TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Scoop's 1992 MR2 B&Y - FORSINKET

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #429497  av Scoop
 
Notert, og fulgt! Takk for svar! ;)

Fikk NETTOPP(!) delene mine fra USA levert på døra. Orderen var som tidligere nevnt plassert hos http://www.toyotapartscheap.com, og jeg kan ikke si annet enn at dette foretaket anbefales på det varmeste! :D
God innpakning, rask ekspedisjon (12-27 Mai inkl. 1 uke der de ventet på deler), stort utvalg og en vanvittig god pris! Alle ord vi liker her på forumet :mrgreen:

Legger ved noen bilder av motatte varer.

Snedig liten eske



:mrgreen:


Dørpakninger, pakninger til bakvindu, reim til generator, slanger til motorrom, dørhengsler, dørholdere, vindus"strammere", stabstag-armer, nye spylerdyser, dørtiltrekkere, radiatorlokk og diverse smått.

Herlig.. :)
 #429501  av ArildM
 
Nice :)
 #442096  av Scoop
 
BOOM

Og så var jeg tilbake med et brak!

Skylder forumet en forklaring på plutselig frafall føler jeg.. Kort fortalt, dro på ferie, brukte alle pengene på fuktig sydentur, kom hjem, fikk sparken og der satt jeg.

Så, fått meg ny jobb, ny bil (Nydelig spygrønn Toyota Starlet :mrgreen: som REN bruksbil) så Mr2 blir REN sommer og kosebil! :D

Nok om meg, bilen er stygg. Jeg gjør det enkelt, stripper den ned, skrur på alle delene som er kjøpt, men bare ligger, lakker hele herligheten med rulle :o , smeller på noen 3-delte felger og nyter sommeren! :lol: .

Lakkjobben blir sånn halvveis, et av Norges beste lakkere tok utfordringen på strak arm, og vi sikter mot showkvalitet! Felgene ble kjøpt brukt fra nabolandet, og skal proffshines på Østfold Felgteknikk av Mr. Scotty. Felgene kostet en gang 68 000 SEK. nye, de blir nok OK utseendesmessig :D . Mer om de senere.

Beklager et skikkelig fjortis-blogginnlegg, jeg har vært oppe siden 05:00, er på jobbtur i Trondheim, og klør (!) etter å komme meg hjem og preppe barndomsdrømmen for lakkering..

Jeg føler resultatet av dette raidet har mye å si for meg og min fremtid med bilen. Jeg håper virkelig det tenner flammen i magen igjen, så jeg kan kosemekke litt til vinter/vår. Da ser jeg mot 3VZ-FE, om jeg får trøkka den igjennom satans vegvesen.

Og med det, var jeg tilbake. Jeg håper på tips/meninger rundt lakkering, noe jeg MÅ gjøre før, ting som bør byttes/sjekkes først osv. Tips mottas som vanlig med bunnløs takknemlighet. Positive kommentarer hjelper også godt på når man plutselig skal legge mer enn dobbelt så mye som bilen kostet, ned i den ila. 1 mnd... :roll:

Bilder kommer!

Mvh Scoop
 #442100  av Scoop
 
Slenger opp noen forklarende bilder..

Humpete
Bilde

Mark
Bilde

Vinge inn, potter og baklys UT!
Bilde

Spørs om lakkerer godkjenner araldite, ellers får det sveises (har ikke MIG/TIG)
Bilde
...
Bilde

FERDIG med flass....
Bilde

Bilde

Ny bruksbil
Bilde

Drømmebil
Bilde

Kommer til å skje mye nå, så heng på! Feedback/kommentarer resulterer enkelt å greit i fler oppdateringer og bilder. :)
 #442128  av ArildM
 
Høres spennende ut :) Følger med jeg :)
 #442605  av Scoop
 
Det er lite aktivitet i tråden min for tiden, men ikke tro det samme gjelder garasjen. Jeg setter alle kluter til, og satser på å få kjørt bort bilen til lakker'n i morgen, og har derfor rett og slett ikke hatt tid til å legge ut oppdateringer i tråden. Jeg håper på å få lagt ut en MASSE i morgen! ;-)

God helg!
 #442623  av GhostRider88
 
Scoop skrev:Det er lite aktivitet i tråden min for tiden, men ikke tro det samme gjelder garasjen. Jeg setter alle kluter til, og satser på å få kjørt bort bilen til lakker'n i morgen, og har derfor rett og slett ikke hatt tid til å legge ut oppdateringer i tråden. Jeg håper på å få lagt ut en MASSE i morgen! ;-)

God helg!
Gleder meg :)
 #442669  av Scoop
 
Bilen er levert! (pheew..). Vært ukesvis med jobbing fra slutten av arbeidsdagen til slutten av kvelden, utrolig deilig å få den ut av garasjen. Jeg lovte bilder, men må bare utsette det til i kveld, jeg har mye å sortere! :-)
 #442692  av Scoop
 
Oppdatering 3/6-14

Siste 2 ukers kvelder har røket med til forberedelse av bil for lakkering, det vil si mye demontering, mye deler, noen ødelagte, noe banning og mye tid!
Jeg har dessverre ikke vært alt for aktiv med kamera i forbindelse med forumposting, men mer rettet mot remontering og deler som må skiftes. Derfor er det ikke mye jeg kan vise frem, men jeg har lagt ved alt som er verdt å dele! :wink:

Bilde
:roll: Saltet har gjort sitt siste stikk mot bilen, nå blir det kun sommerbil fremover! Dempertårn allerede begynt å korrodere, til trass for nøye rustbeskytting. Vil nok gå over de igjen, men ikke før til vinteren!

