TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414256  av ArildM
 
Her er rattet jeg har liggende:
Bilde
Skal bestille meg Hub og TRD hornknapp en dag sånn at jeg setter det på etter at den er EU ok :)
 #414259  av ArildM
 
Takk :) Den er ikke så ille nei, skulle ha fått seg litt ny lakk en gang fremtiden, ellers har i alle fall ikke jeg noe å utsette på den :D Alt funker glimrende. Skal ta en kikk på undersiden en dag, har ikke kommet så langt. Mulig jeg kjører den bort på værnes bilpleie og får den understellsbehandlet. Full pakke med kanalsmøring og alt ihop. Sånn bare for å ha det gjort. Den blir nok ikke brukt på vinterstid i mitt eie, men kan uansett kanskje være greit å få det gjort :)

Mye kjøring? Tja, har vel kjørt nærmere 100 mil siden jeg var å hentet den, og i dag har den bare stått i ro. Så man kan jo si jeg har vært ute å kjørt litt i det siste :oops:
 #414265  av thomas_ja27
 
Så nå ikke så verst ut i lakken på bildene ihvertfall :)
Ja sikkert lurt å få sjekket hvordan det ser ut under hvis den har vert vinterkjørt.
Supraen min hadde litt rust under og i innerskjermer bak, den har gått mesteparten av sitt liv i tyskland men de salter vel der og :shock:

hehe ja milene går fort når man kjører slike biler, jeg går bare i ring å venter på deler nå :?
 #414273  av GhostRider88
 
Nice med så gode bilder av prosessen. Nå ser jeg hva jeg skal gjøre for å få lys i sigtenneren og tenkes at jeg også skal demontere og rense den (var dette vanskelig?)

Noe jeg også skal gjøre er å bytte ut innsatsrommet til askebegeret med et som har lys. Lurer i denne sammenhengen på om du må gjerne metallbøylen som dekker nedre feste av innsatsrommet må fjernes for å komme til skruen, eller går det an å skru den ut uten å måtte fjerne den. Legger ut et bilde så det er lettere å forstå:

(Skruen som fester rommet til den svarte bøylen som går under denne metallbøylen på midt armlenet.
 #414284  av ArildM
 
Metallbøylen er jo bare å skru av å kaste, den ligger jo i senterkonsollen i fra før av. Gjorde det på min i alle fall :) Nja, sigarettenneren var laget utav noen små deler, kanskje lurt å ta bilde av den før du skrur den i stykker hvis du ikke er vant til å sette sammen puslespill :)

Er bare å trå litt varsomt, ikke bruke for mye makt på gammel plastikk, og være sikker på at en har tatt ut skruer. Hvis man ikke er vant til å demontere interiør så er det kanskje lurt å ta bilder underveis :) Ellers så må jeg si at SW20 interiøret var enkelt å demontere :)
 #414287  av DanielJ
 
ArildM skrev: Ellers så må jeg si at SW20 interiøret var enkelt å demontere :)
Veldig veldig enkelt!
 #414289  av Astro
 
ArildM skrev: Mulig jeg kjører den bort på værnes bilpleie og får den understellsbehandlet. Full pakke med kanalsmøring og alt ihop. Sånn bare for å ha det gjort.

Der var Supra'n å for en måneds tid siden....
 #414290  av hmsilset
 
Det er nok å gjøre på bilen :) Glad jeg solgte den så den blir tatt vare på.Har prøvd å selge i 2 år, men ikke gått hardt inn for det.Nye rattet vil se bra ut på bilen tror jeg :) Smily på lyktene er tøft ;)
 #414294  av Astro
 
Stakkars Bandit som står heim alein i sola me "hvit" panser.... mens storebror e ut å leike sæ......
 #414296  av ArildM
 
Bandit kommer sterkere tilbake neste år :)
Kjenner allerede nå at jeg foretrekker AW11 med NA motor MYE foran SW20 som banebil :wink:
 #414297  av Astro
 
Hadde en Jr. som ikke ville sove i dag sjø,så vi måtte ta guttebil'n på guttetur(sovna som en stein etter 50m :lol: ) å cruisa rundt i en 45 min... Blant anna gata di faktisk 8)
 #414300  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Metallbøylen er jo bare å skru av å kaste, den ligger jo i senterkonsollen i fra før av. Gjorde det på min i alle fall :) Nja, sigarettenneren var laget utav noen små deler, kanskje lurt å ta bilde av den før du skrur den i stykker hvis du ikke er vant til å sette sammen puslespill :)

Er bare å trå litt varsomt, ikke bruke for mye makt på gammel plastikk, og være sikker på at en har tatt ut skruer. Hvis man ikke er vant til å demontere interiør så er det kanskje lurt å ta bilder underveis :) Ellers så må jeg si at SW20 interiøret var enkelt å demontere :)

Den svarte bøylen som er på bildet er av plast og denne har jeg skrudd av. Er den som går/sitter under den i metall som sitter fast i midtkonsoll delen. Var muligens litt uklar i mitt spm, for det jeg egentlig lurte på er om du må opp med hele midtkonsollen for å komme til denne skruen som holder askebegerholderen til denne plastbøylen, eller om det er mulig å komme til uten å flytte den overliggende metallbøylen :) Huff vanskelig å forklare dette :P Så legger ved en illustrasjon (låner ditt bilde)
Vedlegg
bamjph.jpg
bamjph.jpg (211.76 kiB) Vist 2224 ganger
 #414320  av ArildM
 
Astro: Ble bare en liten tur på butikken også rett hjem etter jobb i dag :) Men alltid koselig at vi får litt Toyota som er å cruiser gatene her også. Mangelvare det :) Bare tyskerstål og kjipe fremhjulstrekkere å se når jeg var ute på lørdagen :lol: Mange som fikk vridd nakken sin litt når jeg passerte med Smokey da :)

GhostRider88: Ah, nå forstår jeg litt mer. Vel hos meg er den festet bare med en av de to skruene du ser under ventilasjonspanelet. Sitter helt knallfint hos meg selv om det bare er satt fast med en skrue, ikke løst i det heletatt :) Så du trenger vel ikke å bry deg så mye om den skruen under bøylen :)
 #414331  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Astro: Ble bare en liten tur på butikken også rett hjem etter jobb i dag :) Men alltid koselig at vi får litt Toyota som er å cruiser gatene her også. Mangelvare det :) Bare tyskerstål og kjipe fremhjulstrekkere å se når jeg var ute på lørdagen :lol: Mange som fikk vridd nakken sin litt når jeg passerte med Smokey da :)

GhostRider88: Ah, nå forstår jeg litt mer. Vel hos meg er den festet bare med en av de to skruene du ser under ventilasjonspanelet. Sitter helt knallfint hos meg selv om det bare er satt fast med en skrue, ikke løst i det heletatt :) Så du trenger vel ikke å bry deg så mye om den skruen under bøylen :)

Så godt å høre :) Da trer jeg den bare ned i sporet og fester med de to skruene i overkant :) Mulig jeg må fjerne rester fra det andre askebegerfestet (knekt) men dette blir nok easy fix vil jeg tro.

Å en siste ting bare. Er det bare å ta ut hele sigarett tenneren fra panelet, eller er det en festemekanisme som holder den på plass. De tre gangene jeg har vært ute med hele dashen, så ser jeg at sigarett tenneren er fastmontert og følger med.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 74