TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Underground Garage's prosjekter

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426509  av David
 
jeg har hørt mye snakk om at mr2 er så snappy og uforutsigbart å kjøre, når jeg kjøpte min egen for litt over et år siden fant jeg ut at det ikke stemte i det hele tatt!

det er faktisk en av de mer forutsigbare "original" bilene jeg har kjørt. ja det er midtmotor og vil såklart overstyre mer enn en framhjulstrekker.. men tror det mest går på personen bak rattet sin mangelende erfaring.

dersom den hadde hatt mer svingradius og lamellsperre, ville mr2 vært en genial driftebil.

 #426515  av ArildM
 
Problemet er vel bare at folk ikke kan å kjøre bil med midtmontert motor? :)
 #426521  av 3rlend
 
tøft bilde :D

hmm.. er ikke noe problem å kjøre mr2 på vinteren :D
med sperre som du sier, så kommer man seg frem overalt.
og man kjenner rumpa er litt tyngre når den kommer en på en vanlig bil. det er erfaringen jeg har gjort meg:P
jeg bare vil ikke den skal ruste noe mer, pluss jeg har en voldsomt rustet nr 2 bil :D
 #426528  av ArildM
 
323GTXen er fin bil å herje med på vinterstid. Har hatt AW11 på vinterføre i mange år, og den opplevdes i alle fall som mer nervøs når den var glatt enn en bil med motor foran. Ganske naturlig siden den har mye vekt bak, og den tyngste delen av bilen vil frem :)
 #426529  av lasse
 
Mr2'en er fin å leke med den, veldig enkel og kontrollere også. Har kjørt en liten tur på snøføre med turbo og original LSD, og den var veldig enkel å leke med, gjorde alt som man ville.
Eneste gangene jeg har fått ukontrollert sleng har vært når jeg har gått av gassen eller bremset i sving i høy hastighet.
Kraftig regn+toyo r888+høy fart+den lille knekken ned mot angsten på rudskogen ga meg ett skikkelig støkk for å si det sånn, blei en 360 der gitt, men heldigvis gikk det bra :wink:

Ser morsom ut den mr2'en din, hadde vært artig å sett/sitti på en tur med beams.
 #426533  av Holger
 
mr2 er digg på snø det! :)

Kult bildet foresten :mrgreen:
 #426538  av mr2storbrua
 
Bør også nevnes at det her er forskjell på revisjonene... Det ble byttet til et mer forutsigbart understell fra 93(?) og utover... Har bare prøvd turboversjon og mine små erfaringer med drifting sier meg at problemet ligger mer i motoren enn understellet, grensa er liten fra for lite kraft på hjula til for mye kraft på hjula. Dette er på asfalt, når jeg kjørte bilen på vinteren før lakkeringen var den ypperlig å leke med på snø, kunne med fordel vært noe lengre akselavstand, men ellers meget bra :)
 #426549  av David
 
forskjellen på understellet er kun toe gain. så det er ikke enormt stor forskjell.

effektmessig så vil jeg si at i mange tilfeller er det ikke mangel på effekt, men mangel på bilkontroll og satsing av fører.
jeg sladda som bare det på vått med den gamle 3sge original motorn som kanskje hadde 120hk på en god dag
beams motorn orker mye mer, men har ikke fått testa den skikkelig på bane ennå. må bytte et par foringer, dempere bak og diffsperre først.

Lasse: jeg kjenner ikke til denne angsten, er det kyllingen du mener? ;) den svingen der alle bremser så unødvendig mye?
skal prøve å få kjørt denne bilen på et trackday treff til våren, så er sikkert mulighet å sitte på ei runde eller to hvis du huker tak i meg.
 #426551  av lasse
 
Er sikkert den du kaller kyllingen ja, rettstrekka som går i nedoverbakke på baksiden, ned mot en stor høyre sving, etterfulgt av en høyre til og så en s-kombinasjon.
Hadde vært moro det :D
 #426567  av lasse
 
David skrev:denne svingen altså
[youtube][/youtube]
Jepp :mrgreen:

Den lille knekken på toppen du kommer over på begynnelsen der som var litt guffen...

Fet video forresten!!!
 #426627  av 3rlend
 
ArildM skrev:323GTXen er fin bil å herje med på vinterstid. Har hatt AW11 på vinterføre i mange år, og den opplevdes i alle fall som mer nervøs når den var glatt enn en bil med motor foran. Ganske naturlig siden den har mye vekt bak, og den tyngste delen av bilen vil frem :)
gtx/ gtr er DRIT RÅE biler å herje med :twisted: :twisted:
 #426687  av 3rlend
 
David skrev:ontopic på topic, 323 på offtopic eller mazda ogn. her driver vi med toyota!
:)
sorri :D
skjer det noe i garasjen ? :P