TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TopSecret's nye mr2 gti 93

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #432881  av ArildM
 
Gratulerer med grombil :D Disse er genialt morsomme på vinteren :!: :mrgreen: Nesten så jeg gleder meg til vinteren allerede, MR2en er ikke i nærheten av like morsom å herje med :P

Så du også Erlend synes at 3SGTEen føles "sluggish" ut kontra GTX/GTRn?
3SGTE føles tung og treg ut, skjer jo mye når det først skjer, men responsen på Mazdaen er heelt annerledes :?
 #432998  av 3rlend
 
ArildM skrev:Gratulerer med grombil :D Disse er genialt morsomme på vinteren :!: :mrgreen: Nesten så jeg gleder meg til vinteren allerede, MR2en er ikke i nærheten av like morsom å herje med :P

Så du også Erlend synes at 3SGTEen føles "sluggish" ut kontra GTX/GTRn?
3SGTE føles tung og treg ut, skjer jo mye når det først skjer, men responsen på Mazdaen er heelt annerledes :?
Gtx er vel en god del kvikkere en gtr. Masse turbolag på gtr.
Ja 3sgte føles seigere, men samtidig sterkere ut kontra mazda.
Men så er jo gtx sin utveksling veldig lav på de 3 første girene, noe som kan bidra til at den føles så kvass :) har ikke prøvd gtr kasse :p
Som f.eks s2000 den er jo latterlig lavt giret. Ligge på nesten 4k (ja fire tusen, det er ikke skrivefeil) når man ligger i 100kmt, så føles den også ekstremt kvass ut. Og har en kompis som tømmer gir etter gir etter gir mens jeg fremdeles ligger i 3 :p

Er spent å se når vi setter st185 kasse på gtr, virker sikkert noe slappere da :)
 #433002  av ArildM
 
Sant det, kassen på GTX er vanvittig kortsteget. Genialt morsomt ;) Skulle tro de hadde tatt rallykassa og bare beholdt utvekslingene på produksjonsbilen :D
Digge biler /motorer begge to :)
 #433033  av TopSecret
 
Står større intercooler, åpent filter, 2,5" custom downpipe fra turbo å ut og en chip som fulgte med (skulle vist være chip brukt i rally, ifølge gammle eier) Går uansett nokså godt, men tror ikke girkassene på disse bilene er så sterke, så tror jeg skal ta det litt med ro :lol:

Fristelsen blir også veldig stor da bilene ikke er særlig dyr å trimme :lol:
 #433038  av ArildM
 
Girkassene er nok det svake punkt. I kombinasjon med at mange trimmer de ;)
 #433072  av 3rlend
 
Svakheten er litt oppskrytt :p
Så lenge du ikke rivstarter og voldtar kassen så går det nok bra:)
Og brodern herjee en god del på våtasfalt nå på 1,5 bar.
Ennå 3. Giret er knust på den :p
Blir bra med gt4 kasse på den bilen. Nesten litt sjalu. Kunne godt tenkt meg en slik en :)
Legg opp bilder!:)
 #433494  av TopSecret
 
Bilder av grommbilen! :lol:
Bilde
Bilde
Bilde
 #433497  av ArildM
 
De der bilene er såå retrokule :mrgreen: