2skits lakk kan ikke sammendlignes, er en utrulig flott rødfarge. :)
 #415871  av laffy
 
Ble rødfargen finere i 2-sjikt sier du? Synes ikke den orginale rødfargen er så utrolig sprek, men hvis det hjelper med klarlakk så legger jeg det også. Er jo andre rødfarger som er mye finere, f.eks porsche sine, eller ferrari osv, men da er det ikke orginalt lenger.
 #415877  av Andrepedersen
 
laffy skrev:Ble rødfargen finere i 2-sjikt sier du? Synes ikke den orginale rødfargen er så utrolig sprek, men hvis det hjelper med klarlakk så legger jeg det også. Er jo andre rødfarger som er mye finere, f.eks porsche sine, eller ferrari osv, men da er det ikke orginalt lenger.

Jeg lakka med orginalfargen og synes min rødfarge er annerledes en det jeg ser på nettet. Blir kansje forskjellig med 2sikt, men rødfarga på min ble vertfall knallrød og skarp. Ikke den blasse kjipe rødfarga som en ser på di har den orginale miljølakken enda.
 #416676  av laffy
 
Vurderer å hive i nytt svinghjul og clutch før nye motoren skal inn. Valger faller nok på ACT svinghjul, dersom ikke andre mener noe annet: ACT er stål, føler det er hakket bedre enn alu? http://www.ebay.com/itm/ACT-PRO-LITE-10 ... bc&vxp=mtr

Angående clutch er jeg ikke sikker på hva jeg skal velge, er jo ikke den mest oppskrudde CSen dette, men vil ha noe som er hakket vassere enn orginalt.
 #417037  av 3rlend
 
jeg skal ikke si noe teit eller skryte +++ :P
men jeg vil tro jeg er en god smule over 300hk i motoren min.
ats sa oppsettet mitt lå på rundt 320 hjul hk, men har ikke benket så kan ikke si noe.

poenget mitt! :

jeg bruker orginal clutch ennå :) den funker gull !
 #417049  av laffy
 
ok. greit å vite egentlig. Da kan jeg jo bare bruke clutchen som står i, sparer jo litt penger på det. Men samtidig så frister det jo mer å ta jobben nå mens motoren er ute. Hvor langt har clutchen din gått forresten?
 #417068  av 3rlend
 
det var en annen sak! orginal turbo clutch byttet i 2010, så den er jo relativt ny..
 #417069  av Andrepedersen
 
Hadde jeg vært deg, hadde jeg oppgradert clutchen når motor og gir først er ute. Klart kan den orginale clutchen fungere optimalt, men den har mye kortere levetid på det registeret du skal opp på. Hadde ikke tvilt et sekund på å oppgradert til sinter 6puck lamell ivertfall, orginal trykkplate skal gå vist ikke pengene strekker til, men her er det også like greit for holdbarhetens skyld å kjøpe en tilsvarene oppgradering. (noe sterkere) Når det gjelder svinghjulet er det to ting som spiller en rolle, skal du ha mere nm, kjør med det orginale (tyngre), skal du ha litt raskere revving, kjøp chromstål eller alu (lightweight) og bare for å ha sagt det, kan det hende at du ikke vill merke noe vanvittig forskjell på å bytte svinghjulet.

En ting jeg har lært er iallefall at det er DRIT kjedlig å gjøre en san jobb 2 ganger!!
 #417074  av ArildM
 
Det tar 5 minutter å bytte clutch når du har motoren ute, og 2-3 gørkjedlige ergelige timer om du må bytte den når motoren er montert... :wink: