TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min første Supra!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #418892  av pr3cis
 
Da er jeg da den heldige eier av en flott Supra -98 modell 2JZ-GTE. Dette er da en JDM, som da man selvsagt ikke kan få skilter på. (Hvertfall meget vanskelig :P) Den har da rattet på høyre side. Synes egentlig ikke det var så ille. Kjørte den 4,5 timer for å få den hjem, så følte jeg ble vant til det.
Ellers så har den jo da automat, noe jeg har lyst til å bygge om etterhvert.

Har undersøkt litt med hvite skilt, men tror det er rimelig håpløst sånn som regelverket er nå. Så da blir det nok en banebil etterhvert.

Planen er altså å la rattet bli værende på den siden det er. I første omgang BPU oppgradering. Etterhvert manuell kasse, datasprut, singelturbo osv.

Legger ut noen bilder :)
Vedlegg
297805_10151212467950446_36818248_n.jpg
297805_10151212467950446_36818248_n.jpg (89.17 kiB) Vist 2347 ganger
1.jpg
1.jpg (456.23 kiB) Vist 2347 ganger
2.jpg
2.jpg (504.1 kiB) Vist 2347 ganger
 #418893  av pr3cis
 
Den er heeeelt dønn strøken. En bitteliten sprekk i frontfangeren som man ikke ser hvis man ikke vet om det. Synes nesten det er synd å "kjøre den i stykker" på bane, men det er jo ikke så mye anna den kan brukes til. Prøveskilter begynner de også å blir vrange på rundt forbi.

Noen som vet om man kan bytte språk på navigasjonen som er i bilen? Den er på Japansk, skjønner ikke bæret :mrgreen:
 #418894  av mr2storbrua
 
Gratulerer med ny bil!

Flyttet denne til show&shine, når du har 10 innlegg får du tilgang til medlemskategorien der bl.a. prosjekt-forumet ligger. PM en av oss moderatorer om du ønsker å flytte den over til prosjekter :)
 #418895  av pr3cis
 
Ja var litt usikker på hvor jeg skulle legge den. Men det er flott. :D
 #418898  av Geir
 
Gratulerer! Har så sinnsykt lyst på Supra selv, men det er en mental sperre oppe i hodet mitt som gjør at jeg ikke tør å betale så mye penger for en gammel bil. Har så lyst, så lyst :cry:
 #418904  av pr3cis
 
Geir skrev:Gratulerer! Har så sinnsykt lyst på Supra selv, men det er en mental sperre oppe i hodet mitt som gjør at jeg ikke tør å betale så mye penger for en gammel bil. Har så lyst, så lyst :cry:
Takk! :D Du kommer ikke til å angre, det er nesten verdt prisen bare for å se og ta på den når man vil :P

Neida, men fra spøk til revolver så kan man jo ikke sammenligne dette med en vanlig personbil fra 1998 da, er jo en bil for spesielt interesserte, der mange av de har blitt veldig godt tatt vare på. Tror ikke det er mange Supraer i Norge som kjører rundt på saltede vinterveier for å si det sånn :P

Fikk kikket såvidt under bilen idag, var ikke en rustflekk å finne. :D
 #418921  av pr3cis
 
Må bare spørre om en ting her når det gjelder den oppgraderinga.

Sånn som nå så er det en katalysator igjen. Den må jeg jo da fjerne og montere sånn restriktor, samt sånn fuel cut defender må man vel ha uansett? For det fjerner den "sperra" på 1 bar?

Men hvis jeg har boost controller, trenger jeg den restriktoren da?

Og den originale bensinpumpa bør vel kanskje også oppgraderes? Etter som jeg har forstått så er den litt dårligere på J-spec..
 #418951  av Holger
 
Fin supra dette ja :) synd det ikke er skilt på den da..
 #418965  av pr3cis
 
Holger skrev:Fin supra dette ja :) synd det ikke er skilt på den da..
Mhm! Enda dummere at man ikke kan få skilt på den :/
 #419466  av Hellrider
 
Ingen som ønsker å prøve seg på §1.15 registrering?
Han som titta på min måtte ha instruksjonsboka for å kunne registrere. Typisk at jeg glemte den hjemme men han sa at "vi kan godt registrere denne på §1.15 hvis du vil, det går".. ikke f%%% tenkte jeg. Så det er kanskje en åpning fortsatt? Men det var ikke bare instruksjonsboka han måtte ha. Hadde litt flere papirer for den runden.
 #419536  av pr3cis
 
mr2storbrua skrev:§1.15 gjelder ikke JDM...
Vet ikke om det er mange som har prøvd elelr hva det er jeg. Men hvorfor gjelder det ikke for JDM da? Ingen måte å få tak i de papirene på?
 #419553  av inzane2012
 
Jeg spurte en kar som jobba med detta hos statens vegvesen i Sogndal. Og forklaring jeg fikk der, var at grunnen til at vi ikke lenger får registrere JDM biler i det hele tatt, er fordi disse bilene har en svakere konstruksjon i chassi/karosseri enn det som er standar her i EU... Forstå det den som kan...
 #419559  av Zepticon
 
inzane2012 skrev:Jeg spurte en kar som jobba med detta hos statens vegvesen i Sogndal. Og forklaring jeg fikk der, var at grunnen til at vi ikke lenger får registrere JDM biler i det hele tatt, er fordi disse bilene har en svakere konstruksjon i chassi/karosseri enn det som er standar her i EU... Forstå det den som kan...
Svakere?
Er ikke problemet at bilene er godkjennt under forskjellige standarder? Det er det som er problememt med USDM biler, at de ikke bruker den Europeiske standarden for testing av nye biler. Men etter mange år med lobby og press fra AMCAR så godtok myndighetene USDM godkjenningen i sammenheng med unntaksregelen.

Problemet med JDM standarden ikke er godkjennt, og ikke har blitt presset på av noen norske organisasjoner. Det skal være mulig å få den presset igjennom slik AMCAR folka gjorde, men det krever organisering og tiltak. Og det er ikke så mye av det i JDM miljøet...
 #419564  av ArildM
 
Det er jo litt komisk at man kan importere høyrestyrte biler fra England, som er akkurat samme chassiet som en JDM biler da :lol:

Ellers er det bare å sette i gang og bidra til JCCN.no , samle seg rundt JCCN og prøve å få i gang ting der :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7