TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min første Supra!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #422853  av AndersDuda
 
pr3cis skrev:
AndersDuda skrev:
pr3cis skrev:Jepp, skal gjøre det :)
Skal hente girkassen til mandag, så håper den er i god stand :)

fått henta girkasse ? :) god stand ? :) og kan jeg spør, hva betalte du ? :)

Da ble det 95 mil med kjøring idag.. Passe lei! :P

Den så grei ut ja, men det er jo det som er innvendig som teller :) fikk også med drivaksel. Tror allikevel jeg vil åpne den opp, og kjøpe et overhalingskit til den. Skal ta å legge ut noen bilder i morgen :)

Betalte 8500 svenske.. Er vel ca. 7200 norske :) Tror ikke det er noen upris?
Har da sett brukte til 19.000,- :))

de tror jeg på :P

jaa, er vell det innvendige som teller :) greit at du fikk med drivaksel ! var der clutch hus til 2jz montert også da eller ? :)

det var slett ingen upris .. har sett disse kassene ligge ute mellom 9000 til 19000 :)
 #422856  av pr3cis
 
Ja prisene varierer veldig.

Da var kassen i hus, og demontering begynner.. :)
Vedlegg
CIMG2648.JPG
CIMG2648.JPG (465.03 kiB) Vist 1807 ganger
CIMG2649.JPG
CIMG2649.JPG (403.83 kiB) Vist 1807 ganger
CIMG2650.JPG
CIMG2650.JPG (387.8 kiB) Vist 1807 ganger
 #422869  av pr3cis
 
Ja, men er vel bare de som kommer fra Soarer som man slipper å forlenge girhuset på.

Denne kommer da fra en 7M-GTE, så clutch huset (bellhouse) passer heller ikke, men det visste jeg om :)
 #422897  av AndersDuda
 
pr3cis skrev:Ja, men er vel bare de som kommer fra Soarer som man slipper å forlenge girhuset på.

Denne kommer da fra en 7M-GTE, så clutch huset (bellhouse) passer heller ikke, men det visste jeg om :)

okey ! :) jeg leste dette ett sted : The gearbox will need to have the first gear thrust washer replaced(which is a common point of failure on these gearboxes)

og her er tydelivis ett oppgraderings opplegg for den feilen : http://www.suprastore.com/ulrbukitfsh.html

bare ett tips ! :)


så om du skaffer en fra en soarer så slipper man å gjøre noe med girspak plasseringen ? :)
 #422927  av pr3cis
 
Etter det jeg har lest meg frem til passer R154 girkassen fra Soarer rett inn ja. Dvs både med girspake, clutchhus, svinghjul, clutch osv.

R154 kassen fra MK3 1JZ-GTE passer også alt untatt girspake plasseringen.

R154 kassen fra MK3 7M-GTE passer ikke så mye :P


Jepp, thrust washer skal jeg bytte. Har prøvd å finne målene på denne og tegne delen selv og få noen til å lage den. Men har ikke funnet målene enda.

Ser at kassen har vært oppe før, så er spent på å se hvordan denne ser ut. Regner med jeg har den ute i løpet av fredagen :)
 #422939  av AndersDuda
 
pr3cis skrev:Etter det jeg har lest meg frem til passer R154 girkassen fra Soarer rett inn ja. Dvs både med girspake, clutchhus, svinghjul, clutch osv.

R154 kassen fra MK3 1JZ-GTE passer også alt untatt girspake plasseringen.

R154 kassen fra MK3 7M-GTE passer ikke så mye :P


Jepp, thrust washer skal jeg bytte. Har prøvd å finne målene på denne og tegne delen selv og få noen til å lage den. Men har ikke funnet målene enda.

Ser at kassen har vært oppe før, så er spent på å se hvordan denne ser ut. Regner med jeg har den ute i løpet av fredagen :)

så da bør jeg skaffe en som har stått på en soarer for å gjøre ting enklest mulig :)

okey :)
 #422956  av pr3cis
 
Jepp :) Men hvis du klarer det er du god. Desto dyrere fra Soarer vil jeg tro, da man slipper resten av delene..
 #423052  av pr3cis
 
TBS skrev:Må ha 1jz svinghjul også, men det visste du sikkert ;)
Jepp, det er jeg klar over :)
 #423166  av Supramk3turbo
 
Det er egentlig like greit å kjøpe thrustwasher her: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... washer.php
 #423178  av Supramk3turbo
 
Ja, det har du rett i . Jeg linket til feil del :) men du har den riktige der ja, har den i min kasse :)
 #423180  av pr3cis
 
Supramk3turbo skrev:Ja, det har du rett i . Jeg linket til feil del :) men du har den riktige der ja, har den i min kasse :)
Godt å høre. Da er vi enige :D

Eller er girkassa 100 % demontert. Det meste så greit ut. Men syntes det var en del slakk i stort sett alle lagrene. Så bestiller rebuild kit og thrust washer til den.

Så da blir det jul og nyttår på meg på sjøen. Så snakkes vi i begynnelsen av januar med flere bilder og oppdateringer :))
 #423194  av AndersDuda
 
pr3cis skrev:
Supramk3turbo skrev:Ja, det har du rett i . Jeg linket til feil del :) men du har den riktige der ja, har den i min kasse :)
Godt å høre. Da er vi enige :D

Eller er girkassa 100 % demontert. Det meste så greit ut. Men syntes det var en del slakk i stort sett alle lagrene. Så bestiller rebuild kit og thrust washer til den.

Så da blir det jul og nyttår på meg på sjøen. Så snakkes vi i begynnelsen av januar med flere bilder og oppdateringer :))

Høres bra ut :) God Jul ! :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7