TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Is200/Is300 ombygging

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #416011  av Rafinus
 
Hei

Har kjøpt meg is 200 Automat.
Å ble i dag tilbudt å kjøpe en 2jz-ge m/ledningsnett fra en kræsjet is300 automat .

Noen som har litt kunskap på dette feltet. ????


Gidder ikke gå for tilbudet hvis det blir mye styr.
Kunnskapen å utstyret har jeg. Men hvis jeg må bytte ut halve bilen for å få det til å virke så gidder jeg ikke.

F/eks:
Er det samme automatkasse på is200/is300.
Er det noen karosserimessige forskjeller mellom is200/is300

Hvis det er slikt som i drømmen min at det bare er å sette motoren nedi å skru den fast i automatkassen/momentforsterkeren og motorfestene
Å koble opp ledningsnettet så vurderer jeg dette sterkt :-)
 #416015  av ArildM
 
Sjekk Toyodiy.com ;)
FÃ¥ opp noen sprengtegninger mellom IS200 og IS300.
Er nok enklere å bygge om siden du henter motor fra IS300 og ikke fra Supraen :)
 #416017  av Drafter
 
er masse tråder om det både her og på lexusownersclub.
og NEI. billigere å kjøpe og importere en is300 fra usa og bygge om til manuell.
selvom du hadde fått motoren er det fortsatt billigere å importere en 300..
 #416028  av Holger
 
karoserimessig er de like. å få motor å driverk i er jo ikke det store problemet.
problemet kommer når du skal begynne å koble, men om du har en hel is300 så flytter du jo over hele ledningsnettet :)
 #416422  av Drafter
 
Holger skrev:karoserimessig er de like. å få motor å driverk i er jo ikke det store problemet.
problemet kommer når du skal begynne å koble, men om du har en hel is300 så flytter du jo over hele ledningsnettet :)
med mindre han bruker uorg. hjern/sprut er det kanskje enklere med tanke på skjøting ledninger osv?
 #416425  av Holger
 
får alltids fyra motoren å spøla litt :D men å få alt av org instrumenter til å funke blir verre...
 #416620  av aagefs
 
Det er iallefall ikke samme girkasse, da IS300 har 5trinns automat og IS200 har 4trinns. Som flere nevner her er det også forskjell på instrumenteringen.
 #416628  av Holger
 
is300 kom med 5 trins manuel kasse i 2002. W55 med andre ord...
 #416629  av aagefs
 
Så ikke at det ble nevnt noe manuell girkasse av trådstarter, bare automat, både på den bilen han har og i den bilen han kunne få motor fra.
 #416630  av Holger
 
stemmer det :roll:

Men, om man først gjør en såppas omfattende jobb, så vil man jo gjerna ha manuel :twisted: Så da kjører man på med v160 med en gang :D
 #417217  av Rafinus
 
må være mulig å få tak i motor og gear fra usa vill jeg tro, men så spørs det hva det vill koste.

må nok ha en delebil for å få byttet over, trenger ALT:
Motor, Gearkasse, Ledningsnett, differensial fra samme bilen for å få rett forhold på drevingen og instrument (mener det er forskjell mellom is200/is300).
+ min mangler LSD.
Så det letteste er vel å kjøpe en delebil, men da snakker vi så store summer og jobb + at man legger seg ut med biltilsynet (fikk akkurat godkjenning fra biltilsynet på å være Teknisk Leder / eie mitt eget verksted så jeg vill ikke legge meg ut med dem med det første) , så da er det nok bedre å kjøpe en is300 å betale de sure pengene for å få den reistrert.
blir MYE penger og jobb for 50 Hp.
Muligens bedre å hente seg en Supra og kjøre på prøveskilt. eller en Mk3 M/skilt for det samme som det deleblien blir å koste.
og la godbilen være orginal :)



Med datasprut uten orginal ecu får man ikke det orginale instrumentet til å virke!!!!!
+ vet ikke om du får sprut som Takler VVTI, noe som er viktig på disse motorene.
 #417218  av Holger
 
de som ikke har is300, pleier å montere gammel type 2jz, altså uten vvti :) de fleste jeg har sett har gjort det hvertfall :) Men is300 med ettermontert turbo går jo også, tøft er det uansett! :D

se på den :)
 #419276  av Aginai
 
Har sett den videoen om og om igjen så mange ganger!! :D
Blir mer og mer gira på å bygge om min når jeg er inne på youtube! :)