TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Et lite tidsfordriv...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #417025  av lasse
 
mr292 skrev:jada :) da ble jeg for 2 minutt siden eier av en camry V6. til den totale pris av 3500 :) billig, ligger jo ingen andre på finn.no (har heller ikke gjort det på en stund).

dette blir morsomt :)
:shock: :shock: det var billig!
Gjør som meg, legg ut en annonse på fin og begynn å selge delene du ikke trenger, har fått inn en grei sum på det faktisk :wink:
 #417040  av ArildM
 
Gratulerer med motor mr292 :)
Må få sitte på med en av disse V6 bilene deres, har hørt lyden på klipp og det høres meget brutalt ut! 3SGTE har jo sånn sett ikke noen særskilt fin lyd? :?
 #417046  av Andrepedersen
 
ArildM skrev:Gratulerer med motor mr292 :)
Må få sitte på med en av disse V6 bilene deres, har hørt lyden på klipp og det høres meget brutalt ut! 3SGTE har jo sånn sett ikke noen særskilt fin lyd? :?

Da har SW20'en annen lyd en ST185'en ivertfall. :)
 #417047  av Andrepedersen
 
Frister som f å kjøpe en mr2 å gjøre akkurat det samme :p er det 3literen med 185hp som står i denne? (3vzfe)?
 #417052  av lasse
 
3vzfe ja, bare å komme seg ut og handle seg bil :D
Sliteren har fått nye støtdempere i dag, ikke ett minutt for tidlig!
De gamle bakdemperene minnet mest om sykkelpumper :?
Sist redigert av lasse den 24 nov 2012 23:17, redigert 1 gang totalt.
 #417057  av ArildM
 
V6:
[youtube][/youtube]

Turbo:
[youtube][/youtube]

Det er mye lyd ja, turboen plystrer og hyler, men ikke noe utpreget fin lyd.
 #417071  av Andrepedersen
 
vill nokk tro at rekke4'er og så kort eksos spiller en bra rolle her :)
Du skal få sitte på i GT4'en, den har en helt annen lyd en det der bråket (av trubomr2en) :lol:



fant faktisk en mr2 som står i ålesund til 28k, bra prosjekt kansje? er jo bare å selge motor å gir, bruke pengene på å kjøpe camry. Hvordan modell av camry har den motoren der?
 #417072  av ArildM
 
Høres ut som en deal ;)
V6 liker kort eksos, 3SGTE ikke 8)
 #417082  av lasse
 
Du skal se etter en Camry fra -92 og oppover, 3vzfe frem til 96 tror jeg, og 1mzfe (hel alu motor, 200hk) etter det :wink:
Jeg kikket endel i Tyskland også, litt større marked der.
Det beste er jo å få tak i en som er bulka eller har masse småfeil der nede, får dem for en slikk og ingenting da :wink:
 #417087  av lasse
 
et lite bilde :)
Den ser ikke så ille ut på bildet, men tro meg, den er sliiiiten.
Vedlegg
uten skilt.jpg
uten skilt.jpg (188.64 kiB) Vist 1713 ganger
 #417161  av lasse
 
fant et par videoer jeg også, ser ut som de er filmet fra innsiden av bilen med mobilkamera, så kvaliteten er så som så...



 #417183  av mr292
 
ArildM skrev:Gratulerer med motor mr292 :)
Må få sitte på med en av disse V6 bilene deres, har hørt lyden på klipp og det høres meget brutalt ut! 3SGTE har jo sånn sett ikke noen særskilt fin lyd? :?
Takk. Ja skal gå an å få sitte på.... kjøre til og med :-) greit om jeg får høre hvordan den er. Kontra 3sgte


Og lasse. Min camry er 91 mod (mulig sen) og har 3vz-fe
 #417190  av lasse
 
En litt oppskremt 3sgte (og det er vel egentlig de fleste av dem) er mye sprekere, de kan jo egentlig ikke sammenlignes, er to helt forskjellige motorkarateristikker.
V6'n har jo fordel med bunndraget og 3sgte skyver jo skikkelig når det begynner å lade skikkelig.

Og hvorfor ikke 1mz ja, grunnen min er at dette bare har vært ett super budsjettbygg for min del, jeg har jo egentlig bare har bygget meg en bruksbil jeg kan kjøre på vinteren og når det er for dårlig vær til å bruke den røde (les: når det regner, får jo f... Ikke brukt den om sommeren lenger heller!!)
3vz er jo en enklere motor, og gutta i England ser ut til å foretrekke den fremfor 1mz, men det har kanskje noe med pris og tilgjengelighet det også...

Hadde dette vært en sommerkosebil jeg skulle brukt mye penger på og fått strøken hadde nok 1mz vært mere aktuelt, helalu sekser er sjelden feil! Men aller helst skulle det stått 2grfe på blokka...