TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny IS neste Ã¥r?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #427057  av magnesmurf
 
Hybriden får ikke endestusser :?

Bare 250 og 350 som har endestusser på eksos. Og det ser jo så mye bedre ut, så en kan lure på hva designerere av 300h tenkte på :?:
 #427086  av Geir
 
Det vil jo være en stuss skjult under der, og når man kan få doble rør på en IS 220d, så kan man få doble rør på en IS 300h. Det kjedelige er jo at det ikke kommer fra fabrikk og vil koste dollars hos en luring som kan gjøre det pent og skikkelig. Noen ganger må man betale ekstra for skjønnhet :mrgreen:
 #427088  av Zepticon
 
Hvordan ligger det ann prismessig for denne da? sjekka de siste 3 sidene men fant ikke noe :(
 #427092  av magnesmurf
 
Ligger prisliste ute på lexus.no
Ligger også 4-5 sider tilbake i denne tråden.

Begynner på 409k, og dyreste utgave med alt utstyr ligger drøye 560k. 580k med metallic og hengerfeste på dyreste utgave. (F-sport med ALT utstyr.)
Kristia skrev:Brosjyre:

Bilde
Bilde
 #427097  av sveinongen
 
magnesmurf skrev:Ligger prisliste ute på lexus.no
Ligger også 4-5 sider tilbake i denne tråden.

Begynner på 409k, og dyreste utgave med alt utstyr ligger drøye 560k. 580k med metallic og hengerfeste på dyreste utgave. (F-sport med ALT utstyr.)
Kristia skrev:Brosjyre:

Bilde
Bilde

SÃ… F-sport med pakke 5 er uten Metallic lakk?
 #427098  av magnesmurf
 
Ja. Metallic lakk koster 6900kr ekstra.
Er vel bare hvit og sort som ikke er metalllic.
 #427102  av sveinongen
 
magnesmurf skrev:Ja. Metallic lakk koster 6900kr ekstra.
Er vel bare hvit og sort som ikke er metalllic.
Hvordan er forskjellen?

F.eks så er det vell vanskeligere og matche farge ved skader ?

SÃ¥ de eneste farkene du kan velge mellom Metallic eller ikke er svart og Hvit? resten kommer som metallic
 #427107  av Zepticon
 
Så noen nevnte tesla tidligere mens jeg lette etter prislista, og det sammenfaller jo fint at Lexus bestemte seg for å lage super coupe, rett etter at toyota og tesla startet sammarbeid:D

Krysser fingrene for en Super Elbil fra dem snart, og med prisene på is300h så blir den jo kansje overkommelig også :D
 #427124  av magnesmurf
 
sveinongen skrev:
magnesmurf skrev:Ja. Metallic lakk koster 6900kr ekstra.
Er vel bare hvit og sort som ikke er metalllic.
Hvordan er forskjellen?

F.eks så er det vell vanskeligere og matche farge ved skader ?

SÃ¥ de eneste farkene du kan velge mellom Metallic eller ikke er svart og Hvit? resten kommer som metallic
SÃ¥ vidt jeg kan se utfra brosjyren er det kun hvit og svart som ikke er metallic.
Hvis du sender meg en PM med epostadressen din kan jeg sende deg hele brosjyren med fargevalg på epost.

Er jo en oversikt over fargene noen sider tilbake i denne tråden. :wink:
 #427131  av Geir
 
Lakk uten metallic har en tendens til å falme en del. Metallic har varierende mengde metallkorn i seg, i motsetning til ordinær baselakk. Disse kornene vil også gi lakken en mer markant glans enn ordinær baselakk.

Videre vil metallic ha klarlakk over seg, noe som bidrar til at den er noe mer motstandsdyktig ovenfor ytre påvirkninger.

Det er ingen "store" forskjeller annet enn metallic ser penere ut. For meg personlig vil jeg aldri ha ordinær baselakk fordi den ofte er latterlig å polere. For meg er det ingen tvil om at det er verdt å betale 6900,- for metallic.

Det hadde vært interessant om en lakkerer her inne kunne uttalt seg mer om eventuelle forskjeller.
 #427132  av magnesmurf
 
Du som har hatt hvit lexus, hvordan var denne?
Var det metallic eller vanlig lakk.
Is F-sport er jo ikke metallic hvis man skal ha den i hvit.
 #427166  av Geir
 
Jeg hadde sølvgrå metallic og sort "ss-lakk" på IS-ene mine. Nå har jeg hvit perlemor, dvs ingen ordinær baselakk.

Jeg synes det er synd man ikke kan få IS 300h i hvit perlemor. Lekker farge, spesielt i sola!
 #427358  av ArildM
 
Det var jo et informativt videoklipp :roll:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9