TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414339  av ArildM
 
Jupp det vil nok funke :)
Er en liten mutter som holder den dingsen jeg holder i hånda på bildet fast. Skru løs mutteren så kommer alle delene til tenneren løs, men som sagt, det kan være litt tjon å sette sammen. Men med litt tenking så fikk jeg det på plass :)
 #414342  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Jupp det vil nok funke :)
Er en liten mutter som holder den dingsen jeg holder i hånda på bildet fast. Skru løs mutteren så kommer alle delene til tenneren løs, men som sagt, det kan være litt tjon å sette sammen. Men med litt tenking så fikk jeg det på plass :)

Nok en gang, tusen takk for svar :) Da er det bare å vente til delene ankommer, så skal jeg prøve meg frem :)
Er det snakk om umbrako mutter, eller en "ordinær"?
 #414348  av ArildM
 
Helt ordinær mutter. Løsnet på den med en vanlig tang :)
 #414371  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Helt ordinær mutter. Løsnet på den med en vanlig tang :)
Takk :)

Fysen på å skifte til 93+ girskifter og få en kortere og tightere giring. Det er vel en slik girskifter du har i og med at Smokey er en 93 mod. Du har vel ikke noen råd eller tips til hvordan en kan bytte ut hele girskifterbranketen fra 91/92 til en 93? Vurderer å kjøpe denne:

http://www.ebay.com/itm/Toyota-MR2-MK2- ... 432wt_1168

Uff føler at jeg tar over prosjekttråden din nå :oops:
 #414379  av ArildM
 
Null stress. Kjøp deg short shift kittet de har på Twos'r'us, det er ikke vanskelig å montere og fungerer bra :) Tror faktisk jeg har 93+ shifter i aw11en også, mulig jeg husker feil :? :)

Ikke noe stort i gjerdet her foreløpig. Kikket litt på Dobbel din her om dagen. Må innrømme at dobbel din spillerene har blitt skikkelig snasne!
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... atid=5&id=

Pioneer avh-8400bt:
Bilde

Noen som er inne på temaet som har noe lurt å si om disse? Tåler de frost?
Og er forskjellen AVH-3400DVD på AVH-4400BT bare at den sistnevnte har Bluetooth?
Og hva får man hvis man får opp til AVH-8400BT? Håper noen av gutta fra Bilradiospesialisten kan svare :)
 #414384  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Null stress. Kjøp deg short shift kittet de har på Twos'r'us, det er ikke vanskelig å montere og fungerer bra :) Tror faktisk jeg har 93+ shifter i aw11en også, mulig jeg husker feil :? :)

Ikke noe stort i gjerdet her foreløpig. Kikket litt på Dobbel din her om dagen. Må innrømme at dobbel din spillerene har blitt skikkelig snasne!
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... atid=5&id=

Pioneer avh-8400bt:
Bilde

Noen som er inne på temaet som har noe lurt å si om disse? Tåler de frost?
Og er forskjellen AVH-3400DVD på AVH-4400BT bare at den sistnevnte har Bluetooth?
Og hva får man hvis man får opp til AVH-8400BT? Håper noen av gutta fra Bilradiospesialisten kan svare :)
Det er nok et bedre alternativ å gå for JonO/RSe Short Shift Combo Pack, fremfor et brukt system. Å hvis det er enkelt å montere, selv for en som er helt noob mekanisk, så er det vel det jeg kommer til å kjøpe. Ikke så alverden dyrt heller :)

Når det gjelder forskjellen mellom de to spillerene, så har jeg funnet en sammenligning av dem:
http://www.pioneer.eu/uk/products/25/10 ... __P4=58483

Og med AVH-8400BT:
http://www.pioneer.eu/uk/products/25/10 ... __P4=58483

Snasne spillere!
 #414385  av ArildM
 
Takk, prøvde å lete etter en compare funksjon på hjemmesidene men fant ikke den :)
Kittet der tror jeg du får til å montere ja, ikke noe storjobb. Brukte kanskje et par timer på det selv, men da var det bare koseskruing med musikk og ei øl en varm sommerdag for noen år siden :)
 #414387  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Takk, prøvde å lete etter en compare funksjon på hjemmesidene men fant ikke den :)
Kittet der tror jeg du får til å montere ja, ikke noe storjobb. Brukte kanskje et par timer på det selv, men da var det bare koseskruing med musikk og ei øl en varm sommerdag for noen år siden :)
Endelig kunne jeg gi tips til deg også :P

