TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica st185 90' prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #439202  av Royalmaas
 
Kan sjekke pris for deg på jobb i morgen vist du har ett skiltnr :) I noen tilfeller koster rep sett nesten like mye som uoriginale kaliptere, får håpe det ikke er tilfelle med Celica.
 #439203  av God
 
Royalmaas skrev:Kan sjekke pris for deg på jobb i morgen vist du har ett skiltnr :) I noen tilfeller koster rep sett nesten like mye som uoriginale kaliptere, får håpe det ikke er tilfelle med Celica.
Det var veldig billig! Rep.kitt med mansjett, O-ring og luftenippel kostet bare 134,- hos Mekonomen. :) Bremsesylinder hone-instrumentet koster 69,- hos Biltema. Regner med den gjør en god nok jobb.
 #439204  av God
 
sykoturbo skrev:Du må på Toyota for og få det ca 300kr betalte jeg for begge sider foran.

De er måten og gjøre de på. Så gjøre gått reint og det vil bli bra. :D
Har du fått pris på bremser?
Har ikke sjekket prisen for ny kalipper, men den ville nok komt over tusenlappen.
 #439433  av God
 
Neida såeeh.. Skulle stramme en klemme på radiatoren i sist uke før mapping og det endte opp med at hele røret gav etter og knakk rett av.. Bestilte meg ny Mishimoto radiator fra England og den installerte jeg i går. Synd at slike ting skjer, men sånn er det. Håper panseret går ned, syns radiatorlokket var litt høyt oppe. Finner fort ut av det. :P

Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bremsene mine biter forsatt ikke skikkelig, selv etter maaange forsøk på å lufte. Har gått over det meste og kan ikke se ut til å finne ut hva problemet kan være. Tror jeg skal prøve å kjøre litt, så får vi se om det kommer seg etter at ABS-pumpa starter.
 #439446  av ArildM
 
Hell i uhell at den røk nå i stedet for på bane eller på motorvei :)
 #439449  av God
 
sykoturbo skrev:Kan være du har fått luft i pumpa/abs systemet. Ser greit ut med radis.;)
Vet du om en måte å lufte abs pumpa skikkelig på? Har løsnet litt på bremserør skruene som går inni abs-pumpa for å prøve å lufte, men det ser ikke ut som det kom ut noe . Er det forresten normalt at bremsevæska trekker seg tilbake i beholderen etter pumpebremsinga?

Skal gjøre innkjøp av mer bremsevæske i morgen for å gjøre noen flere forsøk.
ArildM skrev:Hell i uhell at den røk nå i stedet for på bane eller på motorvei :)
Ja, det kunne bli stygt! Er bra å få noe nytt, radiatoren dro vel godt opp i åra etterhvert. :P
 #439450  av Royalmaas
 
Lufter bare ved att en sitter i bilen og pumper på pedalen ett par ganger for å bygge opp trykk, for så att den andre åpner luftenippelen menst pedalen blir holdt i gulvet. Repeter ett par ganger på alle hjul. Først h.bak, v.bak, h,foran og til slutt venstre foran. Viktig att det ikke går tomt for bremseveske i beholderen menst luftingen pågår :)
 #439451  av God
 
Royalmaas skrev:Lufter bare ved att en sitter i bilen og pumper på pedalen ett par ganger for å bygge opp trykk, for så att den andre åpner luftenippelen menst pedalen blir holdt i gulvet. Repeter ett par ganger på alle hjul. Først h.bak, v.bak, h,foran og til slutt venstre foran. Viktig att det ikke går tomt for bremseveske i beholderen menst luftingen pågår :)
Har gjort dette etter punkt og prikke, men den blir ikke skikkelig hard.. en pumper, en sjekker væskeinnhold og en lufter. Har luftet 20 ganger per hjul om ikke mer. Har luftet hovedsylinder i tillegg. Strålen fra kalipperene har ikke noe tegn til luft. Syns dette er så rart, da det eneste jeg har rørt av bremsesystemet er kalipperene. Ser heller ingen tegn på lekkasje. Skjønner ikke hva det kan være. :P
 #439466  av Andrepedersen
 
Har prøvd å feiliet på det her jeg og. Trur du må lufte abs punpa for å få det skikkelig.
Men, hvordan det gjøres har ikke jeg satt meg inn i. Den radiatoren er grei! Bare synd de bygger så mye framover :(
 #439471  av sleeper
 
Du kan jo prøve og lufte bremseforsterkeren og da..
http://bgbonline.celicatech.com/93celica/

Hadde samme problemet på min jeg og... helt forbanna umulig og få ut all lufta. ( løsningen ble og fjerne abs :wink: )
 #439500  av God
 
sleeper skrev:Du kan jo prøve og lufte bremseforsterkeren og da..
http://bgbonline.celicatech.com/93celica/

Hadde samme problemet på min jeg og... helt forbanna umulig og få ut all lufta. ( løsningen ble og fjerne abs :wink: )
Herregud så flaut.. Fant nettopp ut hva problemet var.. Kalipperene framme var montert på feil side. :oops:

Nå er bremsene harde og gode og bilen er klar for en rulletur om ikke så altfor lenge. :wink:
 #439501  av sleeper
 
haha. da blir det ikke noe greie på med lufteskruen i bunn..
 #439512  av God
 
Var ute i går kveld og tok en lite kjøretur og gjore noe små mapping på cruising på forskjellige turtall. Ene trykkgaten opp til turboen hoppet av, så jeg fikk ikke noe ladetrykk da desverre. Må mappe mer når jeg får ladetrykk.. Ellers var det bare noen små bagateller her og der så jeg skal sjekke ut i garasjen i dag. Er egentlig overrasket over hvor lite som gikk galt! Skal se om jeg får lastet opp en video når alt begynner å komme på stell. :)
 #439605  av God
 
Klarer ikke å få turtallsmåleren i instrumentpanelet til å samarbeide med Electromotive. Må jeg bruke en Tach adapter for å få rett signal/voltstyrke til turtallsmåleren? Har sett flere som sliter med det samme og har de brukt MSD Tach adapter 8920, men jeg vet ikke om den vil fungere..

EDIT: På originalt oppsett får jo turtallsmåleren volt i fra Ignitoren og den supplerer mer enn 12v til turtallsmåleren. Datasprutet kan jo ikke ha mer volt enn det batteriet har.. Har lest at ignitoren gir ut 20v på Corolla, men vet ikke om det stemmer på Celica.

Noen som har vert borti samme problematikken?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 25