Lurer på å kjøpe Supra, hvordan er disse bilene egentlig?
Legg innLagt inn:28 aug 2012 13:57
Jeg har sett endel på Supra MKIII rundt 90-92 mod og lurer på hvordan disse bilene er å ha. Fra før har jeg en svært strøken Celica GT4 og har ikke hatt noe som helst tull med den på de 2 1/2 årene jeg har hatt den. Kan det samme sies om Supra? Selvfølgelig kommer mye an på hvordan bilen er brukt og tatt vare på, men tenker litt mer generelt på hvordan de pleier å fungere med normalt/godt vedlikehold.
Selv er jeg nøye med at ting skal virke og at evt trimming ikke skal gå utover driftsikkerheten på bilen. Foretrekker at bilene er originale og helst ikke gått så mye. Alt som har gått under 200 000 er interessant selv om det nok begynner å minke på biler med så få km. Hvor mye hk tåler f.eks drivverket på disse bilene? De nyere Supraene tåler visst enormt mye både i drivlinje og motor, men kan der gjøres småting med 7mgte motorene uten å behøve å bytte alt mulig slik som på 3sgte?
Nå skal jeg ikke ha en Supra primært for å trimme den, men det hadde jo vært morsomt om den kunne hatt f.eks 3-400 STABILE hk uten å trenge å bytte motor for hver eukontroll. Tenker da mer på en motorstyring med 2 profiler eller noe sånt, en høy og en lav effekt. Etter noen år med 4wd så har jeg lyst på en litt mer leken bil som tåler litt kjøring og holder bra kvalitet.
Hva er Supraeierenes erfaringer om dette?
Selv er jeg nøye med at ting skal virke og at evt trimming ikke skal gå utover driftsikkerheten på bilen. Foretrekker at bilene er originale og helst ikke gått så mye. Alt som har gått under 200 000 er interessant selv om det nok begynner å minke på biler med så få km. Hvor mye hk tåler f.eks drivverket på disse bilene? De nyere Supraene tåler visst enormt mye både i drivlinje og motor, men kan der gjøres småting med 7mgte motorene uten å behøve å bytte alt mulig slik som på 3sgte?
Nå skal jeg ikke ha en Supra primært for å trimme den, men det hadde jo vært morsomt om den kunne hatt f.eks 3-400 STABILE hk uten å trenge å bytte motor for hver eukontroll. Tenker da mer på en motorstyring med 2 profiler eller noe sånt, en høy og en lav effekt. Etter noen år med 4wd så har jeg lyst på en litt mer leken bil som tåler litt kjøring og holder bra kvalitet.
Hva er Supraeierenes erfaringer om dette?