Koseskruing er tingen og er det jeg gjorde da jeg monterte nye leds i instrumentpanelet. Eneste som ødela kosen litt, var da jeg måtte skvise handa bak å føle meg frem til de 4 pærene jeg skulle bytte. Gadd ikke å koble fra speedo kabelen :P
 #414584  av Astro
 
Va du ut å cruisa i sted?
 #414604  av ArildM
 
Jepp ;) Bare finkjøring i kveld, alt for mye politi ute... Gav på litt bortved Europris sånn at jeg fikk skremt opp et par rånere, så dro jeg hjem 8) Lar Smokey få hvile seg til i morgen (GT86 greia på Hell Bil i Trondheim) :)

EDIT: Jeg var å kjørte litt etter klokka 2. Om du så smokey på Stjørdal før det er det noen som har stjælt den og satt den tilbake igjen :lol:
 #414635  av ArildM
 
Bilde
Smokey fikk plass i utstillingen ved siden av GT86 i dag. Smokey er penere :mrgreen:
Så ut som en helt kurrant bil, men ikke noen bil jeg kommer til å kjøpe som nybil :wink:
 #414739  av Rafinus
 
Bestilte akkurat den spilleren i dag = )
AVH-8400BT

Gleder meg til jeg får hentet lexusen å få montert spilleren ble litt spent på om det ble flystreik =/ men det ble det ikke =)

Gratulerer med et pent eksemplar av en Mk2 =)

Hva synes du om GT-86, får ikke se den før på lørdag =/
 #414741  av ArildM
 
Ser at jeg har skammelig god innpris på Sony XAV63 (2400,- :oops: ). Så da ble plutselig den den mest aktuelle dobbel din spilleren :wink:

Takk for det :)

IS200 er jo en kjempefin bil, morsom vinterbil også, sånn i alle fall om man skal leke seg ;) Er vel heller så som så med fremkommeligheten.

FT86 var et friskt pust blandt det som finnes av biler i dag. Jeg kommer ikke til å kjøpe den som nybil, men når den begynner å bli noen år er det absolutt noe som vurderes :)
 #414821  av Iceman22
 
Arild, GT86 er en fin bil, men på toyota utstillingen du var på så er din definitivt penest :)
Rødfargen er så fin på mr2...
 #414841  av ArildM
 
Var mange som mente det ja :oops: Sikkert derfor Toyota Norge ikke har lagt ut bilder av bilene som sto der 8)
SW20 er jo en "klassisk skjønnhet" sånn linjemessig. Akkurat det tør jeg ikke si om FT86 i sin originale form! Kan jaggu ikke med hånda på hjertet si at den er PEN, eller er det bare synet mitt som er gåent?

Er noe som ikke stemmer med den sånn som den ser ut som standard! Vingen er egentlig ikke pen, den er for høy, og orange fargen kler den ikke (synes jeg da). Et godt coiloversett, rød farge, uten vingen og dekoren samt noen pene sølvfargede kantalufelger så kan nok GT86 bli ganske pen den også. Men strengt får den aldri "Ferrari" linjene SW20 har :oops:

Ikke pent:
Bilde
Penere:


Vingen som står på originalt gjør at bilen ser litt stubbete ut på det første bildet, mens en "ducktail" vinge ala bilde to strekker litt på den og gjør at den blir mye mer proposjonal og finere i linjene. Så det er i alle fall en ting Toyota kunne ha designet annerledes.

Nå ble jeg plutselig sittende i en halvtime å se på GT86. Tror jeg ender opp med at jeg ikke liker hverken fronten eller bakenden... Er for mye harde rare linjer både i fronten og i bakenden på den. Lyktene hverken foran eller bake er noe særlig pene. "Lexus" lykter bak er ikke noe pent, og det er noe rart med alt det dilldallet som er i fronten på den. Sånn går det når dere booster egoet mitt med å si at SW20 er penere :oops:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 74