TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • spm om avensis 2003 modell 2.0 d4d

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #419255  av Neo
 
sikkert dumt spm, men hvordan ser man forskjell på en pre facelift og en "normal" avensis? at den er gådd 277 000 km er det noe å bry seg om?

nå ble jeg iallefall veldig usikker på hva jeg skal gjøre..
 #419256  av McLarren
 
Utseendemessig har de forskjellige lykter foran og bak, og forskjellig grill. :)
Finn ut når siste reg. reim skifte ble tatt iallefall.
 #419257  av Neo
 
takker for innspill :)
 #432387  av Neo
 
Var usikker på hvilken tråd jeg skulle bruke så drar like greit liv i denne igjen..

Har som dere sikkert enda ser en rav4 2002 modell d4d. Har hatt den i 3 år nå, bare 2-3 uker etter kjøp måtte turbo byttes.
Nå i vår måtte jeg legge i en stor sum på ny dieselpumpe pga feil.

Og nå for en uke siden hadde jeg nytt turbo haveri pga tette oljedyser. Er rimelig forbanna nå pga alt dette tullet, men jeg ser jo at hadde jeg ikke vært så dum å stole på toyota sine serviceintervaller og lest meg opp litt så skyldes jo dette mye sot å koks i oljen. Ser jo at har jeg byttet oljen oftere så har jeg sikkert unngått dette.

Men nå er jeg drittlei dette, jeg blir å selge raven å gå over til bensinbil. Men der støter jeg jo på ett nytt problem, 1.8 literen til toyota er jo også bare tull med. Så om jeg vil fortsette med toyota hva er det beste kjøpet da, og samtidig en bil som ikke er plaget med feil? Snuser også på audi a4 som ett bra alternativ. Har en familie på 4 så god plass er nødvendig
 #432403  av Royalmaas
 
Velding mange av 1.8 1ZZ-FE motorene er allerede byttet av garantien som er utvidet av Toyota Norge. Det du kan gjøre ved eventuelt kjøp er å se på peilepinnen om den har en grønn prikk på seg, det betyr att motoren har vert byttet.
Dette oljeforbruket gjelder heller ikke alle motorene men desverre ett stort antall.

Utenom det er motoren egentlig veldig grei, ikke akuratt det sprekeste på markedet men turtallsvillig. Kjøper du Avensis med 2.0 bensin motor så får du en bedre motor med litt mer krutt, rundt 150hk om jeg ikke tar feil.

Tro det eller ei men av erfaring så er den beste bilen vi har hos toyota pr.dags dato Prius. Så og si problemfri bil med ekstremt lite bytte av slitedeler som bremser osv, og da denne ikke har startmotor heller så er det enda en ting som ikke kan gå galt.

Men som ved alle bilmerker så er det lurt å finne en bil som har fulgt servicer, gjerne av merkeverksted og som er bra teknisk. Kilometerstand trenger nødvendigvis ikke å bety all verden.