Side 1 av 1

Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:13 aug 2012 17:51
av ure
Lurer på om noen har byttet Dysetetninger på en 4-age motor før og kan gi meg noen tips om hvordan dette skal gjøres. Skal hente komplett sett med tetninger på Toyota i morgen.

Re: Dyse spørsmål mk1

Legg innLagt inn:13 aug 2012 17:55
av ArildM
Ikke vært borti det nei.

Re: Dyse spørsmål mk1

Legg innLagt inn:13 aug 2012 18:46
av MR2i
Det er veldig enkelt faktisk.. måtte gjøre det flere ganger når jeg bygget min motor. Først fordi jeg kjørte med de originale dysene mens jeg kjørte inn, så for å bytte de når jeg var ferdig innkjørt og fikk siste delene til prosjektet mitt. Og så måtte jeg gjøre det en 3. gang pga ene tetningen ikke ble helt tett..

Eneste man må ta av er utluftingsslangen, så skru opp skruene som fuelrailen sitter i.
Du løsner da fuelrail, og dysene vil følge med opp. Det kan hende at de nederste tetningene ramler av og blir liggende nedi, så det kan være en idé og ha godt lys og noe å "fiske" med...
Vær obs på at det blir en del bensinsøl når du løfter opp fuelrailen...

Så setter du inn dysene i rail først, så montere hele pakken nedi toppen.. kan være litt kinkig og få alle nedi korrekt.. og det er da det er fort gjort å miste en tetning og/eller en av de ikke blir helt korrekt.. noe du merker ganske fort...

Re: Dyse spørsmål mk1

Legg innLagt inn:13 aug 2012 21:02
av ure
OK takk for svar, skal prøve meg på dette i uken tenker jeg 8)

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:18 aug 2012 19:35
av ure
Gikk veldig greit å bytte Dysetetninger,de gamle var harde og begynt å smuldre opp. Men det var ikke løsningen på at det lukter bensin når jeg kjører + at bilen bruker enormt med bensin. Har fått fram feilkode 11 på den og det tror jeg at betyr på Norsk Gass Spjeld Sensor. Noen som vet hvordan det vil virke inn om den Sensoren er gåen? Bilen bruker helt sinnsykt mye suppe,er helt død (drukner i bensin ?) på lave turtall og må ha mye fortenning ( sikkert 25-30 grader) for å i det heletatt ville gå. Må ha fordeleren en tann feil for å oppnå nødvendig fortenning :roll: Alt av tenningsdeler er nytt og det er ny reg reim som står som den skal. TIPS mottaes med takk.

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:19 aug 2012 14:07
av MR2i
TPS(throttle position sensor) er helt nødvendig for å få bilen til å gå. Alt blir kalkulert ut fra TPS vs turtall og trykk i innsuget. I tillegg kommer Lambdasensor dersom det er tilstede.

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:19 aug 2012 14:11
av MR2i
Her er info fra Haynes angående TPS.
pic00021.jpg
pic00021.jpg (279.26 kiB) Vist 3882 ganger
pic00022.jpg
pic00022.jpg (285.65 kiB) Vist 3882 ganger

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:19 aug 2012 20:08
av ure
Ok,takker for godt svar igjen. Er det en haynes bok om mr2 du har? Var jo genialt med den infoen, har litt tro på at det er mulig å få bilen til å bli normal igjen nå :D

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:19 aug 2012 22:39
av MR2i
ure skrev:Ok,takker for godt svar igjen. Er det en haynes bok om mr2 du har? Var jo genialt med den infoen, har litt tro på at det er mulig å få bilen til å bli normal igjen nå :D
Stemmer.. den ligger som nedlasting på forsiden.. følg denne linken:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... &Itemid=30

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:13 okt 2012 18:50
av ure
E så drittlei av å ikke finne ut av hva som plager MR2en.....he)/%/&te SA&¤%&n osv. Men feilkode 11 er nå vekke og spjeldhuset er rent innvendig om ikke annet :twisted: :evil: Kansje jeg skal true den med litt RUSTLØSER og se om den kommer på andre tanker :? 8)

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:14 okt 2012 15:56
av ArildM
Kjipt når ting ikke funker som det skal :(
Sjekket at lambdaen er koblet rett og funker?

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:23 okt 2012 17:54
av ure
Da er MR2en kommet på bedre tanker :D :D Har fått stillt inn tenningen og bilen funker ganske bra nå.... Vet egentlig ikke helt åssen jeg fikset den :lol: :lol: Men det får være greit slik den er nå, mens jeg leter etter "ny" byttemotor å overhale. Trenger ny eksos også.... :roll:

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:23 okt 2012 20:17
av ArildM
Hehe, er sånn som Mazdaen min, den blir gradvis bedre av seg selv :roll: 8)
Med denne hastigheten går den akkurat som den skal om et halvt års tid :mrgreen:

Re: Dyse spørsmål mk1 + feilkode 11

Legg innLagt inn:24 okt 2012 18:16
av ure
Var nok en kombinasjon av å rengjøre spjeldhuset , stille inn TPS, sette fordeler i rett posisjon og ny tenningslampe som ordnet biffen her.... :D Mekanikeren var det nok verre med (meg), han sjønner jo lite.... :oops: Takker MR2i for spesielt gode tips :D Må bare finne et sted som selger fremste delen av orginal eksosanlegg nå så blir det nok gode greier :mrgreen: