TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra Mkiv Singelturbo neverending Project

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #450887  av AndersDuda
 
Zepticon skrev:Hvorfor er det dumt at den støver ned da? Virker som det er morsomst å skru, planlegge mods, og glede seg til å teste. Er i hvertfall det for meg. Så det min (RX7) brukes til er å holde hjernen (og pengboka) opptatt med planer. Den brukes forholdsvis lite, kanskje 2000km i året, men jeg kommer neppe til å selge uansett:D

det har du helt rett i ! :) tror ikke min blir solgt heller. Har mange flere planer også ! :lol:
 #450889  av AndersDuda
 
litt lite action for tiden da jeg og fruen holder på å bygge hus som snart er ferdig ! Da får supraen endelig en skikkelig garasje.. Denne blir stor nokk til at jeg kan skru litt der også :)

i vinter har jeg planer om :

- montere oljetrykk måler
- montere oljetemp måler
- ny frontleppe
- muligens overhale bakdiffen
- oppgradere til Eurospec frontbremser

og så blir det sikkert mer som vanlig.. :)
 #450915  av Viggo90
 
Berre huske å legge ut bilde, sku gjerne likt å sett korleis du kobla på slikt og sånn til når eg kjøpe meg slik maskin ;) Må sånt då =) Gode plana for vinteren da, litt å putle med :D
 #451764  av AndersDuda
 
liten oppdatering her :)

bilen står for tiden lagret i en annen garasje imens jeg holder på å lage til min egen garasje.. der gjenstår å isolere, plate å lage til arbeidsbenk etc. Når garasjen er ferdig skal bilen inn og vinterarbeidet skal starte :)

Har bestilt følgende :

- OS Giken Twin Disk Clutch med Billet Cover
- OS Giken Clutch Release Movement Alteration Kit
- OS Giken Flywheel Bolt Set
- TwinZ Design Front Lip Valence Add-On
- TwinZ Design Front Lip Valence
- Stoptech Sport Bremseskiver
- Stoptech Street Performance Pads

Nye Eurospec calippere har ankommet i posten, så det blir ombygging av bremser foran, overhaling av diff, skifting av clutch, osv osv osv...... :D

bilder osv kommer fortløpende ! :)

bremseskiver og klosser :

 #451770  av Philip
 
Dette blir bra!!:-)
 #452114  av AndersDuda
 
Da var garasjen 99% ferdig, og bilen har komt på plass !

Jeg ville ha større garasje, men kommunen sa NEI pga noen siktlinjer osv, men ser ut som jeg får nokk plass til å skru i denne :D

litt rot i garasjen ennå, men her er noen bilder :

PÃ¥ plass i nye hjemmet :



Slik ser motor rommet ut idag :


STOPTECH Bremser til foran :



Jeg reiser til Japan på jobb i morgen, så blir ikke mye skruing ennå.. Får se om ca 1 mnd når jeg kommer hjem ! :D

Godt nyttår :)
 #452116  av ArildM
 
Strøkent! :)
Ser ut som at den har fått seg et fint krypinn også :wink:
 #452126  av AndersDuda
 
ArildM skrev:Strøkent! :)
Ser ut som at den har fått seg et fint krypinn også :wink:
Takker Arild ! :)

ja, ble fornøyd med garasjen etter noen dager med isolering, plating, litt elektro arbeid og maling :) den skulle vert større, menmen. Det for duge :) skal fint klare å skru der jeg :D
 #452180  av GhostRider88
 
Flott eksemplar av en supra! Skulle gjerne ha hatt en slik garasje som du har, hadde hatt plass til den å greier. Kjekt å kunne skru vinterstid uten å fryse seg fordærvet :( ;)
 #452261  av AndersDuda
 
Hei !

Da har jeg fått begynt å skrue litt i nye garasjen. Har startet på bremsekonvertering. Japspec til Eurospec :D Dette ble i hovudsak gjort fordi calipperne mine fremme var sprukket.

Fordelen med disse nye bremsene er jo at dem er større og er 4 stempla istedet for 2 stempla :)

Bilder :

Før :




Fjernet gamle skiver og kalipper :


Problemet :


Nye Bremsene på plass. Montering gikk feilfritt. Eneste som måtte gjøres var å bende litt på bremseskjoldene.






  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 47