TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min første Supra!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #420885  av AndersDuda
 
pr3cis skrev:
AndersDuda skrev:
pr3cis skrev:Neon som vet hva slags downpipe som passer på denne bilen? Altså det stykekt som erstatter den fremste katalysatoren.
Fikk en med bilen som ikke passet, kjøpte da en Autobahn88, men den passet jo faen meg heller ikke :evil:

Resten av eksosen er Blitz nur-spec r

Noen som vet?
denne har jeg bestilt .. det er en DECAT downpipe, den skal passe på høyrestyrt JDM biler :)

http://www.suprastore.com/jdm2jsufrpid.html
Ja, den der ligna på min :P Og min passet ikke :S Tror jeg bare kapper av flensen og sveiser på nytt..

oh no :shock:

jeg får håpe at min passer !!! :roll:
 #420911  av pr3cis
 
Ja får håpe det da. Hva slag merke er resten av eksonen du har? Vet du om det er noen forskjell på eksosen når det gjelder høyre og venstreratta?
 #420920  av AndersDuda
 
pr3cis skrev:Ja får håpe det da. Hva slag merke er resten av eksonen du har? Vet du om det er noen forskjell på eksosen når det gjelder høyre og venstreratta?

tror det ja .. og tror der er forskjell på JDM og eurospec om jeg ikke tar feil .. men etter slik jeg har forstått det så er det det ..

men den jeg har bestilt er jo til RHD JDM, og utifra bilde og utifra slik jeg har sett det på bilen så ser det ut som den skal passe .. får den i posten idag og skal kansje montere den i kveld .. jeg kan fortelle hvordan det går :)

edit : jeg vet ikke åssen merke resten av mitt er .. men kan finne ut det også .. har også laget meg restriktor ring ;)
 #420967  av pr3cis
 
AndersDuda skrev:
pr3cis skrev:Ja får håpe det da. Hva slag merke er resten av eksonen du har? Vet du om det er noen forskjell på eksosen når det gjelder høyre og venstreratta?

tror det ja .. og tror der er forskjell på JDM og eurospec om jeg ikke tar feil .. men etter slik jeg har forstått det så er det det ..

men den jeg har bestilt er jo til RHD JDM, og utifra bilde og utifra slik jeg har sett det på bilen så ser det ut som den skal passe .. får den i posten idag og skal kansje montere den i kveld .. jeg kan fortelle hvordan det går :)

edit : jeg vet ikke åssen merke resten av mitt er .. men kan finne ut det også .. har også laget meg restriktor ring ;)
Nice det blir bra :)
Forresten så tror jeg din passer, fordi den jeg bestilte var til JDM men ikke til VVTi motoren som jeg har :P Så var nok derfor den ikke passet. Har funnet en nå da, så vurderer å bestille derfra:

http://www.garagewhifbitz.co.uk/

En nettside med bra rykte og en hyggelig kar som svarer på mail. Pluss at det er i England, litt billigere frakt og kortere levering enn ellers i verden :P
 #421358  av pr3cis
 
CIMG2482.JPG
CIMG2482.JPG (548.55 kiB) Vist 2309 ganger
Deilige biler :)
Vedlegg
CIMG2499.JPG
CIMG2499.JPG (549.55 kiB) Vist 2309 ganger
 #421359  av pr3cis
 
Så var jeg littegrann uheldig da og glemte å lukke panseret da jeg skulle ut og kjøre. Pang sa det og der blottet motorrommet seg plutselig noe voldsomt :P BLe noen sprekker i panseret.

Uansett likte jeg ikke veldig godt dette panseret med det luftinntaket, så planen var å støpe et nytt i karbon uansett.

Var heldig og fikk tak i 28 m^2 med karbonmatte :mrgreen:
CIMG2578.JPG
CIMG2578.JPG (374.42 kiB) Vist 2308 ganger
 #421361  av pr3cis
 
Så da gikk jeg og en kompis igang med å klargjøre panseret for å lage støypeform :)
Brukte et eller anna epoxy filler med glassfibertråder i for da å fylle igjen luftinntakene. (Litt for store til å sparkle igjen). Det viste seg at vi tok feil herder, så det skal bli spennende å se i morgen om det har tørket eller hva som skjer :P
CIMG2562.JPG
CIMG2562.JPG (453.59 kiB) Vist 2308 ganger
Slipte helt ned til karbonen der det var sprekker. Var jo egentlig bare sprekk i epoxyen.
Legg merke til hvor lite pussing det skulle til før vi slipte gjennom karbonen og ned på glassfiberen.
CIMG2565.JPG
CIMG2565.JPG (231.43 kiB) Vist 2308 ganger
Håper dette tørker greit, så blir det på'n igjen i morgen :)
CIMG2574.JPG
CIMG2574.JPG (279.75 kiB) Vist 2308 ganger
 #421365  av Andrepedersen
 
