Bilen luftes for forumets medlemmer nå, vil trolig bli lagt ut for salg i løpet av våren/sommeren 2013 hvis ingen her inne viser interesse.
Bilen:
1994 mod Toyota celica gt4 st205
Importert fra Italia i 2005, vært i mitt eie siden 2006.
Kun vinterkjørt i 2 sesonger, 1 sesong før meg og 1 sesong i mitt eierskap etter understellsbehandling (bare tynnstoff ingen tektyl), dvs ingen rust!
Meget godt tatt vare på med olje- og filterskift hver 5000km.
Alltid stått i garasje.
Ble kjøpt inn og bygd opp en ekstra motor som ble satt inn sommeren 2010. Bilder kan fremlegges fra hele prosjektet!
Den gamle originale motoren er i helt fin stand med sine 134 000 km.
Km stand: 138 140
Mye gjort med bilen, meget påkostet, dette er et seriøst bygg!
Motor:
- Blokk:
JE 86,5 mm smidde stempler
Eagle H-profil råder
King racing råde- og veivlager
Polert og "knife edget" veiv
Ny olje- og vannpumpe
Fidanza alu svinghjul
- Topp:
Portet og planet av Autotrim i Trondheim
HKS 264 gr. innsugskam, 10mm lift
HKS 264 gr. eksoskam, 9,7mm lift
HKS justerbare kamdrev
HKS regreim
-Clutch:
Sinterclutch av merket SPEC
- Innsug:
Apexii elektronisk justerbar trykkregulator
Garret GT3582r med A/R 0,63 eksoshus
2,5" alu trykkrør
3" front montert intercooler fra kimmit sport med målene 600x300x76
- Eksos:
Full race rustfritt grenrør (http://www.full-race.com/store/turbo-ma ... ifold.html)
Tial MVR 44 mm wastegate
3" downpipe
3" Aussie front pipe med racekatalysator
3" HKS Silent Hi-power eksosanlegg
- Bensin:
Wolfkatz Top Feed Fuelrail
Wolfkatz 1150cc dyser
SARD trykkregulator
SARD trykkmåler
Stålomspunnede slanger i motorrom, -AN8 inn og -AN6 retur
Deatschwerks 300+ l/h intank bensinpumpe
- Tenning:
NGK plugger
Magnacore tennplugledninger
Ny rotor og fordelerlokk
-Styreenhet:
Apexii Power FC datasprut med hand controler
Bremser:
EBC 315 mm slissede skiver både fram og bak (original størrelse!)
EBC yellow stuff klosser
Understell:
TRD fjærer
Whiteline 20mm justerbart nedre stabstag bak
Alle deler i framstilling byttet ut under mitt eie
Hjul:
18x8" Compomotive MO6 med Michelin Pilot Sport 225/40-18 (Et av markedets beste dekk!)
17x8" felger, uvist merke. Med et sett 215/45-17 bridgestone Blizzak vinterdekk og et sett med 225/40-17 helårsdekk.
Eksteriør:
WRC klosser på bakvinge
JDM baklykter
Hvite blinklys rundt om
INteriør:
Greddy målere; Oljetemp, oljetrykk og eksostemp
AEM A/F måler
Bilen ble mappet i Dynapack bremsebenk på av Geir Haugen på Bjørnstad bil.
Sist gang var høsten 2011 etter bytte av fuelrail, dyser og grenrør.
Dette vil bli gjort før evt. salg:
Lakkering av panser og framfanger (grunnet lakkskader)
Skiftet av frontrute
Bilen vil EU-godkjennes før november 2012
Innehar det fleste originale delene som er utskiftet, alt vil følge med i salg.
Har også kvitteringer på det aller meste som kan framvises ved ønske.
Prisantydning for Ts-ogn medlemmer:
220 000,-
Dette så lenge jeg vet at neste eier vil ta godt vare på bilen! Bilen må ikke selges.
Bilen vil høyst trolig bli å se på flere biltreff våren/sommeren 2013, eller den kan besiktiges i Trondheimsområdet i høst eller til våren.
Besvarer gledelig alle spørsmål!
Noen få gamle bilder, nye vil bli tatt etter hvert.
