Side 1 av 1

Godkjenning av Rev.3 i -91 mod NA

Legg innLagt inn:25 sep 2012 17:45
av Jibber16
Heisann!

Jeg har en MR2 NA 1991 mod. Har nå gått til innkjøp av komplett rev.3 Turbo motor,gir,bremser,oppheng, el-nett osv.

Hvor mye arbeid er det å få godkjent dette i vongkortet? ( dersom alt er tatt fra rev.3) og stemmer overens med verdier osv.

Fikk et tips om at jeg kunne bestille time hos Toyota slik at de sjekket ombyggingen, serienummer, verdier osv. Slik at jeg kunne bestille time hos BT og de sjekket over og skrev dette inn i vongkortet.

Bilen har hvert i Norge mer en 10 år så slipper avgift. 8)

Prøvde og lese litt på tråden om ombygging til Turbo men ser svært komplisert ut....
Kan noen gi meg en guide/gjennomgang av hvilket parpirarbeid, verdier, dokumenter som må til? :?:

På forhånd takk! :)

Re: Godkjenning av Rev.3 i -91 mod NA

Legg innLagt inn:25 sep 2012 20:44
av mr2storbrua
Det er mange som har tenkt samme tanken som deg, men ytterst få som har gjennomført det. De eneste som kan gi deg et sikkert svar er statens vegvesen, anbefaler deg å kontakte de.
En som har kommet ganske nærme som jeg kommer på er rkarlsen, du kan jo sjekke tråden hans for å få et lite innblikk i hvor mye arbeid det er. Husker dog ikke om det var 2. eller 3. gen(regner med det er generasjon og ikke revisjon du tenker på) han skulle godkjenne, men det er betraktelig enklere å få gjennomslag med 2.gen.
Tråden hans er her: viewtopic.php?f=61&t=37737

Re: Godkjenning av Rev.3 i -91 mod NA

Legg innLagt inn:29 sep 2012 00:04
av inzane2012
tror det "ekleste" er nok og ta kontakt med statens vegvesen først, og få vite alt du trenger av dokumentasjon, så tar du kontakt med din lokale toyota forhandler og ber dem skaffe papirene samt bytter motor for det slik at du kan dokumentere at jobben er gjort etter "forskriftene" og så tar du med deg alle disse papirene tilbake til trollvesenet. Men så spørs det på hvor villige toyota er på papirene da, virker som det ofte er der det stopper opp :(

MEEEEEEEEEEEEEEN, MR2i her på forumet har nå klart å få godkjent turbokonvertering i sin mkI, og det er en bil som ALDRI har hatt turbo til å begynne med, så alt går ann ;)