TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra Mkiv Singelturbo neverending Project

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #420985  av AndersDuda
 
3rlend skrev:ser veldig bra ut :)
men istedenfor boost controller, som er mer å få feil på. (snakker av dyp og kostbar erfaring:P)
hvorfor ikke bare file opp restriktor ringen litt?
hehe, nei jeg har hørt mye bra om den boost controlleren jeg har .. så tenkte at jeg må jo teste den :)
 #420992  av 3rlend
 
Hvis du googler det finner du det garrantert :)
Med bc er det veldig lett å si "litt til" :p
En slange til min smelta på acr så jeg fikk 2.44 bar.
Trenger vel strengt tatt ikke å si mer:p
 #421003  av bjornalf
 
er viktig å huske at eksosen skal jo ut det lille hullet..... så jeg hadde hullet akkurat sånn at den ladet 1,2 bar på min med original turboer og frontmontert intercooler. blir mye baktrykk med lite hull å mer ladetrykk.

fin bil. men villa nok ha klaga evt fått noe penger igjen siden bilen har vært krasja osv.

250 er en noe stiv pris for en krasja auto j-spec supra...

å bygge singelturbo er ikke alltid så supert... blir du stoppa av biltilsynet så blir dem litt vanskelig å avskilter deg frem til du har vist bilen slik den fremstår som original altså med original turboene.

Masse skruing å sette på plass å ta av...
 #421027  av AndersDuda
 
bjornalf skrev:er viktig å huske at eksosen skal jo ut det lille hullet..... så jeg hadde hullet akkurat sånn at den ladet 1,2 bar på min med original turboer og frontmontert intercooler. blir mye baktrykk med lite hull å mer ladetrykk.

fin bil. men villa nok ha klaga evt fått noe penger igjen siden bilen har vært krasja osv.

250 er en noe stiv pris for en krasja auto j-spec supra...

å bygge singelturbo er ikke alltid så supert... blir du stoppa av biltilsynet så blir dem litt vanskelig å avskilter deg frem til du har vist bilen slik den fremstår som original altså med original turboene.

Masse skruing å sette på plass å ta av...

jeg får jo ikke mer ladetrykk av mindre hull .. får jo mindre etter slik jeg har forstått det på alle forumene jeg har lest på ..

men det virker nesten som at her er Eurospec turboer siden trykket fortsatt bare er 0.81 bar..

250 synes egentlig jeg ikke var noe upris pga standen bilen er i .. reperasjonene som ble utført etter den fikk seg en smell er ivertfall utrolig bra gjort .. ser ikke det en gang ..

janei om den må på visning er jo det bare å montere org turboene igjenn .. men har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for singelturbo enda :)

var inne med en kompiss igår å prøvde å sammenligne motor rommet og turboene jeg har i forhold til faren hans sin supra .. såg helt like ut på alle måter, da har han en USA spec supra .. så jeg lurer på om turboene mine har blitt byttet til Eurospec turboer ..

noen som vet hvordan man kan se hvilekn turboer det er ??? om det er JDM eller Euro ?
 #421032  av God
 
AndersDuda skrev:
bjornalf skrev:er viktig å huske at eksosen skal jo ut det lille hullet..... så jeg hadde hullet akkurat sånn at den ladet 1,2 bar på min med original turboer og frontmontert intercooler. blir mye baktrykk med lite hull å mer ladetrykk.

fin bil. men villa nok ha klaga evt fått noe penger igjen siden bilen har vært krasja osv.

250 er en noe stiv pris for en krasja auto j-spec supra...

å bygge singelturbo er ikke alltid så supert... blir du stoppa av biltilsynet så blir dem litt vanskelig å avskilter deg frem til du har vist bilen slik den fremstår som original altså med original turboene.

Masse skruing å sette på plass å ta av...

jeg får jo ikke mer ladetrykk av mindre hull .. får jo mindre etter slik jeg har forstått det på alle forumene jeg har lest på ..

men det virker nesten som at her er Eurospec turboer siden trykket fortsatt bare er 0.81 bar..