Bilen:
1994 mod Toyota celica gt4 st205
Importert fra Italia i 2005, vært i mitt eie siden 2006.
Kun vinterkjørt i 2 sesonger, 1 sesong før meg og 1 sesong i mitt eierskap etter understellsbehandling (bare tynnstoff ingen tektyl), dvs ingen rust!
Meget godt tatt vare på med olje- og filterskift hver 5000km.
Alltid stått i garasje.
Ble kjøpt inn og bygd opp en ekstra motor som ble satt inn sommeren 2010. Bilder kan fremlegges fra hele prosjektet!
Den gamle originale motoren er i helt fin stand med sine 134 000 km.
Km stand: 138 140
Mye gjort med bilen, meget påkostet, dette er et seriøst bygg!
Motor:
- Blokk:
JE 86,5 mm smidde stempler
Eagle H-profil råder
King racing råde- og veivlager
Polert og "knife edget" veiv
Ny olje- og vannpumpe
Fidanza alu svinghjul
- Topp:
Portet og planet av Autotrim i Trondheim
HKS 264 gr. innsugskam, 10mm lift
HKS 264 gr. eksoskam, 9,7mm lift
HKS justerbare kamdrev
HKS regreim
-Clutch:
Sinterclutch av merket SPEC
- Innsug:
Apexii elektronisk justerbar trykkregulator
Garret GT3582r med A/R 0,63 eksoshus
2,5" alu trykkrør
3" front montert intercooler fra kimmit sport med målene 600x300x76
- Eksos:
Full race rustfritt grenrør (http://www.full-race.com/store/turbo-ma ... ifold.html)
Tial MVR 44 mm wastegate
3" downpipe
3" Aussie front pipe med racekatalysator
3" HKS Silent Hi-power eksosanlegg
- Bensin:
Wolfkatz Top Feed Fuelrail
Wolfkatz 1150cc dyser
SARD trykkregulator
SARD trykkmåler
Stålomspunnede slanger i motorrom, -AN8 inn og -AN6 retur
Deatschwerks 300+ l/h intank bensinpumpe
- Tenning:
NGK plugger
Magnacore tennplugledninger
Ny rotor og fordelerlokk
-Styreenhet:
Apexii Power FC datasprut med hand controler
Bremser:
EBC 315 mm slissede skiver både fram og bak (original størrelse!)
EBC yellow stuff klosser
Understell:
TRD fjærer
Whiteline 20mm justerbart nedre stabstag bak
Alle deler i framstilling byttet ut under mitt eie
Hjul:
18x8" Compomotive MO6 med Michelin Pilot Sport 225/40-18 (Et av markedets beste dekk!)
17x8" felger, uvist merke. Med et sett 215/45-17 bridgestone Blizzak vinterdekk og et sett med 225/40-17 helårsdekk.
Eksteriør:
WRC klosser på bakvinge
JDM baklykter
Hvite blinklys rundt om
INteriør:
Greddy målere; Oljetemp, oljetrykk og eksostemp
AEM A/F måler
Bilen ble mappet i Dynapack bremsebenk på av Geir Haugen på Bjørnstad bil.
Sist gang var høsten 2011 etter bytte av fuelrail, dyser og grenrør.
Dette vil bli gjort før evt. salg:
Lakkering av panser og framfanger (grunnet lakkskader)
Skiftet av frontrute
Bilen vil EU-godkjennes før november 2012
Innehar det fleste originale delene som er utskiftet, alt vil følge med i salg.
Har også kvitteringer på det aller meste som kan framvises ved ønske.
Prisantydning for Ts-ogn medlemmer:
220 000,-
Dette så lenge jeg vet at neste eier vil ta godt vare på bilen! Bilen må ikke selges.
Bilen vil høyst trolig bli å se på flere biltreff våren/sommeren 2013, eller den kan besiktiges i Trondheimsområdet i høst eller til våren.
Besvarer gledelig alle spørsmål!
Noen få gamle bilder, nye vil bli tatt etter hvert.
Sist redigert av ivers den 30 nov 2013 13:05, redigert 4 ganger totalt.
Toyota Celica GT4 -94