TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Et lite tidsfordriv...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #416600  av Morten
 
Se der ja, oppstart og greier :D Rart med det hvor mye hissigere de vz'ene høres ut med fidanza og girkasse i forhold til sluromatic hengende på enden :mrgreen:
 #416601  av lasse
 
Morten skrev:Se der ja, oppstart og greier :D Rart med det hvor mye hissigere de vz'ene høres ut med fidanza og girkasse i forhold til sluromatic hengende på enden :mrgreen:
Ja, begynner å komme seg nå :D
Hehe, ja rart det der, hjelper vel litt å slippe katalysator og milevis med eksos også :wink:
 #416604  av ArildM
 
Dette gikk jaggu fort :D
Regner med du har gjort dette før? Åssn gjorde du det med ledningsnett?
 #416610  av lasse
 
Har aldri satt i noe v6 i en mr2 før, men har jo vært inn og ut med en del 3sge/3sgte :wink:
Synes det har gått ganske greit unna ja, slapp jo ned 3sge'en på mandag, og tok meg helt skrufri på onsdag, og har jo jobbet fulle dager på jobben i tillegg, så det har jo bare blitt kvelder med skruing.
Var endel fiks og triks med ledningsnettet, men fikk mye hjelp på twobrutal.co.uk er ikkeno sak når man får detaljerte beskrivelser og attpåtil bilder av ledningene du må skjøte sammen :wink:

Gleder meg bare til å få henta ut skilter og få kjørt den litt nå :D
 #416739  av lasse
 
Dagens oppdatering:

Fått på skilter og har fått kjørt, bittelitt, skulle jo hjem fra garasjen og etter noen mil uten noe som helst problemer, så begynte jeg å tømme girene litt :mrgreen:
RÅ lyd når man kommer litt opp i turtall og acis slår inn!

MEN! Nå trenger jeg en ny drivaksel venstre side, var litt sliten den jeg hadde, men tenkte at når den ryker, så ryker'n :mrgreen:

Så om noen har en liggende og slenge er det bare å skrike ut! Gti aksel dette altså...
 #416741  av 3rlend
 
du MÅ anskaffe deg et kamera å video teipe en seanse.

... !
 #416743  av lasse
 
3rlend skrev:du MÅ anskaffe deg et kamera å video teipe en seanse.

... !
Skal få gjort det, men må bare få tak i en drivaksel som ikke er knekt først :?
Bilen er ihvertfall taua til en kompis som forhåpentligvis får sveisa eksosen min i helgen, så blir det litt mindre "fy-fa..-så-fett-med-høl-i-potta" lyd :wink:
 #416926  av lasse
 
Oppe og går igjen nå :mrgreen:
Ble litt penere lyd nå som eksosanlegget er tett, og med våte veier og piggfri dekk så har dagen vært, hmmm, hvordan kan man si det, jo: leken :wink:
 #416994  av lasse
 
Takk takk :)
Hmmm, det får tiden vise, godkjent med forrige motoren nå i år :wink:
 #416999  av lasse
 
mr292 skrev:hvordan er denne å kjøre kontra original 3s-gte? og hvordan gjorde du det med motorfestene?

kansje dette er noe for meg? står en camry v6 utenfor jobb som er til salgs. og jeg er lei av å ikke ha skilt på mr2n :p
Tja, nå har ikke jeg kjørt utrimma gte på votter og vinter, men mener da at gte'n er sprekere, men selvom turboen lader tidlig og jevnt så blir det jo alltids litt lag.
V6'ern er der med en gang du tråkker på gassen, og lyden (trodde ikke jeg skulle si dette...) er grommere enn i gte'n.
Motorfeste kjøpte jeg fra woodsport.co.uk.
En 3sgte ombygging er mye enklere da, får liksom alt ferdig som passer til det.
Med v6 er det litt mer jobb, men overkommelig, ting passer liksom ikke helt 100%
Bensintilførsel, alle vannslanger, svinghjul, clutch, motorfeste og ledningsnett er vel det som må fikses på en eller annen måte.
Jeg kjørte på med innstillingen om at dette skulle bli ett super busjettbygg, men det har ballet på seg litt uansett :roll:
Men helt klart verdt det!

Bare kjør på! Jeg har oppskriften på ledningsnettet :wink:
 #417017  av mr292
 
hvilke kjøleslanger/svinghjul og clutch brukte du da?
motoren kommer nok til å bli billig i mitt tilfelle, står en camry v6 utenfor jobben, uten skilt. kom for å repareres, men var en dyr jobb. ble inbrudd i bilen, og eier ombestemte seg (ville ikke fikse bilen p.g.a for mye kostnader) så er mulighet for å kjøpe denne billig. får jo vrakpanten også :)