TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Underground Garage's prosjekter

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #421314  av MR2i
 
Morsom lesing!! :D
 #421593  av DanielJ
 
Skal denne ut eller er den akkurat satt inn?
 #421640  av ArildM
 
Ser ut som en Beams motor ja 8)
 #421731  av Holger
 
sw20 beams er ei god oppskrift til artig bil :)
 #421747  av Roye
 
Plain and simple, får fort den igjennom EU'n da.
 #421881  av David
 
nærmer seg..
Bilde

er ikke bare å pluppe beams rett nedi, ihvertfall ikke hvis det er en celica motor man har
diverse forskjeller er det.. bl.a motorfeste ved registersia, kan flyttes over men da får man plutselig en stor åpning inn til registeret som må tettes, vannuttak bak på toppen må man lage uttak til påfyllingsrør på, være litt kreativ når det gjelder vannslanger til varmeapperat, eksos passer ikke på, tilpasse luftmassemåler. også er det elektronikk da, er det som tar lengst tid...
om man har en beams motor fra en mr2, er det mye mindre jobb

men starta på første forsøk her om dagen så er vel snart på veien igjen!
blei litt skuffa når jeg fant ut at girkassa ikke hadde torsendiff, viser seg at det kun er option, og ikke en selvfølge.. blir vel til at jeg kjøper ei løs sperre og setter i siden
 #421905  av 3rlend
 
Den der motoren er hysterisk når du setter på turbo!
Har sett diverse prosjekt tråder der de er oppe i 500 hjul hk med orginal innmat og kammer.
 #421924  av David
 
da tror jeg de skryter litt, for med original topp klarer man ikke mer enn 400 og noe hk på bakhjula!! men motoreffekt 500hk kanskje..., e85 vil jo gi litt mer.. hvis de brukte det da!
men for å sammenligne må man både porte og ha 270graders kamaksler for å klare det samme med en 3.gen turbo...

men jeg liker ikke turbo så veldig... prøver å unngå det hvis jeg har muligheten..

dette er en kjapp gatebil som skal gå på veier som ikke bare går rett fram, så jeg velger en kvikk motor med bra respons..
skulle jeg bare kjørt rett fram og skryti av effekt hadde jeg jo bare kjøpt en 3. eller 4.gen 3sgte.. det ville vært billigere......

om det skulle blitt overlading tror jeg nok kompressor hadde vært tingen på denne... :)
 #421928  av ArildM
 
Bra det er flere enn meg som skjønner at turbo ikke nødvendigvis er svaret på alt. Har hatt så ufattelig mange som spør meg hvorfor jeg ikke setter turbo på AW11 / 4AGE prosjektet mit. Svaret er nei hver gang :) SW20 turboen er genial som en grand tourer og det går utrolig godt rett frem, men med mye svinger foretrekker jeg NA motor anytime :)
 #421977  av john_e
 
ArildM skrev:Bra det er flere enn meg som skjønner at turbo ikke nødvendigvis er svaret på alt. Har hatt så ufattelig mange som spør meg hvorfor jeg ikke setter turbo på AW11 / 4AGE prosjektet mit. Svaret er nei hver gang :) SW20 turboen er genial som en grand tourer og det går utrolig godt rett frem, men med mye svinger foretrekker jeg NA motor anytime :)
Enig, så enig :)

Kjempetøft med Beams 8)
 #421986  av David
 
har visst fått feil luftmassemåler!!
hvis noen har en luftmassemåler fra 1UZFE, 1MZFE, 2MZFE, 2JZGE 2TZFZE eller 3SGE REDTOP BEAMS så vil jeg kjøpe denne!!! delenr på denne er 22204-20010

ellers kan jeg melde at eksos begynner å ta form, mangla 2 90 grad 2.5" bend ellers hadde jeg vært ferdig allerede!
 #421997  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg har en kunde som har bremsa hos krb,
org 3 gen, med smidde stempler og råder.
og gt35 turbo.

han har ingen porting og han har std kammer. og bremsa 410hk på alle 4 jul.
så det burde gå fint på beams??

og dette var på 1.5 bar.. di ga seg kun for di ville ikke mer når det var på vanlig bensin.