Det der er jo et av di fine suprapanserene!
Vill du dele med oss andre om hvor du fikk kjøpt karbonkevlaren?
Lykke til med støypinga :)
 #421368  av fdfx3
 
inzane2012 skrev:Jeg spurte en kar som jobba med detta hos statens vegvesen i Sogndal. Og forklaring jeg fikk der, var at grunnen til at vi ikke lenger får registrere JDM biler i det hele tatt, er fordi disse bilene har en svakere konstruksjon i chassi/karosseri enn det som er standar her i EU... Forstå det den som kan...
Jeg spurte om akuratt det samme på biltilsynet her jeg bor, og da fikk jeg beskjed om at grunnen til at man ikke kan registrere JDM biler var pga komponentene som var brukt på bilen ikke er E-merket :roll: Men bil fra England som var solgt ny i England altså ikke import var ikke noe problem dam måtte kun lamper byttes mener jeg og huske han sa.
Mener han figuren jeg prata med sa at siden de ikke var E-merket så var det ikke godkjent her, men det kunne teoretisk sett være mulig og registrere, men da måtte jeg fremskaffe masse dokumetasjon blant annet kræsjteste bil/biler og det hadde jeg ikke råd til ble jeg fortalt. :( .
 #421371  av pr3cis
 
Andrepedersen skrev:Det der er jo et av di fine suprapanserene!
Vill du dele med oss andre om hvor du fikk kjøpt karbonkevlaren?
Lykke til med støypinga :)
Ja det er greit nok, men alle har det jo! :P

Jeg var vel i overkant heldig og fikk alt sammen gratis som vareprøve. Det høres for godt ut til å være sant, men det er nå faktisk sant! :) Dette er materiale for rundt 15.000,- Og bare på Biltema koster det 500,- for 1 m^2 og den er tynn, kun 200 g pr. m^2. Mens den jeg fikk er 300 g pr. m^2 :)
Vet at det er fra en fabrikk i England. Hadde en slags mellommann som jeg snakket med og han ble selv ovverasket over "gaven" jeg fikk :) 800,- i frakt da, men det skal jeg overleve :P
 #421372  av pr3cis
 
Når det gjelder registreringa, så er det gitt opp for lenge siden :P
Gidder ikke å bruke tid på å stresse med det.

Får jo ikke prøveskilter til den lenger engang :S
 #421523  av pr3cis
 
Julebrus skrev:Mener man får prøveskilter max fem ganger hos Satans Vrangvesen...
Satans vrangvesen ja :mrgreen: Akkurat det det er! :)

Enten er det 10 ganger i året eller 10 ganger i halvåret, husker ikke helt..
 #421529  av AndersDuda
 
pr3cis skrev:
AndersDuda skrev:
pr3cis skrev:Ja får håpe det da. Hva slag merke er resten av eksonen du har? Vet du om det er noen forskjell på eksosen når det gjelder høyre og venstreratta?

tror det ja .. og tror der er forskjell på JDM og eurospec om jeg ikke tar feil .. men etter slik jeg har forstått det så er det det ..

men den jeg har bestilt er jo til RHD JDM, og utifra bilde og utifra slik jeg har sett det på bilen så ser det ut som den skal passe .. får den i posten idag og skal kansje montere den i kveld .. jeg kan fortelle hvordan det går :)

edit : jeg vet ikke åssen merke resten av mitt er .. men kan finne ut det også .. har også laget meg restriktor ring ;)
Nice det blir bra :)
Forresten så tror jeg din passer, fordi den jeg bestilte var til JDM men ikke til VVTi motoren som jeg har :P Så var nok derfor den ikke passet. Har funnet en nå da, så vurderer å bestille derfra:

http://www.garagewhifbitz.co.uk/

En nettside med bra rykte og en hyggelig kar som svarer på mail. Pluss at det er i England, litt billigere frakt og kortere levering enn ellers i verden :P
som jeg skrev på tråden min så passet min ja :) det at du har VVTi har kansje noe og si ja :)

se der ja ! må ha meg en tur inn på den siden å kikke ;)

kan du lage meg også ett slikt panser eller ? :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7