jza80 skrev:blir det ikke samme å kjøre uten, som å kjøre med varmeapparat på kaldluft?
er vell ikke gjennomstrømning da.. eller?
Nå veit jeg ikke akkurat hvordan varmeapparatet i JZA80 fungerer, men på min JZX90 så stengtes gjennomstrømningen av vann + en klaff dirigerte lufta utenom varmeregisteret hvis jeg satte i "maks kaldt".
Hvis det skulle være litt lunk, så åpna vannkrana til varmeapparatet litt + spjeldet flytta på seg så litt luft gikk igjennom registeret.
Jeg hadde også ett AC register som var rett forran Varme-registeret...så trengte jeg AC, så åpna sirkulasjonen til AC-registeret, vannet til varme-registeret rett etter ble kutta og det kom etterhvert kald luft.
På moderne biler er varmeregisteret i bilen "konstant varmt"... også bestemmer en luftklaff om lufta skal gå innom eller ei.
Det Erik nevner er å bruke de eksisterende slangene til Varmeregisteret, og heller montere en ekstra radiator forran eller i bagasjen på bilen for å holde tempraturen på 2JZ'en litt mer i sjakk.
JZ-motorer lager ekstremt med varme...selv i orginal form. Dette kompenseres som regel med en enorm radiator.... enten i bagasjen (som blåser ut bak) eller forran (krever ofte litt ombygging).
Men jeg ville uanz bare beholdt Varme-apprat/Blåsesystemet i orginal forfatning dersom det er mulig....det er ingen gode erstatninger på ettermarkedet som klarer å blåse både varmt og kaldt som faktisk er effektivt.