Bilde
I utgangspunktet skjer det lite i motorrommet, jeg frisker opp litt, rydder, og bytter eksosanlegg. Ellers forblir det meste slik frem til jeg avgjør 3VZ-FE eller ei.

Bilde
Noe skal jeg imidlertid få gjort... Noe svetter!

Bilde
:roll: Uff.. Fin liten dam nede i den ene tennpluggbrønnen, til tross for rensing nylig.

Bilde
Før bytte av toppdeksel-pakning og rens

Bilde
:lol: Kan ikke gjøre annet enn å le. Lurer på om noen andre bruker å rengjøre her "jevnlig"?

Bilde
Sprø gammel pakning fjernet, og mistanken om at pakningen jeg kjøpte ikke inneholder alt bekreftes. Manglet ringen rundt de 2 tenpluggene i midten. Ren og skjær idioti at den IKKE følger med!?

Bilde
Forholdene til å rense er ikke veldig gode. Vanskelig å rense uten å dra noe drit ned i toppen, men heldigvis ikke umulig. Ble aldri venn med ledningsnettet over motoren. Ivertfall ikke dekselet til ledningsnettet! :twisted:

Bilde
Skittent!

Bilde
Renset og maskert

Bilde

Bilde
Lakkert, er ikke kjempefan av motorpynting, men det hjalp virkelig på helhetsinntrykket!

Bilde
Med ny(E) pakning(ER) lagt på.. :)

Bilde
Gikk over manifolden også! :wink:

Bilde
SÅ, over på noe annet. Motoriserte speil. Ble tidlig forelsket i tanken på elektrisk innfellbare speil, og kjøpte et par fra Japan jeg har hatt liggende et års tid. Disse må selvfølgelig på før lakk! Ledningsnett, bryterpanel og relé fra bil med nevnte speil. Jeg gav for øvrig blaffen i å bytte ledningsnettet pga dets tilstand. Jeg trakk heller opp de 4 ekstra ledningene ved siden av. Er det noen i Norge som har motoriserte innfellbare speil :?:

Bilde
Speil og en del annet av bilen.. Ser ikke bra ut, men jeg er på vei! :P

Bilde
Nøye kartlegging av ledninger fra speil til relé...

Bilde
Må nesten bare si det, monteringen av alarmen har vært et eneste makkverk. Hadde tenkt å gå ut med firmanavn nå, men så nettopp at de har gått konkurs. Jeg kommer til å trekke alt av ledninger til alarmen på nytt, og plassere komponentene mye bedre enn gjort av montør. Det har overhodet ikke fungert. På bildet ser man at montøren "glapp" ledningen til sentrallåsen, dreit i det og klemte på en ny. Slikt arbeid fikser jeg ikke! :evil:

Bilde
Oppryddingen ble ikke helt så elegant som ønsket, men langt bedre fuktsikret, og forsterket (gamle ledningen holdt på å ryke 2 steder).

Bilde
SÅ, undertegnede hadde ikke fått med seg at japsene kjører på feil side av veien. Det medfører jo en del modifiseringer på speilene.. Takk til Lasse for brakett på førerside btw. Nå har jeg 3 reservespeil m/hus slengende. Mye speilglass ivertfall! :lol:

Bilde
Etter mye om og men fikk jeg endelig lakker'n til å ta imot bilen min på søndag! Da ble den nye varehengeren svært verdifull! AKKURAT plass til bilen :shock: . Turen gikk uten problemer til lakkboksen, takk til fatter for det! 8)

Bilde
Hva hullene bak på bilen har vært til (bak "nameplate") er utenfor min fantasi.. Jeg velger å tro 94+ baklys? Det skal jo uansett på når den er lakkert, da kan jeg sikkert fastslå det!

Bilde
Lakker'n har allerede vært innom å markert alle bulker med teip. :shock: Et komisk syn! WOW! :shock:

Det var i det store og hele det som har skjedd siden sist, som jeg har dokumentert. Legg gjerne igjen en kommentar/tips/ris/ros og hold prosjektforumet litt i live, selv om alle andre sikkert er på veien med skattene sine alt! :D
 #442693  av ArildM
 
Her går det jaggu unna :D
 #442695  av Scoop
 
Ja jøss, nå har jeg dårlig tid jeg! Sommeren kommer! :wink:
 #442790  av Scoop
 
Lagt ut ønske om passasjerdør med rustfri flens på ØK-delen. Tips meg gjerne om dere finner/vet om noe :)
 #442796  av ArildM
 
Tror det blir myyye SW20 i årene fremover med rust i flensene på dørene, tydelig et svakt punkt som har dukket opp :oops:
 #442811  av Scoop
 
Tror nok dessverre du har helt rett der Arild, kikket rundt på bildelsbasen, fant 2 stk som etter prisen å dømme var både rustfrie, og muligens også gullbelagt :lol: . Fant ingen i Norge der flensen var intakt. Vurderer nå sterkt å hente en splitter ny dør fra Toyota i statene (koster ca 4600,- eks MVA inkl. frakt). Førerdøren min er 100%, ønsker svært gjerne en tilsvarende pass. dør! :x
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9