250 synes egentlig jeg ikke var noe upris pga standen bilen er i .. reperasjonene som ble utført etter den fikk seg en smell er ivertfall utrolig bra gjort .. ser ikke det en gang ..

janei om den må på visning er jo det bare å montere org turboene igjenn .. men har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for singelturbo enda :)

var inne med en kompiss igår å prøvde å sammenligne motor rommet og turboene jeg har i forhold til faren hans sin supra .. såg helt like ut på alle måter, da har han en USA spec supra .. så jeg lurer på om turboene mine har blitt byttet til Eurospec turboer ..

noen som vet hvordan man kan se hvilekn turboer det er ??? om det er JDM eller Euro ?
JDM-spec har CT20A turbo og EURO-SPEC CT12B. Se om det er noe skrift på sneglehuset til turboen.

Sjå litt på denne siden:

http://mkiv.supras.org.nz/specs.htm

Her sammenligner di JDM med EURO-SPEC. ;)
 #421045  av 3rlend
 
jeg får jo ikke mer ladetrykk av mindre hull .. får jo mindre etter slik jeg har forstått det på alle forumene jeg har lest på ..

Det er akkurat det du gjør, og derfor du har satt inn restriktor ring, for å bremse eksosen slik at du ikke får mer turbotrykk.
Når du da kødder med bc så blir det som bjornalf sier, masse baktrykk. Siden ringen struper eksosen :)
 #421048  av AndersDuda
 
3rlend skrev:jeg får jo ikke mer ladetrykk av mindre hull .. får jo mindre etter slik jeg har forstått det på alle forumene jeg har lest på ..

Det er akkurat det du gjør, og derfor du har satt inn restriktor ring, for å bremse eksosen slik at du ikke får mer turbotrykk.
Når du da kødder med bc så blir det som bjornalf sier, masse baktrykk. Siden ringen struper eksosen :)

Åja sann ja ! Da forstår jeg :)

Ja jeg lurer på å ta helt vekk ringen for å se hva som skjer da :)

Men jeg drar på jobb i morgen og blir vekke i 3 uker, så spørs om det skjer noe mer i år, må nesten vinterparkere nå snart :(
 #421075  av 3rlend
 
det må jo stinke å komme hjem til vinter da :D
hvis du fjerner den er det vel fare for at du får for mye turbotrykk? vet ikke hvor du har satt din grense?
men ville anbefalt å filet til du var fornøyd :)

edit: her ser jeg det har vært litt rotete skriving fra oss alle.
mndre hull i restriktor er jo mer restriktivt, men en restriktor ring som struper mindre osvosv.

det vi skal fram til er at jo større hullet i ringen er, jo mer turbotrykk får du :P
 #421078  av AndersDuda
 
3rlend skrev:det må jo stinke å komme hjem til vinter da :D
hvis du fjerner den er det vel fare for at du får for mye turbotrykk? vet ikke hvor du har satt din grense?
men ville anbefalt å filet til du var fornøyd :)

edit: her ser jeg det har vært litt rotete skriving fra oss alle.
mndre hull i restriktor er jo mer restriktivt, men en restriktor ring som struper mindre osvosv.

det vi skal fram til er at jo større hullet i ringen er, jo mer turbotrykk får du :P

det gjør det !! .... håper vinteren går fort ;)

ja, blir mer trykk av større hull .. men er litt gøy å fjerne den helt bare for å se hva jeg får da .. for man trenger ingen restriktor på Eurospec tror jeg ..

JDM er vell max 1.2 bar før turboene ryker :)

men jeg må finne ut om jeg har JDM eller eurospec turboer .. idag har dagen bare gått i fyllesyke pleie og litt rydding av garasje sann jeg fikk plass til supraen der :)

ok lagringsplass for vinteren ;)

Bilde
 #421156  av Holger
 
8) kjenner igjen den gårsplassen der fra en prosjekttrår med masse kule toyota! :)
 #421166  av Andrepedersen
 
Bor du på møøre?? Har sett den supraen der :p er vell faren til kompisen din sin sommerbil :p beige interiør me aut :( men, må få til et meet en gang ?? Bor i vanylven :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 47