TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mathias sin AW11 3S-GTE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #438761  av 3rlend
 
hvis dere er ute etter motor.
ta kontakt med lennart andersson på facebook, svenske som bor i thailand, har et godt rykte og virker som en grei kar :)
jeg fikk tilbud på gen 4 3sgte for 11500sek inkludert frakt til norge :)
 #438794  av inzane2012
 
Merker jaggu at jeg ikke er så ofte innom prosjekt siden lenger når jeg ikke har fått med meg at om ikke verdens, så vertfall nordens, styggeste AW11 endelig ble solgt til en som såg det skjulte potensialet og redda den fra skraphaugen. JÆVLIG GODT JOBBA!! All respekt for jobben som er gjort her!
 #439046  av Rafinus
 
Bra jobb :D

Var morro å treffe deg og få sitte på på høsttreffet, og du viste klart hvem som hadde den raskeste AW11 på treffet på tribunestrekka, trur jeg har det på video en plass, Blacktopp VS 3SGTE. ;D
 #439072  av ArildM
 
Den videoen vil jeg gjerne se :)
 #439189  av Mathias AW11
 
Rafinus skrev:Bra jobb :D

Var morro å treffe deg og få sitte på på høsttreffet, og du viste klart hvem som hadde den raskeste AW11 på treffet på tribunestrekka, trur jeg har det på video en plass, Blacktopp VS 3SGTE. ;D

Hehe:) den videoen vil jeg også se :)
 #441404  av Mathias AW11
 
Gjør det:)
Blir og gå ennu bedre snart. Bestillt kammer stempel og råder. Ny turbo og datasprut. Så snart klar til montering:)
 #441425  av ArildM
 
Mye vil ha mer :mrgreen: :mrgreen:
 #441881  av Mathias AW11
 
Rafinus skrev:JA.
Men må se hvordan jeg skal få redigert den, eller bare slenge den ut på Youtube =)
Du rir ikke samme dag som du saler hesten skjønner jeg ;)
Hvordan går det med video ?
 #441882  av Mathias AW11
 
Snart klar for bygging av motor. Deler for 33.500 kr ankommet :) mangler bare lager til motor nå :)Alt blir nytt.

Smidde stempel og H-profilråder (Wiseco , Eagle)
268 kammer (GSC)
Ferrea ventiler, fjærer og titan retainers
HKS kamhjul
Turbokit fra ATS fra 3rlend ( så meget bra ut forresten )
850cc dyser (E85 og 98 )
Borret fuelrail fra ATS ( også fra 3rlend sin )
Ebay eksosmanifold som skal fikses så den virker. ( 700 kr på ebay, så det er hva man betaler for. må sveises om)
DTA S60 datasprut.

Nye polyforinger til hele understellet
glassblåst og lakkerte armer i hele understellet.

Bremser oppgraderes når jeg finner ut kombinasjonen av tilgjengelige skiver og calippere i rett size.

I tillegg fjernes alt av dårlige løsninger med vann og olje på motor.Les hoses from hell!
og til slutt litt vektfordeling siden mk1 blir litt vel baktung med 3S.


Bilen blir også mest sannsynlig solgt når den er ferdig.Når jeg vet alt virker. Gleden ligger i bygget :)
Hva tror dere den blir verdt ? gi bud :D
 #441891  av ArildM
 
Kult :) Blir rått da!
Vanskelig å si hva dette er verdt, det er jo en ting som er umulig å få EU godkjent, samtidig er en MR2 i god stand verdt en del. Alt fra 50-70lapper sånn realistisk sett? Om bilen er bra (og det ser den jo ut til å være).
 #441894  av Mathias AW11
 
Bilen er så og si rustfri . har litt rust der skvettlapper bak skal sitte. men dette blir fikset nå. er bare i overflaten. bilen er skiltet nå.
og blir eu ok i nov 2014 med step in motor ;P
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9