strøm til bensinpumpe, mk3
Legg innLagt inn:26 sep 2012 18:12
Hei 
Jeg holder for tiden på med lednignsnettet, og koblet til batteriet midlertidig for å se om det var noe liv i AEM sprutet. Og da begynte bensinpumpa å gå når jeg skrudde på tenningen!?
Jeg lurer på hvorfor det er strøm på bensinpumpa når jeg har nappet ut Relè og resistor som egentlig sitter på passasjersiden av motorrommet..?

Ut ifra dette diagrammet (eneste jeg fant, det viser om-kobling til konstant 12 V på pumpa) så er den ene tykke kabelen (SORT/rød stripe) + til pumpa, den er det strøm på når jeg skrur på tenninga!
Og den andre tykke (BLÅ/sort stripe) er vel strømmen inn på Relèet styrt fra ''COR'' relèet, men den er det ingen spenning på med tenning på...
Og så er vel den gule lederen ''switched ground'' for å slå relèet over til resistoren så spenningen til pumpa synker, eller?
Nå vet ikke jeg hva forrige eier har gjort, men jeg ble fortalt at det skal være en 255 walbro pumpe i bensintanken.


Jeg holder for tiden på med lednignsnettet, og koblet til batteriet midlertidig for å se om det var noe liv i AEM sprutet. Og da begynte bensinpumpa å gå når jeg skrudde på tenningen!?
Jeg lurer på hvorfor det er strøm på bensinpumpa når jeg har nappet ut Relè og resistor som egentlig sitter på passasjersiden av motorrommet..?

Ut ifra dette diagrammet (eneste jeg fant, det viser om-kobling til konstant 12 V på pumpa) så er den ene tykke kabelen (SORT/rød stripe) + til pumpa, den er det strøm på når jeg skrur på tenninga!
Og den andre tykke (BLÅ/sort stripe) er vel strømmen inn på Relèet styrt fra ''COR'' relèet, men den er det ingen spenning på med tenning på...
Og så er vel den gule lederen ''switched ground'' for å slå relèet over til resistoren så spenningen til pumpa synker, eller?
Nå vet ikke jeg hva forrige eier har gjort, men jeg ble fortalt at det skal være en 255 walbro pumpe i bensintanken.
